Werk & Studie alle pijlers

Ergenis over collega en werksfeer

26-08-2019 22:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
""xxxxxx
annet1 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 23:01
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is je branche nu waar je in zit?

De boel veranderen zal je niet lukken in je eentje. Jij kan wel veranderen, naar een ander baan/afdeling.
Negativiteit breekt een keertje op...
Collega die niets opruimt of niemand die enthousiast is over een cursus lijken met twee aparte problemen. Hou dat ook gescheiden anders ga je die collega alles verwijten.
Over opruimen moeten gewoon afspraken gemaakt worden en als dat niet lukt is het heel kinderachtig maar dan moet de leidinggevende zich er toch echt mee bemoeien.

En waarom is de sfeer zo negatief? Kennelijk voelt niemand zich gehoord/gezien door hogerop? Wanneer is dat ontstaan of was het altijd al zo?
Alle reacties Link kopieren
Als mijn collega niet opruimt mik ik het op diens werkplek. Van vuile emmer tot papieren.

Tijd in de administratie zo'n feestnummer gehad. Ik maakte scherpe kopieën voor mijn eigen administratie. Heeft het bedrijf meermaals gered bij audits. Die collega ruimde niet op, tot het toetsenbord vanzelf werkte. Dan ging 90% weg, maar niet op de correcte wijze.

Over geen zin in cursus.. heb ik momenteel ook niet, hoe interessant of relevant ook. Ik ben moe. Ik heb al sinds april geen vier dagen vrij op rij gehad. Heb allerlei taken waargenomen en mijn eigen uren gedraaid. Een poosje met tijdelijke krachten aan het handje geleurd.
Ik wil gewoon een maand vakantie. Slapen. Iets leuks doen. Even geen werk en al helemaal geen extra uren.
Morgen en overmorgen BHV herhaling.
Volgende week een landelijke vergadering (4 uur enkele reistijd). En een verplichte bijscholing op de avond van mijn vrije dag volgende week. (Ma-wo werk ik 5-19, vrij en za 5-17.. kan ik donderdag op 2 uur reizen 3 uur naar geleuter over nieuwe protocollen luisteren, die al 8 maanden geleden bij ons als trial zijn geïmplementeerd). De bijscholing is gemaakt aan de hand van de ervaringen in het team waar ik teamleider ben.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
26-08-2019 23:14
Als mijn collega niet opruimt mik ik het op diens werkplek. Van vuile emmer tot papieren.

Tijd in de administratie zo'n feestnummer gehad. Ik maakte scherpe kopieën voor mijn eigen administratie. Heeft het bedrijf meermaals gered bij audits. Die collega ruimde niet op, tot het toetsenbord vanzelf werkte. Dan ging 90% weg, maar niet op de correcte wijze.

Over geen zin in cursus.. heb ik momenteel ook niet, hoe interessant of relevant ook. Ik ben moe. Ik heb al sinds april geen vier dagen vrij op rij gehad. Heb allerlei taken waargenomen en mijn eigen uren gedraaid. Een poosje met tijdelijke krachten aan het handje geleurd.
Ik wil gewoon een maand vakantie. Slapen. Iets leuks doen. Even geen werk en al helemaal geen extra uren.
Morgen en overmorgen BHV herhaling.
Volgende week een landelijke vergadering (4 uur enkele reistijd). En een verplichte bijscholing op de avond van mijn vrije dag volgende week. (Ma-wo werk ik 5-19, vrij en za 5-17.. kan ik donderdag op 2 uur reizen 3 uur naar geleuter over nieuwe protocollen luisteren, die al 8 maanden geleden bij ons als trial zijn geïmplementeerd). De bijscholing is gemaakt aan de hand van de ervaringen in het team waar ik teamleider ben.
Heb jij wel eens in de arbeidstijdenwet gelezen? Google op Atweetje.nl
Alle reacties Link kopieren
Er hoeft geen spatie tussen je laatste letter en een punt, komma of vraagteken ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort met administratieve cursussen beginnen via Fabius .Ik hoop hiermee kans te maken op een administratie baan

Ik wens je succes. Met jou nog veel, heel veel anderen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mermedina schreef:
26-08-2019 23:20
Heb jij wel eens in de arbeidstijdenwet gelezen? Google op Atweetje.nl
Al heel vaak.

Nood breekt wet. En vakantie is nood.
En twee verschillende banen. En uren en tijden die op zondag nog goed zijn en op maandag overhoop gaan.

En landelijke vergaderingen en bijscholingen zijn geen arbeidsuren. En de uren die ik ervoor moet reizen ook niet..
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
27-08-2019 00:42
Al heel vaak.

Nood breekt wet. En vakantie is nood.
En twee verschillende banen. En uren en tijden die op zondag nog goed zijn en op maandag overhoop gaan.

En landelijke vergaderingen en bijscholingen zijn geen arbeidsuren. En de uren die ik ervoor moet reizen ook niet..
Dit is echt kletskoek. Landelijke vergaderingen en bijscholingen zijn wel degelijk arbeidstijd; als je deze baan niet had zou je daar immers niet naar toe gaan. Alle tijd die je in je werk stopt is in principe arbeidstijd, ongeacht wat je werkgever daar van vindt.

In een sollicitatiegesprek werd er enthousiast over zogenaamde maandelijkse regiodiners gedaan. Waren gewoon werkvergaderingen met een maaltijd, maar werd wel als eigen tijd gezien. Dikke middelvinger. Ik ben afgehaakt.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Wat voor rommel maakt iemand dan?
En hoe hebben anderen daar last van?
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
26-08-2019 23:14

Morgen en overmorgen BHV herhaling.
stop daar eerst eens mee, dat heb je zelf gekozen
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook stoppen met ergeren en stoppen met opruimen. Het probleem wordt niet zichtbaar wanneer anderen het blijven oplossen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
27-08-2019 00:42
Al heel vaak.

Nood breekt wet. En vakantie is nood.
En twee verschillende banen. En uren en tijden die op zondag nog goed zijn en op maandag overhoop gaan.

En landelijke vergaderingen en bijscholingen zijn geen arbeidsuren. En de uren die ik ervoor moet reizen ook niet..
Zo te lezen ken jij je rechten niet. Natuurlijk zijn vergaderingen en verplichte bijscholingen arbeidsuren. De vakbond kan jou hiermee helpen. Google maar eens naar het Tygo-arrest als je interesse hebt in reistijd als arbeidstijd.

Daarnaast klink je al behoorlijk overwerkt. Je werkgever is verplicht om goed voor zijn medewerkers te zorgen, daaronder valt ook werkdruk. Zijn er structureel te weinig medewerkers om fatsoenlijk je vrije dagen op te nemen, dan moet je werkgever daar iets aan doen. Datzelfde geldt voor structureel overwerk: dat is uiteindelijk het probleem van de werkgever, dat kun je alleen tijdelijk oplossen als werknemer en als het blijvend druk is, moet er iemand bij. Of minder taken.

Je maakt het jouw probleem terwijl het dat niet is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n figuur gehad, iedereen ergerde zich aan diegene, negatief, slachtofferig etc.
Op een gegeven moment ging ik gewoon negeren, maarja dat was ook weer niet goed. Kon diegene daar weer over klagen, buitensluiten etc etc
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
26-08-2019 23:22
Er hoeft geen spatie tussen je laatste letter en een punt, komma of vraagteken ;)
Jij vergeet hier wel een punt (interpunctie).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
27-08-2019 00:42
Al heel vaak.

Nood breekt wet. En vakantie is nood.
En twee verschillende banen. En uren en tijden die op zondag nog goed zijn en op maandag overhoop gaan.

En landelijke vergaderingen en bijscholingen zijn geen arbeidsuren. En de uren die ik ervoor moet reizen ook niet..

Maak jezelf niet zo belangrijk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Xxxc
annet1 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 23:05
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Annet1 schreef:
27-08-2019 10:12
Ja dat is idd een goed advies.
Vanaf nu niet meer andermans troep opruimen.Ik kan alleen heel slecht tegen troep .
Ik werk in de horeca en ik vind dat je het niet kan maken om vuilniszakken ,karton plastic op de werkvloer laat slingeren.
Vanaf nu laat ik het liggen.
Maar probleem is ,de collega wacht totdat een ander het opruimt .Echt heel slecht.
Verder ben ik me toch al aan het oriënteren voor ander werk en opleidingen .Dus ik moet nu nog even doorbijten .
Maar is het dan Zijn rommel, of weigert hij Jullie rommel op te ruimen?
Alle reacties Link kopieren
Xxxxx
annet1 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 23:03
0.00% gewijzigd
lilalinda schreef:
27-08-2019 07:59
stop daar eerst eens mee, dat heb je zelf gekozen
Nou ik ben niet degene waar je op reageert maar ik kan niet zelf kiezen wel of geen bhv hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven