Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan, wennen?

15-08-2019 21:28 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor jullie hulpvolle reacties! Heb er veel aan :-)
anoniem_389440 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 22:07
Reden: Wil niet herkend worden en genoeg reacties
97.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat loopt dus allemaal niet soepel. Een emotionele en vermoeiende thuissituatie (waarom verzorg jij je moeder?) en dan geen leuke werkomgeving.
Als ik jouw verhaal lees, loopt het vast op inwerken. Is er ook een leidinggevende waarmee je kunt bespreken dat je behoefte hebt aan ingewerkt worden in je functie? Je hebt niks te verliezen en als de leidinggevende zijn werk serieus doet, heb je wel iets gewonnen.
Alle reacties Link kopieren
je hebt stage ervaring en blijkbaar kom je over of je het aankan, anders was je niet aangenomen. Vertrouw op je zelf :)

En op welke momenten stel je vragen? Specifieke vragen over iets waar je mee bezig bent? algemenere waar je vaker tegenaan gaat lopen?
Is het mogelijk je vragen te bundelen en bijvoorbeeld een overlegje in te plannen?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Pff lastig. Je reageert erg emotioneel. Je wilt nu terig naar je oude baan omdat je dat kent.
Ik heb de indruk dat je jezelf erg hoge eisen oplegt.

Je mag vragen stellen. Juist nu! En later ook. Vragen staat vrij. En vertrouw op je kennis en krachten die je hebt.
Alle reacties Link kopieren
lilaloosje schreef:
15-08-2019 21:28
Ik word totaal niet ingewerkt, bij alles wat ik vraag heb ik het idee dat ik super lastig ben en dat terwijl ik normaal al een hekel heb aan dingen te moeten vragen. Daarnaast ben ik dus totaal niet ervaren op creatief gebied en ben daar heel onzeker in., maar aan de andere kant vind ik het zo naar op werk dat mijn normale drive van hard werken en enthousiast zijn is omgeslagen in gewoon mijn ding doen en alles maar gewoon een beetje ervaar. Ik zit constant in een gevecht met mezelf over aan de ene kant dat ik mij niet zo aan moet stellen en aan de andere kant al mijn onzekerheden in combinatie met mijn verdriet van de afgelopen tijd.
Dat klinkt heel erg alsof je last hebt van onzekerheid/angststoornis. Heb je er al een over nagedacht om hier iemand voor te zien?

Je geeft ook aan dat fulltime werken teveel voor je is. Het zou goed mogelijk zijn dat dit komt omdat je werkdagen door al die onzekerheid extra vermoeiend zijn. Maar er zijn ook heel veel mensen die "parttime" werken. Geven ze niet mogelijk om bijvoorbeeld 32 of 36 uur per week te gaan werken (mogelijk in 4 dagen i.p.v. 5)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen advies over stoppen of doorgaan, maar je geeft zelf al aan dat je onzeker bent en bang om fouten te maken. Voor wat betreft bang zijn voor fouten, hoe vindt je het als een collega iets verkeerd doet? Waarschijnlijk stap je daar vrij snel overheen? Waarom dan jezelf zoveel kritischer beoordelen? :)

Kun je met de collega die je moet inwerken vaste momenten prikken waarop je al je vragen kunt stellen?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zet nog even door en probeer de situatie te verbeteren. Zie het als een ‘leerbaan’. Als je net je rijbewijs hebt, moet je ook wat kilometers maken.

Je gaat nu uit angst onderpresteren. Lekker expres want dan bescherm je je ego als ze niet tevreden zijn want duh, je deed toch al je best niet.

Heb je helder of wat jij van jezelf verwacht, overeenkomt met wat zij van jou verwachten? Misschien kun je wat feedback vragen? Of heb je behoefte aan een ‘mentor’? Is het écht zo dat ze jouw vragen vervelend vinden of is dat in jouw hoofd? Zulke dingen kun je gerust bespreken. In een teamoverleg bijvoorbeeld. Zeg dat je wilt bespreken hoe het tot nu toe gaat.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik zou als ik jou was naar een therapeut gaan.
Een therapeut die jou kan helpen om het een en ander te verwerken ( overlijden vader) en om je te helpen jezelf weer te ‘hervinden’ en krachtiger te worden.

Ik zou zeker niet weggaan bij de baan waar je nu zit.
Op het moment ervaar je het niet als prettig maar dat komt omdat jij niet lekker in je vel zit. Daardoor kom je niet goed uit de verf en voel je je heel onzeker.
Maar.............als je werkt aan jezelf, je jezelf weer steviger maakt wordt alles ook weer luchtiger, beter en ik denk dat dat goed op je werkzaamheden zal weerspiegelen. Zodat je makkelijker werkt en je baan leuk gaat vinden!!
Alle reacties Link kopieren
Het is heel normaal om bij je eerste grote mensen baan het moeilijk te vinden. Studie en praktijk zijn toch niet altijd feiloos aansluitend. Dat is helemaal niet erg, na een aantal maanden zul je merken dat het je steeds beter af gaat. Ik zou het dus langer dan 1 maand de tijd geven.

Zolang je werkgever blij met je is, doe je het goed, ookal vind je zelf van niet. En mocht je werkgever niet blij met je zijn, ga dan in gesprek over extra ondersteuning. Blijf gewoon vragen, het idee dat ze je vast lastig vinden zit in je hoofd, dikke kans dat ze je helemaal niet lastig vinden maar juist leergierig en inzet tonend, ookal hebben ze het zelf eigenlijk druk. Niks ergers dan een junior die he-le-maal niks vraagt en dus ook niks leert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven