Werk & Studie alle pijlers

Vast contract maar minder uren dan het tijdelijke contract.

11-09-2019 21:52 11 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een vast contract krijg voor 16 uur. Mijn tijdelijk contract heb ik 24 uur.
Mag mijn werkgever mij nu een vast contract geven onder de 24 uur?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel werk je nu gemiddeld?

Als dat meer is kun je die uren gewoon claimen.
Alle reacties Link kopieren
En het is geen fout in het contract? Raar je werkt 24 uur en krijgt een contract van 16 uur.
Ik werk nu zo’n 22 tot 28 uur in de week. Dat wisselt wel is wat. Maar heb een tijdelijk 24 uren contract tot eind september. Die omgezet wordt in een vast 16 uren contract
Alle reacties Link kopieren
Mag. Het is een nieuwe overeenkomst.

En voor iedereen begin te roepen over uren claimen: er zijn cao’s die een half jaarlijkse berekening toestaan dus dat is niet direct het geval.
Alle reacties Link kopieren
Heb je over die 8 uur geen recht op WW?
Alle reacties Link kopieren
Zoals Sjaan zegt, het is een nieuwe overeenkomst dus ja, dat mag.
Het is wel apart gezien het gebruikelijk is om dezelfde uren te houden (tenzij je zelf een wijziging aanvraagt), en als het onaangekondigd is zou ik het zeker even met je werkgever bespreken.
Maar ze doen verder officieel niks verkeerd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
11-09-2019 22:06
Heb je over die 8 uur geen recht op WW?
Goed mogelijk van wel.
Je werkgever mag natuurlijk een nieuw contract aanbieden op andere voorwaarden. W.W. zou kunnen, bij arbeidsverlies van 5 uur of meer heb je daar in principe recht op, moet je wel aan de overige vereisten voor w.w. voldoen uiteraard.
KirstenvdVeen schreef:
11-09-2019 21:52
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een vast contract krijg voor 16 uur. Mijn tijdelijk contract heb ik 24 uur.
Mag mijn werkgever mij nu een vast contract geven onder de 24 uur?
Het kan wel, maar verwacht hij ook dat je minder uren gaat werken? WW kun je aanvragen maar je moet dan ook echt op zoek naar een baan voor die 8 uur. Heb je het met hem besproken? Het staat je vrij om verder te zoeken naar een baan met meer uren.
Alle reacties Link kopieren
Willen ze dat je wel meer dan 16 uur gaat werken? Hoe gaan ze dat dan oplossen met de meeruren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven