Werk & Studie alle pijlers

Wie werkt er als productie of magazijn medewerker?

10-09-2019 23:02 30 berichten
Zijn er hier vrouwen die productie of magazijn medewerker zijn?
Ik heb de tip gekregen om daar eens naar te gaan kijken omdat daar heel veel mensen gezocht worden maar volgens mij is mijn beeld niet helemaal correct dus ik dacht misschien kan ik dat bijstellen. Kortom zijn er hier vrouwen die dit soort werk doen? Wat doe je dan precies? Zit je voornamelijk tussen de mannen en kent iedereen goed Nederlands en/of Engels?
Het hangt helemaal van het bedrijf af. In kom regelmatig in fabrieken en magazijnen waar vooral vrouwen werken. Voertaal meestal Nederlands en Pools. Ook bedrijven waar mannen oververtegenwoordigd zijn trouwens. Dat is dan meestal het zwaardere werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je beeld dan?
Je komt er in de eerste instantie om te werken. Of je aansluiting hebt met je medewerkers is punt 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5x een zomer (7-8 weken) fulltime productiewerk gedaan bij Vezet. Ik vond het prima werk, maar ik weet niet hoe ik het voor langere tijd zou vinden.

Bij Vezet zijn meerdere afdelingen maar ik was na een week al 'vast' op 1 afdeling omdat de leidinggevenden vonden dat ik mijn werk goed deed (je kon ook zelf je voorkeur aangeven dus het hangt niet alleen van de leidinggevenden af).
Op de verschillende ( werkplekken op een) afdelingen is de man/vrouw verhouding anders. Ik deed bijna alleen maar inpakwerk en dat was 90% vrouw.

Wil je nog meer weten?
Mijn beeld qua productie is voornamelijk in een fabriek achter de lopende band of machine en dan dingen inpakken bijvoorbeeld. En bij magazijn werk denk ik weer vooral aan een mannenwereld met heftrucks, pallets enzo. En dat de kans groter is dat je collega's niet goed Nederlanders en/of Engels kunnen.

Natuurlijk klopt dat beeld niet dus ik wil een beter beeld krijgen d.m.v. dit topic. En binnenkort is er weer een banenmarkt en de vorige keer was 95% productiewerk en toen had ik zoiets van nah niks voor mij, maar door dit topic kom ik er wellicht achter welk soort productie of magazijn werk wellicht wel bij me past.

En ik vind het wel prettig om wat aanspraak te hebben op het werk.
Productie is gevarieerder dan enkel de lopende band en zelf heb ik bij geen enkel bedrijf gewerkt waar nog handmatig wordt ingepakt.
Als je echt achter de lopende band werkt voor kwaliteitscontrole of storingen op te lossen, zullen veel bedrijven met een roulatiesysteem werken waardoor je heel de ketting leert kennen en het niet te eentonig wordt. Op andere plekken volg je het proces via de computer en controleer je foutmeldingen en op nog andere plaatsen ben je bezig met het afwegen van grondstoffen; het hangt echt af van bedrijf tot bedrijf.
Probeer het anders eens een tijdje via interim als je momenteel beschikbaar bent.
Ik heb bij een postorderbedrijf gewerkt. Allemaal vrouwen op de inpak en retouren. Was erg gezellig. Toen nog geen Polen, wel veel Turkse vrouwen.
Als je nu werkloos bent, zou ik het gewoon proberen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger vaak gedaan, onderbetaalde en deprimerende banen, op een enkele na, vond ik. Veel verloop onder het personeel dus de sfeer is ook vaak bagger. Maar wat moet dat moet, ik deed het ook maar van ellende, moest toch de rekeningen betalen.

Denk dat je richting distributiecentra voor supermarktketens moet kijken, daar ligt het salaris iets hoger dan de reguliere productiebedrijven.
Alle reacties Link kopieren
als je nu werkloos bent dan ieder geval doen. Beter als thuiszitten en als het niet bevalt kan je vanuit daar verder solliciteren.
Ik heb een tijdje in de voedingsindustrie productiewerk gedaan. Wegen, snijden, de vleesresten uit de machine halen. Tijdens de werkzaamheden praat je meestal niet veel met je collega’s, omdat de afstand tussen elkaar te groot is, in de pauze heb je die mogelijkheid wel. Ik vind de schoonmaak daarom leuker daar heb je soms ook klussen die je met z’n tweeen doet. Er werkten toen veel Tsjechen, Slowaken, Surinamers, Antillianen en Nederlanders. Elke groep zat in de pauze bij elkaar aan tafel, dat was niet verplicht maar gebeurde gewoon. Dat vond ik apart. In de schoonmaak pauzeer je meer door en met elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger jaren als bijbaan in een stoffengroothandel gewerkt.
Bijna alleen maar Nederlanders en heel gezellig. Was sowieso wel een familiebedrijf, dus de sfeer was door het hele bedrijf goed.

Het werk was wel eentonig (orders maken; stoffen snijden). Maar het kan veel slechter en als je zonder werk zit: waarom niet? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niks vindt.

Er zijn trouwens productiebanen waarbij je vrij goed verdient. Mars is een bekend bedrijf waar de salarissen hoog liggen. Of zoek eens op ‘operator’. Dat verdient vaak ook niet verkeerd.
Ik zal toch eens gaan kijken of er wat bij zit wat me wel aanspreekt. Ik zit nu nog in de ww en heb de afgelopen jaren ook met name banen gehad die mij niet echt goed lagen maar ik kon het geld goed gebruiken. Werd best ongelukkig van dus ik ben nu wat kritischer om echt een baan te zoeken die bij me past.
minnimouse schreef:
11-09-2019 12:29
Ik heb vroeger jaren als bijbaan in een stoffengroothandel gewerkt.
Bijna alleen maar Nederlanders en heel gezellig. Was sowieso wel een familiebedrijf, dus de sfeer was door het hele bedrijf goed.

Het werk was wel eentonig (orders maken; stoffen snijden). Maar het kan veel slechter en als je zonder werk zit: waarom niet? Je kunt er altijd weer mee stoppen als je het niks vindt.

Er zijn trouwens productiebanen waarbij je vrij goed verdient. Mars is een bekend bedrijf waar de salarissen hoog liggen. Of zoek eens op ‘operator’. Dat verdient vaak ook niet verkeerd.
Het loon van een operator ligt in België vaak hoger dan dat van de doorsnee bediende en daarboven komen nog ploegenpremie's, weekendpremies etc. Goede verdiensten: automobiel, petrochemie, pharma.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij een productie bedrijf. IVM herkenbaarheid wil ik er niet al te diep op in gaan, maar waar ik werk is het vooral inpakwerk en zijn er gewoon mannen en vrouwen die gewoon Nederlands zijn en praten.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
11-09-2019 12:43
Ik zal toch eens gaan kijken of er wat bij zit wat me wel aanspreekt. Ik zit nu nog in de ww en heb de afgelopen jaren ook met name banen gehad die mij niet echt goed lagen maar ik kon het geld goed gebruiken. Werd best ongelukkig van dus ik ben nu wat kritischer om echt een baan te zoeken die bij me past.
Herkenbaar. Weet je al wel wat je wel gelukkig maakt?
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
11-09-2019 12:44
Het loon van een operator ligt in België vaak hoger dan dat van de doorsnee bediende en daarboven komen nog ploegenpremie's, weekendpremies etc. Goede verdiensten: automobiel, petrochemie, pharma.
Wat is een bediende precies?
En ja, als je in ploegen werkt verdien je sowieso meer, maar dat moet je willen.

Ik zag laatst een vacature voorbij komen voor operator met een brutosalaris tussen de 2500-3800 euro. Vind ik niet gek.
Alle reacties Link kopieren
@TsumTsum, mocht je dicht bij Zaandam wonen dan schijnt in de weekenden, vrij/zat/zon nacht bij AH distributie lekker te verdienen, geen weekend meer maar in verhouding een mooi salaris.
minnimouse schreef:
11-09-2019 12:59
Herkenbaar. Weet je al wel wat je wel gelukkig maakt?
Dat vind ik nog lastig om qua functie te zeggen maar ik weet wel dat ik leuke collega's/goede sfeer belangrijk vind. Net zoals voldoende afwisseling, uitdaging en waarin ik ook tot op zekere hoogte wat creativiteit in kwijt kan. En ik vind een goede balans tussen werk en prive belangrijk. Laatste jaren vooral als oproepkracht gewerkt en dat vond ik niet altijd even prettig.

Ohh en ploegendienst is niks voor mij denk ik want dan raak ik helemaal uit m'n ritme.
Alle reacties Link kopieren
Productiewerk is toch vaak ploegendienst? Is het een idee om jezelf om te scholen naar iets?
minnimouse schreef:
11-09-2019 13:00
Wat is een bediende precies?
En ja, als je in ploegen werkt verdien je sowieso meer, maar dat moet je willen.

Ik zag laatst een vacature voorbij komen voor operator met een brutosalaris tussen de 2500-3800 euro. Vind ik niet gek.
Doorsnee kantoorbanen zonder leidinggevende functie.

Bij veel productiewerk heb je effectief ploegendienst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vroeger als vakantiewerk verschillende soorten productiewerk gedaan. Daar kon je meestal onderling wel kletsen. Bv ergens stickers opplakken (‘vernieuwd recept!’) en dan smiddags stond je ergens die dingen in grotere dozen te doen. Bij sommige bedrijven hadden ze idd lopende band. En bij weer een andere moest je iets in elkaar zetten; dat stond je dan met 5en rond een tafel te doen. Best gezellig, al viel je je als vakantiewerker wel beetje buiten de vaste crew.

Tegenwoordig werk ik op een kantoor waar ook een magazijn bijhoort. Daar moeten orders gepickt worden (dan loop je langs allerlei stellages waar je de juiste producten uithaalt die op je schermpje staan) en die moet je dan in een doos doen. Dichtmaken, juiste sticker erop en op een pallet stapelen. Er wordt gerouleerd met bv dingen laden/lossen en orders picken bij een andere categorie spullen (qua afwisseling).
Bij ons is het wel gezellig, wordt er veel gekletst en veel werken er ook al jaren. Man/vrouw is ongeveer 90/10%. Meeste hollanders, paar spreken wat minder goed nederlands. En geen ploegendiensten.

Ik denk dat als je uitdaging zoekt en creativiteit kwijt wil, productiewerk met juist zijn vaste processen niet de beste optie is. Maar misschien brengt het je wel rust en andere dingen waardoor je daar in je vrije tijd meer mee kan doen.

Je kan het altijd proberen, toch? Uitzendbureaus weten vaak ook wel welke personen ze het beste naar bepaalde bedrijven kunnen sturen. Dan zou ik op die banenmarkt aangeven dat je op zoek bent naar productiewerk en vragen of zij een leuk bedrijf in hun portfolio hebben voor je.
Ik heb gewerkt in de productie en in een magazijn als orderpicker.
Het hangt echt van het bedrijf af.
Bedrijven waar ik gewerkt heb werken er ook veel vrouwen.
In de productie veel Polen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al 22 jaar in een productiebedrijf, geen lopende band. Maar assemblagewerk, erg afwisselend en fijne collega’s. Wel de laatste jaren veel verschillende nationaliteiten, maar bij ons spreekt bijna iedereen gewoon Nederlands. Misschien is het wat om het gewoon eens te proberen. Toen ik in dit bedrijf terecht kwam was het ook als ‘noodoplossing’ tot ik ander werk zou vinden, maar nu na 22 jaar zit ik er nog steeds met veel plezier! Oh en op mijn afdeling voornamelijk vrouwen omdat het nogal precies en fijn werk is, dat schijnt mannen wat minder te liggen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vroeger als uitzendkracht wel verschillende dingen gedaan. oa in een koekjesfabriek, dat was idd het traditionele beeld aan een lopende band . Maar bijv ook medicijnbijsluiters in doosjes stoppen en de juiste etiketten erop plakken. Dat was heel relaxt, muziekje erbij ondertussen beetje kletsen.
every journey starts with a single step

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven