Werk & Studie alle pijlers

Re-integratie spoor 2

11-09-2019 20:19 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand wat dat precies inhoudt? Waar moet je rekening mee houden?
https://www.fith.nl/is-spoor-2/

https://www.uwv.nl/werkgevers/images/we ... achter.pdf
Alle reacties Link kopieren
Als je gerichte vragen hebt, mag je me gerust een privébericht sturen.
Voor de eerste info kun je op de site van UWV terecht.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat bij een andere werkgever werken met werk wat je nog wel kan doen. Om het even heel kort door de bocht gezegd te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt (of mag samen met je werkgever 1 uitkiezen) een reïntegratie coach die jou begeleid. Deze zal jou ook stap voor stap uitleggen hoe en wat. En welke stappen er genomen moeten/kunnen worden. Het traject is namelijk op maat. Dus kan bij iedereen verschillend zijn.

Ik kreeg is wat testen om uit te zoeken welk werk bij mij past.

Maar er kan ook blijken dat een studie of stage nodig is. Of eerst dagbesteding. Of eerst een medische traject. Verschilt echt per persoon.

Zorg in ieder geval dat je een reïntegratie coach hebt die enig verstand/begrip heeft van jouw eventuele medische aandoening of jouw beperking (autisme, adhd, of wat dan ook)
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees kost het een boel geld voor iemand die nog 2 jaar van pensioen af zit.
Gaat niet om mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
woesjje schreef:
12-09-2019 18:45
Als ik het zo lees kost het een boel geld voor iemand die nog 2 jaar van pensioen af zit.
Gaat niet om mijzelf.
Het kost de werknemer niks. De werkgever inderdaad wel veel als deze zich niet heeft verzekerd.

Een werknemer betaald elke maand premie en is hiervoor verzekerd.

Het is aan de werkgever of hij ook daadwerkelijk van de ingehouden premie een verzekering afsluit. Als dit niet is gebeurd is dit een beetje dom.

Als het Cao technisch kan en de werkgever en werknemer komen overeen, dan kan de werknemer met vervroegd pensioen.

Maar de werkgever moet dan sowieso ook geld betalen. Transitie vergoeding. En wellicht ook het verschil in pensioen. Want vroegtijdig met pensioen gaan raakt de werknemer (wellicht) in de portemonnee. Dit hangt van de Cao af.
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
12-09-2019 18:49
Het kost de werknemer niks. De werkgever inderdaad wel veel als deze zich niet heeft verzekerd.

Een werknemer betaald elke maand premie en is hiervoor verzekerd.

Het is aan de werkgever of hij ook daadwerkelijk van de ingehouden premie een verzekering afsluit. Als dit niet is gebeurd is dit een beetje dom.

Als het Cao technisch kan en de werkgever en werknemer komen overeen, dan kan de werknemer met vervroegd pensioen.

Maar de werkgever moet dan sowieso ook geld betalen. Transitie vergoeding. En wellicht ook het verschil in pensioen. Want vroegtijdig met pensioen gaan raakt de werknemer (wellicht) in de portemonnee. Dit hangt van de Cao af.
Werkgever is niet verzekerd. Dat vond hij niet nodig. Ik kan niet te veel zeggen ivm privacy.
De werknemer is nu een jaar ziek? En nog 2 jaar van zijn pensioen af? Wat zijn de kansen op een andere baan, vrij klein waarschijnlijk?

Dan loopt de werkgever het risico om, zeker als het een conflictsituatie is of wordt, een dikke transitievergoeding te moeten betalen, zeker als de werknemer al langer dan 10 jaar bij deze werkgever werkt.
Wellicht is het voor de werkgever financieel gunstiger om met de werknemer af te spreken gewoon het loon door te betalen tot aan de pensioendatum, evt zonder dat daar arbeid tegenover staat. En dan zonder dit traject en andere Wet Verbetering Poortwachter-verplichtingen.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
13-09-2019 10:42
De werknemer is nu een jaar ziek? En nog 2 jaar van zijn pensioen af? Wat zijn de kansen op een andere baan, vrij klein waarschijnlijk?

Dan loopt de werkgever het risico om, zeker als het een conflictsituatie is of wordt, een dikke transitievergoeding te moeten betalen, zeker als de werknemer al langer dan 10 jaar bij deze werkgever werkt.
Wellicht is het voor de werkgever financieel gunstiger om met de werknemer af te spreken gewoon het loon door te betalen tot aan de pensioendatum, evt zonder dat daar arbeid tegenover staat. En dan zonder dit traject en andere Wet Verbetering Poortwachter-verplichtingen.
Het is idd conflictsituatie. Werkgever is zeer boos omdat werknemer langdurig ziek is. Wil niet meer praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven