Werk & Studie alle pijlers

Scriptie onderwerp

27-08-2019 15:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Over een maand begint voor mij het afstuderen wat het maken van een scriptie betekent.
Ik werk in het ziekenhuis als mbo verpleegkundige en studeer nu hbo-v.

De titel zegt het al: ik ben zeer inspiratieloos als het gaat om het bedenken van een onderwerp. Misschien kunnen jullie meedenken😁!

Ik wilde eerst de nieuwe beroepsprofielen doen, maar deze heeft al iemand binnen het ziekenhuis. Verstoringen op de werkvloer dacht ik aan, maar vind ik niet echt interessant..
Alle reacties Link kopieren
Aanpakken van de werkdruk in de zorg.

Zorg van de toekomst. Wat gaat er veranderen en wat zou er moeten veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Welke afdelingen spreken je aan?
Alle reacties Link kopieren
wat zijn vraagstukken op de afdeling waar je werkt, die je graag beantwoord ziet? Praat eens met je collega's.

Een klein specifiek onderwerp, zoals een enquête (onder patiënten, verpleegkundige, therapeuten, artsen, schoonmakers, familieleden, etc) of literatuurstudie heeft vaak meer impact dan zo'n algemeen onderwerp als werkdruk of nieuw beroepsprofiel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan iets in verband met het gebruik van technologie in de toekomst het risico met zich meebrengen van verpleegkundigen
Alle reacties Link kopieren
Kwaliteit van zorg verbeteren op afdeling ...

Administratie verminderen bij een verpleegkundige

Overleggen effectiever maken

Meer rust en regelmaat voor zorgpersoneel

Uhh
Alle reacties Link kopieren
Welke effecten hebben het sluiten van de verzorgingstehuizen in een vergrijzende samenleving.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Van ziektezorg naar gezondheidszorg? Hoe zorgen we ervoor dat mensen langer gezond blijven?
Alle reacties Link kopieren
Therapietrouw, ziekte-inzicht, zelfmanagement, keuzehulpen, medicatieveiligheid, overleg/samenwerking tussen disciplines of een eigen discipline (overdracht, SBAR, artsenvisite), handhygiëne, betrokkenheid van mantelzorg/familie, palliatieve zorg.
Er kan zoveel. Het lijkt me handig als je eens met je werkbegeleider/praktijkopleider gaat praten.
Ga je op eigen afdeling onderzoek doen? Dan zou ik met je praktijkopleider praten over de behoeften op de afdeling. Ook werk je daar zelf, toch? Dan heb je misschien wel vanuit LEAN, verbeterborden of vanuit andere bijeenkomsten/vergaderingen een idee waar behoefte aan is?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vorig jaar afstudeerde zei iemand tegen mij: het is jouw afstuderen en je moet er ook voor zorgen dat het echt jouw onderzoek wordt, omdat je het uiteindelijk ook zelf moet uitvoeren en schrijven. Als je een onderwerp hebt waar je enthousiast over bent, is dat veel eenvoudiger en leuker dan een onderwerp waar je niet achter staat vindt.

Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat dit de meest wijze woorden zijn die je iemand kunt geven bij de keuze van een onderwerp.

Het klinkt als een cliché en ik dacht daarbij van, nou makkelijk, want ik vind alles leuk en ik vind mijn vak ook leuk, dus dat komt wel goed. Maar ze benadrukte het zo erg dat ik ben gaan nadenken naar wat ik echt interessant vind en waar ik enthousiast van word. Hierdoor werd het een out of the box onderwerp, erg simpel, maar niemand was er ooit opgekomen. Nog steeds ben ik enorm blij met het onderwerp, want er gaan echt pittige momenten komen.

Dus nee, ik draag geen onderwerpen aan. Maar welke doelgroep vind je interessant? Vind je informatievoorziening belangrijk of meer de zorg. Wil je innovatief zijn of meer klassiek. Zijn er dingen waar je tegenaan loopt of is er iets waar je doelgroep (waar je enthousiast over bent) tegenaan loopt? Enz enz

Je komt er wel. Succes!!!
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
Oooooh leuk! Ehm zo'n vervelend hard bultje dat je op je ooglid kunt hebben? Of dat iemand geel wordt omdat ie te weinig gedronken heeft? Of een allergische reactie dat je tong dik wordt! Er is zoveel om uit te kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Welke sociale interactie handelingen met patiënten kan een verpleegkundige binnen de gestelde tijd voor haar beroepsmatige handelingen toepassen.

Oftewel hoe zorg je ervoor dat de patiënt zich gehoord en gezien voelt binnen/tijdens de zorg handelingen. Handelingen die waarschijnlijk bepaald worden via vaste protocollen? Zoiets? Vragenlijsten uitzetten naar collega’s en wellicht patiënten? Geen idee of dit mag overigens. Tips verzamelen etc.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Murrmurr schreef:
27-08-2019 19:38
Oooooh leuk! Ehm zo'n vervelend hard bultje dat je op je ooglid kunt hebben? Of dat iemand geel wordt omdat ie te weinig gedronken heeft? Of een allergische reactie dat je tong dik wordt! Er is zoveel om uit te kiezen!
Huh
- Sluit de vooropleiding goed aan op de vervolgopleiding en zo nee, welke verbeteringen zou je voorstellen?
- Best practices van 4 ziekenhuizen waarbij men verbetermethodieken vanaf de werkvloer gebruikt (Six Sigma / green belt)
- De relatie tussen strikt hiërarchische culturen of 'angstculturen' binnen ziekenhuizen en het ziekteverzuim van het lijdend (ik bedoel ook echt met lange ij) personeel vs. het effect op patiënten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven