Werk & Studie alle pijlers

Gemiddelde leeftijd HBO-Associate Degree opleiding voltijds?

09-09-2019 19:29 13 berichten
Het liefst wil ik de opleiding in deeltijd doen, helaas geen baan waar ik de opdrachten kan gaan doen voor de opleiding. Binnenkort word ik alweer 28 en zie ik er wel een beetje tegenop om met jongens van 10 jaar jonger als mij in de klas te zitten. Ligt de gemiddelde leeftijd bij de Associate Degree opleidingen niet wat hoger? De opleiding die ik wil gaan doen is "Internet of things"
Alle reacties Link kopieren
Dan ik ;-)

Ik was zelf 27 toen ik aan een voltijd hbo-opleiding begon. Was inderdaad even wennen als oudste van de klas, maar went snel genoeg. Bij de associate degrees op mijn hogeschool waren de eerstejaars vaak geen 17, maar ook niet veel ouder dan een jaar of 21.

Komt best goed, veel plezier met de opleiding!
Alle reacties Link kopieren
Je leeftijd staat niet op je voorhoofd hoor.
.
Alweer 28! Jonkie!!

Als oude, wijze en rijpe man stap je hier toch makkelijk overheen?
Ik zou me eerst op je therapie gaan richten
gizzmo-returns schreef:
09-09-2019 19:44
Ik zou me eerst op je therapie gaan richten
Er moet wel een lichtpuntje aan de horizon zijn om daar gemotiveerd mee bezig te blijven.
kadanz schreef:
09-09-2019 19:42
Alweer 28! Jonkie!!

Als oude, wijze en rijpe man stap je hier toch makkelijk overheen?
Als 28-jarige in een klas vol met 18-jarigen, moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de klas zijn ze tussen de 17 en 27, maar heb ze ook wel ouder gezien. Als je niet met 17-jarigen in de klas wilt, kun je beter deeltijd gaan doen. Als je denkt dat je de enige “oudere” bent, valt het ook wel mee. Op het HBO heeft ongeveer de helft eerste MBO gedaan, bij een AD zul je minder verse Havisten aantreffen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al toegelaten dmv de 21+ toets..en hoe loopt je therapie?
studiemiepmiep schreef:
09-09-2019 21:08
Ben je al toegelaten dmv de 21+ toets..en hoe loopt je therapie?
Nee nog niet toegelaten, maar die 21+ toets heb ik al eerder gedaan. Therapie moet nog beginnen, opleiding wil ik ook later pas beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik ken t probleem! En ik snap echt dat je je er zorgen om maakt. Door omstamdigheden heb ik ook mijn middelbareschool nog niet gehaald en doe ik er mee jaar over. Ik begin dus pas later aan het HBO, als ik weer beter ben zeg maar. Ik stress daar ook over, maar heb zoveel gesprekken gehad met mensen en iedereen zegt dat het echt niet uitmaakt als je ouder bent op het HBO. Dat er echt wel wat meer mensen bijzitten die ouder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maar die zorgen zijn dus echg niet nodig!!
liekelaalieke schreef:
11-09-2019 16:24
Maar die zorgen zijn dus echg niet nodig!!
Fijn!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven