Werk & Studie alle pijlers

Collegegeld of instellingsgeld?

07-09-2019 16:28 10 berichten
Bij welke instantie moet ik met deze vraag zijn? Ik google me suf, kom op duo en studielink, maar die verwijzen me weer naar de opleiders zelf. De opleiders zelf hebben hier ook geen sluitend antwoord op.

De situatie is als volgt:
Ik heb een hbo diploma behaald na 2000, niet zorg of onderwijs gerelateerd. Nu ben ik een jaar of twee later begonnen met een opleiding tot verpleegkundige. Bij deze laatste opleiding heb ik mijn propedeuse gehaald, maar vanwege omstandigheden ben ik gestopt en gaan werken in de zorg zonder diploma. Nu wil ik me laten omscholen tot docent of leraar (zie mijn andere topic), maar ik kom er maar niet uit of ik nu instellingsgeld of collegegeld moet gaan betalen. Als ik de collegegeldmeter invul, dan weet ik niet goed wat ik moet invullen bij de volgende vraag:
"Schrijf je jezelf in voor een eerste Nederlandse Bachelor opleiding in het domein Onderwijs of Gezondheidszorg?"

Ik heb hbo-v niet afgemaakt, dus hier geen bachelorgraad in gehaald. Vul ik dan ja of nee in? Deze vraag is cruciaal voor de berekening van het te betalen geld. Als het antwoord 'ja' is, dan betaal ik collegegeld. Is het antwoord 'nee', dan betaal ik instellingsgeld.

Ik snap dat jullie hier misschien geen antwoord op hebben, maar weten jullie waar ik met deze vraag moet zijn?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al naar de instelling gebeld waar je de opleiding wilt volgen?
Niet afgemaakt is niet afgemaakt, dus dat je ooit eerder bent begonnen doet er niet toe. Je hebt nog geen diploma op dat vlak.

Maar dit is iets waarvoor ik zou bellen met DUO, of schriftelijk een vraag indienen. Ze antwoorden vrij snel en goed.
Alle reacties Link kopieren
https://www.eur.nl/onderwijs/praktische ... g-tarieven

Hier staat dat het om afgerond gaat
Alle reacties Link kopieren
Ben je er al uit welke opleiding je gaat doen? :)
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Even contact opnemen met DUO.
Je moet daar ja invullen, omdat je je hbo-v niet hebt afgemaakt. Vanwege het lerarentekort hoef je geen instellingsgeld te betalen als je de lerarenopleiding als 2e studie gaat doen. Tenzij je al een soortgelijk diploma hebt, wat bij jou niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
Collegegeld, 100% zeker.
CleopatraVII schreef:
07-09-2019 16:47
Ben je er al uit welke opleiding je gaat doen? :)
Haha! Nee, nog niet. Bijna!
Dank je wel allemaal! Ik ga nog eens keer duo en de opleider bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven