Werk & Studie alle pijlers

Salaris terugbetalen

23-08-2019 17:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dankjulliewel voor de reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:45
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
94.46% gewijzigd
je hebt dus 3 weken vakantie gehad, in 2 maanden proefverlof. Ik denk dat je zelfs een deel van je eerste maand salaris nog terug moet betalen
Als ik het goed begrijp heb je nog geen 5 weken gewerkt ?
Dan snap ik hun vraag je dacht toch zeker niet salaris over die vakantie te krijgen ?
Je hebt amper een dag opgebouwd .
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver was je al in je proeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Je had geen recht op dit salaris dus. Ik zou als je dit echt zo wil spelen je rechtsbijstand inschakelen maar je kunt je afvragen wat dit gaat opleveren? Je moet ze toch terug betalen.
Hun vraag is inderdaad logisch. Je bent in 2 maanden amper vakantiedagen opgebouwd en zal dus veel dagen van die 3 weken moeten kopen.
Is het geld al op ?
In 2 maanden tijd bouw je ongeveer 2 dagen verlof op. Je zult dus 13 dagen loon voor je vakantie en nog een week loon (wegens niet meer werken de rest van de maand) terug moeten betalen. Ik denk dat je niet zoveel geld meer over houdt van je tweede maand loon. Ik vind hun verzoek heel reëel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat zij bang zijn dat ze het geld niet terug zien als ze het niet direct terugvragen. Waarom heb je niet gewoon voor je vakantie ontslag genomen als je toch niet wilde blijven?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
23-08-2019 17:44
In 2 maanden tijd bouw je ongeveer 2 dagen verlof op. Je zult dus 13 dagen loon voor je vakantie en nog een week loon (wegens niet meer werken de rest van de maand) terug moeten betalen. Ik denk dat je niet zoveel geld meer over houdt van je tweede maand loon. Ik vind hun verzoek heel reëel.
Wel iets meer, toch? Bij mijn vorige baan had ik 4,3 wk. per jaar vakantie, wat qua uren uiteraard werd teruggerekend naar je parttime factor. Dat is dus ongeveer een week opbouw per kwartaal, dus bij twee maanden fulltime ca. 3,5 dag. Of reken ik verkeerd?
(De strekking van je verhaal blijft natuurlijk hetzelfde: er blijft van het tweede maandsalaris weinig tot niets over. Of TO 13 of 11 verlofdagen moet terugbetalen maakt daarvoor niet zoveel uit.)
Alle reacties Link kopieren
Heb dit zelf ook wel bij de kop gehad. Ik wilde het geld in zo'n geval zsm terug zien want van uitstel kwam vaak afstel.

Sowieso... 3 weken vakantie in je eerste 2 maanden? Ben benieuwd wie dat heeft goedgekeurd. Bizar.
Lady_Day schreef:
23-08-2019 18:04

Sowieso... 3 weken vakantie in je eerste 2 maanden? Ben benieuwd wie dat heeft goedgekeurd. Bizar.

Kan natuurlijk gewoon onderdeel van de onderhandeling zijn geweest, zeker als deze vakantie al een half jaar gepland stond en geboekt was.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
23-08-2019 17:44
In 2 maanden tijd bouw je ongeveer 2 dagen verlof op.
Men heeft recht op minimaal 4x de werkweek per jaar aan vakantie, dus bij een 5-daagse werkweek heb je recht op minimaal 20 dagen. Dat is dus 1.67 dagen per maand.
Alle reacties Link kopieren
@TO, hoeveel weken heb je daadwerkelijk gewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het best vragen, maar dan moet je het ook wel direct terugbetalen zodra je de eindafrekening hebt ontvangen.
Lady_Day schreef:
23-08-2019 18:04
Heb dit zelf ook wel bij de kop gehad. Ik wilde het geld in zo'n geval zsm terug zien want van uitstel kwam vaak afstel.

Sowieso... 3 weken vakantie in je eerste 2 maanden? Ben benieuwd wie dat heeft goedgekeurd. Bizar.
Misschien was die vakantie al geboekt ten tijde van vorige baan. :lightbulb:
Op zich vind ik wat jij eist wel logischer. Dat ze eerst berekenen hoeveel je te veel hebt gekregen en dan dat bedrag terugvragen. In plaats van eerst alles terug en dan krijg jij weer iets. Dat is krom.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt 'onterecht' salaris gekregen. Wel zo netjes om dat meteen over te maken en eventueel nog iets 'terug' te krijgen bij de definitieve afrekening. De werkgever betaalt niet alleen je netto salaris, maar ook loonheffing/ziektekostenverzekering die terug gevorderd moeten worden. Dus best veel admin werk en dus extra kosten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Even rekenen. Je hebt nog geen twee maanden gewerkt, daarvan drie weken vakantie gehad (per saldo hooguit één vakantiedag 'opgebouwd' dus die andere dagen waren voor je eigen rekening) en je hebt twee keer salaris ontvangen. Ik zou de boel maar terug storten ja. En niet raar opkijken als je van je eerste salaris ook nog een deel moet terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties iedereen. Snap niet waarom er door sommigen meteen heel negatief gereageerd wordt, terwijl er verder niets over de verdere situatie staat. Het ging mij ook meer om de vraag of ik eerst terug over moest maken en vervolgens het restbedrag (indien dit nog bestaat) terug zou krijgen of dat ik de eindafrekening krijg en meteen het juiste bedrag kan overmaken. Heb het meteen overgemaakt zonet, dus afgehandeld.
lalalaas schreef:
23-08-2019 18:43
Bedankt voor de reacties iedereen. Snap niet waarom er door sommigen meteen heel negatief gereageerd wordt, terwijl er verder niets over de verdere situatie staat. Het ging mij ook meer om de vraag of ik eerst terug over moest maken en vervolgens het restbedrag (indien dit nog bestaat) terug zou krijgen of dat ik de eindafrekening krijg en meteen het juiste bedrag kan overmaken. Heb het meteen overgemaakt zonet, dus afgehandeld.
Braaf zo.
Lariba schreef:
23-08-2019 17:58
Wel iets meer, toch? Bij mijn vorige baan had ik 4,3 wk. per jaar vakantie, wat qua uren uiteraard werd teruggerekend naar je parttime factor. Dat is dus ongeveer een week opbouw per kwartaal, dus bij twee maanden fulltime ca. 3,5 dag. Of reken ik verkeerd?
(De strekking van je verhaal blijft natuurlijk hetzelfde: er blijft van het tweede maandsalaris weinig tot niets over. Of TO 13 of 11 verlofdagen moet terugbetalen maakt daarvoor niet zoveel uit.)


Oh ja, ik maak een rekenfout. Meestal krijg je minstens 24 dagen per jaar, dus in 2 maanden 4 dagen. TO werkte iets minder dan 2 maanden dus 3,5 is een aardige inschatting.
Alle reacties Link kopieren
lalalaas schreef:
23-08-2019 18:43
Bedankt voor de reacties iedereen. Snap niet waarom er door sommigen meteen heel negatief gereageerd wordt, terwijl er verder niets over de verdere situatie staat. Het ging mij ook meer om de vraag of ik eerst terug over moest maken en vervolgens het restbedrag (indien dit nog bestaat) terug zou krijgen of dat ik de eindafrekening krijg en meteen het juiste bedrag kan overmaken. Heb het meteen overgemaakt zonet, dus afgehandeld.
Ik vind het naief en onverantwoordelijk om anders te handelen dan je nu hebt gedaan. Je hebt teveel ontvangen, terugstorten en dat waar je recht op hebt weer opnieuw ontvangen. Anders krijg je alleen maar gedoe
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
23-08-2019 18:04
Sowieso... 3 weken vakantie in je eerste 2 maanden? Ben benieuwd wie dat heeft goedgekeurd. Bizar.
Misschien is het bedrijf drie weken dicht in de bouwvak?
Lady_Day schreef:
23-08-2019 18:04


Sowieso... 3 weken vakantie in je eerste 2 maanden? Ben benieuwd wie dat heeft goedgekeurd. Bizar.
Dat gaat 1) jou niks aan en 2) wie weet was de vakantie allang geboekt voor aanvang dienstverband. Niks bizars aan,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven