Werk & Studie
alle pijlers
Hoe vinden jullie deze reactie? Melden bij manager of niet?
zaterdag 31 augustus 2019 15:45
Dit. Ik zou het verder niet melden, tenzij ze er gewoonte van maakt om rotopmerkingen te maken.COtweepuntnul schreef: ↑31-08-2019 15:42Tegen je collega zeggen dat je dat een rotopmerking vindt. En klaar.
zaterdag 31 augustus 2019 15:52
zaterdag 31 augustus 2019 15:55
Ik vind het ook overdreven dat to het volgende adviesgesprek niet kon voeren.
Het is niet zijn partner of vader die overleden is.
To hoort financieel advies te geven. De emotionele kant daar achter is niet aan hem en hoeft hij ook niets mee.
Er zullen wel meer schrijnende zaken zijn.
Baan kwijt hypotheek niet meer kunnen betalen en op straat terecht komen.
Ernstige ziektes.
Nare vechtscheidingen.
Als je na elke nate mededeling van een klant zvo van slag bent dat je continue pauzes moet nemen en de volgende klant niet kan handelen moet je bij je zelf eens nagaan of je zelf wel zo geschikt bent voir dit werk.
Natuurlijk moet je klanten niet bot behandelen in nare situaties maar een klant verwacht ook echt niet dat je gast zitten meehuilen.
Het is niet zijn partner of vader die overleden is.
To hoort financieel advies te geven. De emotionele kant daar achter is niet aan hem en hoeft hij ook niets mee.
Er zullen wel meer schrijnende zaken zijn.
Baan kwijt hypotheek niet meer kunnen betalen en op straat terecht komen.
Ernstige ziektes.
Nare vechtscheidingen.
Als je na elke nate mededeling van een klant zvo van slag bent dat je continue pauzes moet nemen en de volgende klant niet kan handelen moet je bij je zelf eens nagaan of je zelf wel zo geschikt bent voir dit werk.
Natuurlijk moet je klanten niet bot behandelen in nare situaties maar een klant verwacht ook echt niet dat je gast zitten meehuilen.
zaterdag 31 augustus 2019 16:03
Omdat het best gek is de sores van iemand anders letterlijk online te gooien.
zaterdag 31 augustus 2019 16:07
Ik snap ook niet zo goed dat je de afspraak erna niet zelf kan afhandelen.
Op zich is het natuurlijk een heftige situatie, maar dit is je werk en je bent geen naaste of familielid.
Maar goed, iedereen is daar natuurlijk anders in, fijn dat de rest van je collega's het wel begrijpt, dat een collega het niet begrijpt zou ik naast je neer leggen.
Als je het geen prettige opmerking vind kan je dat zeggen en weer doorrr...
Op zich is het natuurlijk een heftige situatie, maar dit is je werk en je bent geen naaste of familielid.
Maar goed, iedereen is daar natuurlijk anders in, fijn dat de rest van je collega's het wel begrijpt, dat een collega het niet begrijpt zou ik naast je neer leggen.
Als je het geen prettige opmerking vind kan je dat zeggen en weer doorrr...
zaterdag 31 augustus 2019 16:07
sugarmiss schreef: ↑31-08-2019 15:55Ik vind het ook overdreven dat to het volgende adviesgesprek niet kon voeren.
Het is niet zijn partner of vader die overleden is.
To hoort financieel advies te geven. De emotionele kant daar achter is niet aan hem en hoeft hij ook niets mee.
Er zullen wel meer schrijnende zaken zijn.
Baan kwijt hypotheek niet meer kunnen betalen en op straat terecht komen.
Ernstige ziektes.
Nare vechtscheidingen.
Als je na elke nate mededeling van een klant zvo van slag bent dat je continue pauzes moet nemen en de volgende klant niet kan handelen moet je bij je zelf eens nagaan of je zelf wel zo geschikt bent voir dit werk.
Natuurlijk moet je klanten niet bot behandelen in nare situaties maar een klant verwacht ook echt niet dat je gast zitten meehuilen.
Het kan je toch gewoon raken? En het een raakt je meer dan het ander.
Ooit werkte ik ook bij een bank. afhandelen van overlijden van echte oudjes was voor velen veel makkelijker dan zoiets als in de OP. Of van een bekende die je lang niet had gezien. Ik had ooit een klasgenoot van de mavo aan mijn balie, zeker 10 jaar niet gezien of gesproken, ook overleden partner, dat komt dan ineens heel dicht bij omdat je elkaar kent en even oud bent.
zaterdag 31 augustus 2019 16:08
Dit.sugarmiss schreef: ↑31-08-2019 15:55Ik vind het ook overdreven dat to het volgende adviesgesprek niet kon voeren.
Het is niet zijn partner of vader die overleden is.
To hoort financieel advies te geven. De emotionele kant daar achter is niet aan hem en hoeft hij ook niets mee.
Er zullen wel meer schrijnende zaken zijn.
Baan kwijt hypotheek niet meer kunnen betalen en op straat terecht komen.
Ernstige ziektes.
Nare vechtscheidingen.
Als je na elke nate mededeling van een klant zvo van slag bent dat je continue pauzes moet nemen en de volgende klant niet kan handelen moet je bij je zelf eens nagaan of je zelf wel zo geschikt bent voir dit werk.
Natuurlijk moet je klanten niet bot behandelen in nare situaties maar een klant verwacht ook echt niet dat je gast zitten meehuilen.
zaterdag 31 augustus 2019 16:11
Dit ook. Ik moet wel eens slecht nieuws brengen, en soms blijft zo’n gesprek je echt wel even bij.Andersom schreef: ↑31-08-2019 16:07Het kan je toch gewoon raken? En het een raakt je meer dan het ander.
Ooit werkte ik ook bij een bank. afhandelen van overlijden van echte oudjes was voor velen veel makkelijker dan zoiets als in de OP. Of van een bekende die je lang niet had gezien. Ik had ooit een klasgenoot van de mavo aan mijn balie, zeker 10 jaar niet gezien of gesproken, ook overleden partner, dat komt dan ineens heel dicht bij omdat je elkaar kent en even oud bent.
zaterdag 31 augustus 2019 16:13
Andersom schreef: ↑31-08-2019 16:07Het kan je toch gewoon raken? En het een raakt je meer dan het ander.
Ooit werkte ik ook bij een bank. afhandelen van overlijden van echte oudjes was voor velen veel makkelijker dan zoiets als in de OP. Of van een bekende die je lang niet had gezien. Ik had ooit een klasgenoot van de mavo aan mijn balie, zeker 10 jaar niet gezien of gesproken, ook overleden partner, dat komt dan ineens heel dicht bij omdat je elkaar kent en even oud bent.
Kan. En anderen gaan daar weer anders mee om. Ik vind het wel overdreven om dan meteen naar de manager te willen na zo'n opmerking en zelfs te vinden dat diegene niet geschikt is als adviseur.
Ik vind trouwens sowieso dat er tegenwoordig erg emotioneel wordt gereageerd bij ernstige gebeurtenissen die vreemden overkomen. En dat er erg hard wordt geoordeeld over mensen die daar niet zo emotioneel mee omgaan.
zaterdag 31 augustus 2019 16:14
MinkeDeWit schreef: ↑31-08-2019 16:11Dit ook. Ik moet wel eens slecht nieuws brengen, en soms blijft zo’n gesprek je echt wel even bij.
Zou ook erg vervelend zijn als iedereen zijn werk deed zonder inlevingsvermogen. Sieraden en overleden mensen is ook zoiets. Ik werkte ooit ook bij een juwelier, genoeg mooie en verdrietige verhalen gehoord.