Werk & Studie alle pijlers

Dit is toch niet OK?

01-09-2019 11:18 271 berichten
Geen prangend probleem hiero maar ben even benieuwd of ik nou overdreven denk. Het gaat om een vriendin. Geijkte smoes maar in dit geval echt waar! Mijn vriendin heeft een goede baan, is aan het daten met een leuke man, wat voorzichtig een relatie lijkt te worden maar ze doen het heel rustig aan. Ze is 40 en heeft een kinderwens. Nou is haar (nog niet officieel) een promotie aangeboden, ze zou manager worden van haar branche. Veel verantwoordelijkheid, maar ze is er wel klaar voor en haar baas wil haar heel graag op die positie. Ze had al besloten dat ze het gaat doen.

Nu vertelt ze mij net dat ze gister een feestje had van het werk en met het kind van een collega op schoot zat. Komt haar baas naar haar toe en zegt: 'zorg maar wel dat je het bij de kinderen van anderen laat want we hebben je hard nodig hier'. Ze vond het een vreemde opmerking en wil er misschien nog op terugkomen. Ik reageer wat feller en kan me hier eigenlijk best wel kwaad over maken. Even afgezien van haar leeftijd en of het nog wel gaat lukken met dat gezin (want das natuurlijk helemaal niet zeker): wat hij zegt mag toch helemaal niet? Hoe zouden jullie reageren?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je overdrijft. Mensen kunnen ook niets meer zeggen tegenwoordig..
Alle reacties Link kopieren
Wat een idioot. Zou hij dat ook tegen een man zeggen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
01-09-2019 11:23
Wat een idioot. Zou hij dat ook tegen een man zeggen?
Precies. Volgens mij mag dit niet eens.
Ik zou tegen haar zeggen; wat een domme lul, en het daarbij laten.
Alle reacties Link kopieren
ik vind 40 wel oud om nog een kinderwens te hebben. Kan voor allerlei gezondheidsrisico's zorgen voor zowel moeder als kind.
Madeliefjees schreef:
01-09-2019 11:23
Wat een idioot. Zou hij dat ook tegen een man zeggen?
Nope.

Echt belachelijk inderdaad. Puur seksisme.
Sansa_ schreef:
01-09-2019 11:24
Ik zou tegen haar zeggen; wat een domme lul, en het daarbij laten.
Ik bedoel natuurlijk niet wat je zou doen in mijn positie :)
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 11:25
ik vind 40 wel oud om nog een kinderwens te hebben. Kan voor allerlei gezondheidsrisico's zorgen voor zowel moeder als kind.
Ja dat heb ik er ook expliciet bijgezet, dat het daar nu niet om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
01-09-2019 11:23
Wat een idioot. Zou hij dat ook tegen een man zeggen?
lekker de feministen kaart weer spelen, tegenwoordig mag niemand iets zeggen of iedereen is 'triggerd'
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een achterlijke opmerking maar he, soms doen mensen dat, achterlijke opmerkingen plaatsen. Laat gaan, totaal onbelangrijk is het.
Ik zou me er niet druk over kunnen maken. Laat de man lekker denken wat hij wil.
Het mag dan een vreemde opmerking zijn, waarom zou je het groter maken dan het is? Een kinderwens is een privézaak. Het wordt pas werkgerelateerd als ze zwanger raakt.
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 11:25
lekker de feministen kaart weer spelen, tegenwoordig mag niemand iets zeggen of iedereen is 'triggerd'
Ja, foei dames.



Koekkoek.
Ik zou door die opmerking het gevoel krijgen dat ik deels ben uitverkoren omdat ik geen kinderen heb (en een paar vrouwen in de top staat beter). En het klinkt een beetje als een waarschuwing.
*Sjaan* schreef:
01-09-2019 11:25
Ik vind het een achterlijke opmerking maar he, soms doen mensen dat, achterlijke opmerkingen plaatsen. Laat gaan, totaal onbelangrijk is het.
Maar jij zou dus niks tegen die baas zeggen?
Baas maakt een grapje op een feestje. En ja, het is een slecht grapje, maar veel meer waarde dan dat zou ik er niet aan verbinden.
Vertel je vriendin en jezelf dat jullie dingen die in zo'n omgeving worden gezegd wel iets minder serieus mogen nemen. Het is niet alsof ze een beleidsmemo heeft ontvangen waarin afgeraden wordt om zwanger te worden.
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 11:28
0.57% gewijzigd
Karl_Marx schreef:
01-09-2019 11:25
tegenwoordig mag niemand iets zeggen of iedereen is 'triggerd'
Hmmm goed punt, die heb ik eigenlijk nog niet eerder voorbij zien komen. Werpt wel een heel ander licht op de zaak.
Murrmurr schreef:
01-09-2019 11:27
Ik zou door die opmerking het gevoel krijgen dat ik deels ben uitverkoren omdat ik geen kinderen heb (en een paar vrouwen in de top staat beter). En het klinkt een beetje als een waarschuwing.

Dat is het vast ook. Anders zeg je dat niet. Als je dat niet ergens vind of denkt zal het nooit je mond uitkomen.

Maar daar kan je dan weer schijt aan hebben.
Ik had er meteen een opmerking overgemaakt. Hele duidelijke ook.

En gewoon gedaan wat ik wil. Dus wil ik een kind en lukt dat, doen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-09-2019 11:29
0.18% gewijzigd
Murrmurr schreef:
01-09-2019 11:27
Ik zou door die opmerking het gevoel krijgen dat ik deels ben uitverkoren omdat ik geen kinderen heb (en een paar vrouwen in de top staat beter). En het klinkt een beetje als een waarschuwing.
Tja en dan? Ze is nog (lang) niet zwanger. Dus tegen de tijd dat het daadwerkelijk zou gebeuren heeft ze die promotie al lang en breed.

Ik vind het absoluut een stomme opmerking maar ik zou me er niet door laten intimideren. Ene oor in, andere uit.
klavertje-vier2019 schreef:
01-09-2019 11:28
Baas maakt een grapje op een feestje. En ja, het is een slecht grapje, maar veel meer waarde dan dat zou ik er niet aan verbinden.
Vertel je vriendin en jezelf dat jullie dingen die in zo'n omgeving worden gezegd wel iets minder serieus mogen nemen. Het is niet alsof ze een beleidsmemo heeft ontvangen waarin afgeraden wordt om zwanger te worden.
Ik denk eigenlijk dat het niet helemaal een grapje is. Hij verpakt het als een grapje.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-09-2019 11:25
Nope.

Echt belachelijk inderdaad. Puur seksisme.
Lijkt me zelfs een vorm van discriminatie. Zo van 'als jij geen kinderen op de wereld gaat zetten, is die functie voor jou, maar anders....'.

Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-09-2019 11:27
Maar jij zou dus niks tegen die baas zeggen?
Nope. Ik zou er geen aandacht aan besteden, nog de aandacht er op vestigen.
Die man heeft helemaal niet door gehad hoe die opmerking gevallen is.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
01-09-2019 11:29
Tja en dan? Ze is nog (lang) niet zwanger. Dus tegen de tijd dat het daadwerkelijk zou gebeuren heeft ze die promotie al lang en breed.

Ik vind het absoluut een stomme opmerking maar ik zou me er niet door laten intimideren. Ene oor in, andere uit.
intimideren?? Het is een grapje!
Grobbekuiken_ schreef:
01-09-2019 11:29
Lijkt me zelfs een vorm van discriminatie. Zo van 'als jij geen kinderen op de wereld gaat zetten, is die functie voor jou, maar anders....'.
Ja dat is het ook. En vrouwen die wel al (jonger) kinderen krijgen, of waarvan verwacht wordt dat ze dat willen, krijgen in zo'n bedrijf dus niet zulke kansen. Waardoor er nooit iets verandert.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
01-09-2019 11:29
Ik denk eigenlijk dat het niet helemaal een grapje is. Hij verpakt het als een grapje.
Dat is een aanname. Het is slim zo min mogelijk aannames te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven