Werk & Studie alle pijlers

50e'r en reïntegreren o.i.d

02-09-2019 18:47 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke dan..
Hier een 50'er, die graag een ommekeer in het leven wil maken.
Allereerst voor geschiedenis.
Sinds jeugd chronisch ziek, waardoor ik veel van school gemist heb, wel examens gehaald, geen vervolg opleiding, op mijn 18e full-time ben gaan werken in de detailhandel, diverse cursussen heb gevolgd.
Na 2 jaar part-time gaan werken.
Eens deels arbeidsongeschikt verklaard, daarna weer opgeheven geloof ik(dit moet ik nog nachecken)
Tot 13jaar terug gewerkt.
Mijn man begon een eigen bedrijf waarin ik hem ondersteunde, en nee niet betaald, we deden het samen.
Ik krijg verder geen uitkering, heb dat getracht aan te vechten, maar ik piste net naast de pot volgens de commissie van het uwv.
Had ik er maar een rechtszaak van gemaakt, maar ik werd bang gemaakt ivm hoge kosten.

Het werken in het bedrijf van mijn man is voor mij lichamelijk te belastend en niet haalbaar.
Ik zit nu 2jaar stil en ben dat zat.
Ik ben wel bedrijvig, maar heb de energie niet, en toch wil ik wat gaan doen.
Ik heb een hulp vraag en dat is wat de mogelijkheden zijn voor een 50 plusser om je te laten omscholen o.i.d?
Ik ben uiteraard ook via het net aan het zoeken, en kom veel al bij loopbaan adviseurs uit.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben?
Tips/advies?
Je bent nogal beperkt fysiek, dus misschien handig om duidelijk op te schrijven wat je nog wel kunt. Dat is makkelijker meedenken.

Er is veel werk in de zorg, maar dat zal te belastend zijn. Daarnaast in technische bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het je om een zinvolle 'dagbesteding' om het zo maar even te zeggen of kijk je ook echt naar het financiële plaatje? Anders is vrijwilligerswerk een alternatief. Vaak niet al te zwaar (fysiek) werk en erg waardevol.
Alle reacties Link kopieren
ToosTosti schreef:
02-09-2019 19:02
Gaat het je om een zinvolle 'dagbesteding' om het zo maar even te zeggen of kijk je ook echt naar het financiële plaatje? Anders is vrijwilligerswerk een alternatief. Vaak niet al te zwaar (fysiek) werk en erg waardevol.

Deze vraag heb ik ook
Je hebt dus gratis voor je man gewerkt zonder pensioenopbouw en andere nuttige zaken waardoor je ziektewetuitkering zou kunnen aanvragen?

Als een beetje administratie bij je man op het bedrijf al te zwaar is, wat denk je dan te kunnen doen waar werkgevers voor willen betalen? Eerlijk gezegd geef ik je niet veel kans. Als veertiger zonder ziektegeschiedenis kom je al nauwelijks meer aan de bak (want jonger is goedkoper) laat staan zonder echt arbeidsverleden met chronische ziekte.

Of probeer je een officiele werkgever te vinden zodat je officieel de WIA kan proberen in te komen? Dat zou het gunstigst zijn lijkt mij persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het liefst betaald werk, onafhankelijk zijn..ja ja ik weet het, dat had ik eerder moeten bedenken.
Maar soms lijken dingen te doen samen mooier dan dat het is.
Administratie kan prima, het gaat om fysieke belasting.
Maar zijn bedrijf is zo klein, dat de administratie niet zoveel voorstelt.

Dat laatste zou een optie zijn eedbulletje.
Ik besef echter ook wel dat mijn kansen niet groot zijn.
Maar proberen kan ik altijd.

Wat ik wel kanis zittend werk.. mijn interesse ligt in voeding en sport.. helaas heb ik daar nooit wat mee gedaan.
Zolang het maar geen fysiek werk is,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven