Werk & Studie alle pijlers

Blonde vraag over ADV en parttime werken (overheid)

14-08-2019 17:59 30 berichten
Ik werk al jaren in een sector waar op een andere manier met werktijden gerekend wordt, maar ben me nu aan het oriënteren op andere functies. Mogelijk wordt het iets bij de overheid waar vaak een 38-urige werkweek is.
Ik ben dus niet goed bekend met hoe het werkt met ADV, maar wil wel vooraf een beetje weten waar ik eventueel aan toe ben.

Als je fulltime werkt maar er is op papier een 38-urige werkweek, bouw je dus 2 uur per week ADV-uren op en die kun je, naast je vakantiedagen, als verlof opnemen.

Als je dan bijvoorbeeld 32 uur werkt, krijg je dan 32/40e salaris en ook naar rato ADV-dagen? of krijg je 32/38e salaris (dus meer) zonder ADV-dagen? Zijn daar vaste regels voor of is dat per organisatie verschillend? Of kun je kiezen hoe je het geregeld wil hebben?
Overheid 36 uur en geen adv uren. Die zijn bij ons afgeschaft bij de cao onderhandelingen.
....
anoniem_339707 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 18:06
Reden: Dubbel
95.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je 32 uur werkt krijg je 32/38 salaris. Althans was bij mij zo (niet overheid).Maar je krijgt geen extra vakantiedagen dan hoor.
Ik werkte 40 uur, fulltime was 38. Kreeg voor 38 uur betaald en elke week 2 extra vakantieuren.
Alle reacties Link kopieren
Vrije dagen is echt minimaal bij de overheid....geen 13e maand...wel tijd voor tijd
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
14-08-2019 18:15
Vrije dagen is echt minimaal bij de overheid....geen 13e maand...wel tijd voor tijd
Dat heet nu IKB (CAR-UWO). Welke overheid bedoelen we eigenlijk? Want die is niet over 1 kam (vooralsnog) te scheren.
Rijksoverheid of lagere overheid? Verschillende arbeidsregelingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij Defensie als burger (is ook overheid toch) en ook 32 uur, ik krijg geen ADV.
Je kan wel uren kopen (voor iemand die 32 uur werkt is dit 80 uur volgens).