Werk & Studie alle pijlers

Achter vacature aan bellen ?

12-08-2019 10:58 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag op mijn werk een interne vacature bij een andere locatie (Voor mij dichter bij huis)
De manager van deze groep ken ik: ik heb ooit als collega met haar gewerkt en begin dit jaar was ze tijdelijk mijn manager ter vervanging. Nu belde ik haar vorige week omdat ik vragen over de vacature had, maar zij bleek met vakantie. Dus ik wilde via de officiële weg mijn cv etc. doorsturen, maar mijn laptop stopte er mee. Helaas is het me dus niet gelukt om tijdig te reageren op de vacature. (Vandaag is de sluitingsdatum) ik ben dus te laat....

Wat denken jullie? Alsnog de manager bellen om te zeggen dat ik interesse heb? De mensen liggen niet voor het oprapen voor zulke vacatures.
Bellen kan altijd, maar laat die smoesjes achterwege.
Ja natuurlijk! Niet eens over twijfelen en hup bellen!
Maar je kan hier wel posten? Dan kan je toch ook een mail sturen met je officiele reactie ?
Of even op je werk op iemands anders laptop/pc inloggen?
Kun je het vandaag echt niet meer insturen, via de pc van iemand anders, op een werkpc, hoe dan ook?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-08-2019 11:00
Bellen kan altijd, maar laat die smoesjes achterwege.
Ja da t laptopgebeuten klinkt idd als de standaardsmoes maar is het niet.

Ik ga bellen en zeggen: Hey, ik wilde reageren maar was te laat.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-08-2019 11:02
Maar je kan hier wel posten? Dan kan je toch ook een mail sturen met je officiele reactie ?
Dit is via smartphone
Vorige week wist je al dat je wilde solliciteren en vervolgens wacht je een week om daadwerkelijk iets te sturen? Of gaf je laptop er een week geleden ook al de brui aan? Dan had je op zoek kunnen gaan naar een werkende laptop...

Zoals Star zegt: wel bellen, maar laat de smoesjes achterwege want het komt nogal lui over.
Maar als vandaag de sluitingsdatum is ben je toch nog op tijd?
En je kan toch gewoon een mail sturen? Via je telefoon, je kan hier ook posten?
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren kan ook via je smartphone.
mick87 schreef:
12-08-2019 11:04
Ja da t laptopgebeuten klinkt idd als de standaardsmoes maar is het niet.

Ik ga bellen en zeggen: Hey, ik wilde reageren maar was te laat.

O ik geloof direct dat je laptop stuk is.
Als je mij echter zou bellen en dat zou melden, dan zou ik twijfelen aan je vindingrijkheid en derhalve geschiktheid.
mick87 schreef:
12-08-2019 11:04
Dit is via smartphone
Nooit van een mail sturen gehoord via je telefoon?
Alle reacties Link kopieren
Of ga naar de bibliotheek en log daar in.
Zelf vind ik mailen met bijlagen etc. via smartphone altijd een hoop gepiel.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
12-08-2019 11:27
Of ga naar de bibliotheek en log daar in.
Zelf vind ik mailen met bijlagen etc. via smartphone altijd een hoop gepiel.
Tuurlijk dat is het ook. Maar als er geen andere mogelijkheid is is het een goed alternatief toch.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
12-08-2019 11:37
Tuurlijk dat is het ook. Maar als er geen andere mogelijkheid is is het een goed alternatief toch.
Ja. Maar de bieb zou ook een optie kunnen zijn, dus ik dacht, ik meld het maar ff :)
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
12-08-2019 11:06
O ik geloof direct dat je laptop stuk is.
Als je mij echter zou bellen en dat zou melden, dan zou ik twijfelen aan je vindingrijkheid en derhalve geschiktheid.
Dit inderdaad ja.
Als je graag die baan wil, maar je al uit het veld laat slaan door een kapotte laptop... Dan wil je het niet graag genoeg of ben je niet zo goed in het oplossen van kleine problemen (hoeft niet zo te zijn, maar dat zou ik er wel uit concluderen).
Alle reacties Link kopieren
Kit_Kat schreef:
12-08-2019 12:07
Dit inderdaad ja.
Als je graag die baan wil, maar je al uit het veld laat slaan door een kapotte laptop... Dan wil je het niet graag genoeg of ben je niet zo goed in het oplossen van kleine problemen (hoeft niet zo te zijn, maar dat zou ik er wel uit concluderen).
Ik ook.
Dus hup vandaag ergens een pc regelen of het via de mail op je telefoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Kit_Kat schreef:
12-08-2019 12:07
Dit inderdaad ja.
Als je graag die baan wil, maar je al uit het veld laat slaan door een kapotte laptop... Dan wil je het niet graag genoeg of ben je niet zo goed in het oplossen van kleine problemen (hoeft niet zo te zijn, maar dat zou ik er wel uit concluderen).

Eens. Zorg dat je linksom of rechtsom je sollicitatie verstuurt.
Een kapotte laptop is kl*te, maar zou je je niet best trots voelen als je een andere manier vindt?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zou wel bellen, aangezien je in eerste instantie wilde bellen omdat je vragen hebt over de vacature. Als die vragen goed beantwoord zijn en het lijkt je nog steeds leuk, dan zou ik een vriendin/moeder/zus/tante vragen om mijn getypte brief in een word bestandje te zetten en mij terug te mailen.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem heeft zichzelf opgelost: De vacature is opnieuw uitgezet zag ik vanmiddag. Ik heb gebeld en mag woensdag komen praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven