Werk & Studie alle pijlers

Wat was voor jou een reden om een baan af te slaan?

04-10-2019 20:43 228 berichten
Uit nieuwsgierigheid wat voor reden had jij om een baan af te slaan?

TO trapt af.

Ik heb ooit een baan afgezegd omdat het bedrijf in zo’n ontzettend troosteloos gebouw zat, heel donker en het leek van buiten wel een bunker. Ik dacht nee daar wil ik niet werken.

Nu jullie!
Alle reacties Link kopieren
Te weinig ontwikkel mogelijkheden, geen klik met baas, bizar laag salaris en je klanten als zakje geld zien.
- Dat ik tweede keus was
- de baan bleek niet de inhoud te hebben die in de vacature was geschetst
- ik vond de mensen waar het gesprek mee was niet leuk
Alle reacties Link kopieren
Ooit een baan afgeslagen omdat ik het een erg vervelend gesprek vond. Ik dacht zeker dat ik niet aangenomen zou gaan worden, manager was erg negatief aanwezig. Daarom bedankt voor de eer, zij begrepen niet waarom ik de baan niet meer wilde.
Alle reacties Link kopieren
De laatste keer saai en eenzijdig werk zonder veel vrijheid. Toen ik na het meekijken op de afdeling aangaf dat ik er niet voor koos omdat het werk om bepaalde redenen te eenzijdig was, werd mij gevraagd wie mij die informatie had verstrekt over de taken. Ik heb geen namen genoemd en wist toen 100% zeker dat ik er niet wilde werken. Ik had de info uit meerdere bronnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een functie afgeslagen, toen ik me realiseerde dat de verantwoordelijkheid die erbij kwam kijken, teveel zou drukken op m'n gezin. Een stressvolle baan en twee kleine kinderen onder de drie jaar, vond ik bij nader inzien toch geen goed plan. Ik solliciteer over een jaar of twee wel weer, als ze goed en wel op school zitten. Wil er nu zijn voor m'n kinderen. Werk nog wel hoor, maar hoef nu niet door te buffelen tot laat en in de weekenden, waardoor ik er nu thuis wel met aandacht kan zijn.

Beste keuze ooit!
deijscoboer wijzigde dit bericht op 04-10-2019 20:51
Reden: Rare formulering aangepast
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Erg leuke baan waarbij van tevoren aan werd gegeven dat het salaris zeer goed zou zijn (details wilden ze pas bespreken als ik door alle rondes heen was). Assessments gedaan, meerdere gesprekken gehad, ze wilden me graag hebben. Qua salaris zou ik er 800 euro per maand op vooruit gaan, máár 500 daarvan was alleen als ik de goals zou halen ('ja maar die haal je eigenlijk altijd'). Daarnaast zou ik in ieder geval 6 uur per week meer moeten werken, en zouden congressen in weekenden niet betaald worden. Zou je een congres hebben, dan zou je dus je gewone werkweek werken, weekend congres, en dan weer je werkweek. Verder werd aangegeven dat overwerken erbij hoorde, want het salaris was zó goed.

Nou ik vond 800 euro maximaal meer per maand het niet waard. Ik ga er ook niet van uit dat je een bonus altijd krijgt, dus was het eigenlijk maar 300 euro extra, voor veel meer uren en weinig tijd voor gezin.

Achteraf vooral jammer dat ze weigerden eerder in het sollicitatieproces iets vrij te geven over het salaris, anders had ik er niet zoveel tijd in gestoken.
Alle reacties Link kopieren
Een ontzettend laag salaris (vergelijkbaar met mijn startsalaris van 20 jaar geleden) en verder hele magere secundaire arbeidsvoorwaarden

En een keer omdat ik echt niet meer in die sector wilde werken. Ondanks dat de mensen met wie ik zou gaan werken me wel heel leuk en aardig leken, salaris oké ,wel matige secundaire voorwaarden. Die baan afzeggen was de eerste keer dat ik ‘nee’ zei en dat vond ik heel moeilijk. Maar nu ben ik er heel blij om.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik erg jong was, omdat ik faalangst kreeg toen ze me met alle vertrouwen wilden aannemen voor een administratieve baan. Ik had geen ervaring en raakte in paniek.
Achteraf sla ik me voor de kop, ik zou het best hebben kunnen leren.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik een negatief gevoel overgehouden had aan het bedrijf omdat de man tijdens het gesprek zo door bleef zeuren omdat ik volgens hem een 'managementsalaris' vroeg (2100 bruto). Tuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Kleine organisatie, erg vaste werk- en pauzetijden, vaste vakantieweken en de druppel: de vraag of ik zwanger was of van plan dat de komende drie jaar te worden want dat zou wel erg onhandig zijn. Dat ze me meteen een vaste aanstelling wilden geven en een dik salaris woog daar niet tegen op.
Slecht salaris, nare aura's, rare gesprekken, geen reiskostenvergoeding, slechte secundaire arbeidsvoorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
04-10-2019 20:46
Ooit een baan afgeslagen omdat ik het een erg vervelend gesprek vond. Ik dacht zeker dat ik niet aangenomen zou gaan worden, manager was erg negatief aanwezig. Daarom bedankt voor de eer, zij begrepen niet waarom ik de baan niet meer wilde.

Dit. Het was een werkgever die best goed op mijn cv zou hebben gestaan, maar ik had geen goed gevoel bij het gesprek. Achteraf weet ik dat het bedrijf niet bij me zou hebben gepast, misschien voelde ik dat destijds al onbewust aan.

En in mijn studententijd een bijbaan als postbode. Het verdiende beter dan de bijbaan die ik al had, maar ik vond het die ene keer zo niet leuk om in mijn uppie van dichte deur naar dichte deur te gaan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Een keer inderdaad troosteloos gebouw, een pestkop van de middelbare school werkte er ook, en het was qua inhoud een heel rare functie. Er werkten alleen mannen en ze zochten ook een soort 'moeder' zeiden ze.
Het gesprek ging al vrij snel over 'soecifieke' taken, en hoe geschokter ik reageerde (er was ooit iemand in dienst die weleens kookte en of ik dat ook leuk vond, bij een rondleiding was het een ongelofelijk gore bende en of ik dat leuk vond om mensen dat te laten opruimen etc) hoe leuker ze het vonden.
'dat hebben we precies nodig' riepen ze steeds als ik iets NIET wilde.
Heel gek en ik heb ook bij het weggaan gelijk al gezegd dat ik het niet iets voor mij vond.
Ze hebben daarna nog gebeld met een salarisaanbod wat zij hoog noemden, ik vond het ook niet bijster hoog.
(Dit was een commercieel bedrijf ben ze deden heel interessant over het salaris, maar ik verdiende toen in de kinderopvang beter).
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 20:57
7.69% gewijzigd
Toen de leidinggevende aan mijn aanstaande directe collega vroeg of zij mij even rond wilde leiden en zij antwoordde dat ze daar niet op zat te wachten en wat een gedoe allemaal weer. Ze wilden me graag hebben, maar ik heb toen ook gezegd dat ik geen zin had in een oncollegiale werkomgeving.
Ik heb een keer een baan afgewezen omdat het salaris € 700 bruto minder was dan wat ik op dat moment verdiende en een keer een baan afgewezen omdat mij tijdens het gesprek werd verteld dat teamleden regelmatig huilend de teamleider opbelden omdat ze het niet meer zagen zitten en ik kwam op dat moment net uit een burn-out.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
04-10-2019 20:57
Ik heb een keer een baan afgewezen omdat het salaris € 700 bruto minder was dan wat ik op dat moment verdiende en een keer een baan afgewezen omdat mij tijdens het gesprek werd verteld dat teamleden regelmatig huilend de teamleider opbelden omdat ze het niet meer zagen zitten en ik kwam op dat moment net uit een burn-out.
Waarom vertellen mensen dat überhaupt?
Daar heeft toch helemaal niemand zin in?
minnimouse schreef:
04-10-2019 21:00
Waarom vertellen mensen dat überhaupt?
Daar heeft toch helemaal niemand zin in?
Nou inderdaad, lekkere reclame. :nut:
Betty_Slocombe schreef:
04-10-2019 20:55
Toen de leidinggevende aan mijn aanstaande directe collega vroeg of zij mij even rond wilde leiden en zij antwoordde dat ze daar niet op zat te wachten en wat een gedoe allemaal weer. Ze wilden me graag hebben, maar ik heb toen ook gezegd dat ik geen zin had in een oncollegiale werkomgeving.
Jeetje, als een rondleiding al teveel moeite is.. :bonk:
Omdat ik net eerder aangenomen was voor een andere (bij)baan. Tien minuten later bedacht ik me dat de aangeboden baan meer potentie bood. Ik belde terug, en kreeg 'm alsnog. Tien jaar gewerkt.
Ik ben een keer gevraagd voor een vage franchise. Uit nieuwsgierigheid ben ik erheen gegaan en werd overladen met mooie Amerikaans aandoende filmpjes over de geweldige formule en fantastische winsten. Ik kreeg folders en rekenformulieren mee om me thuis verder te overtuigen over dat dit de kans van mijn leven was.

Alleen hadden ze hun huiswerk niet goed gegaan en over het hoofd gezien dat ik heel veel meer ervaring in die branche had dan zij (eigenlijk hadden zij nul opleiding en ervaring in die branche maar waren ze gewoon zelf blind die formulier ingestapt en wilden het doorverkopen als een pyramide). Voor de lol heb ik toen alles doorgerekend in verschillende modellen en op geen enkele manier kwam er winst uit.

In het tweede gesprek heb ik dat op tafel gelegd en aangegeven dat ik niet met hen verder zou gaan. Totaal verbijsterd waren ze. Hun bedrijf is nooit van de grond gekomen, zo raar... :biggrin:
Oh en ook zo erg:
Ik had gesolliciteerd op een baan die over drie maanden zou starten.
Op dat moment had ik een arm in het gips.
Ik kwam binnen en de mensen kregen de slappe lach. 'er komen de hele dag al de gekste mensen voorbij, dit is wel het toppunt!'.
Het gesprek was verder ook heel vervelend, ik heb ook vragen geweigerd te beantwoorden omdat ze te privé waren.
Uiteindelijk was ik het geworden, ze belden joelend op. Nou nee dank je.
minnimouse schreef:
04-10-2019 21:00
Waarom vertellen mensen dat überhaupt?
Daar heeft toch helemaal niemand zin in?
Nou later bedacht ik dat het misschien was om mijn stressbestendigheid te testen op een vrij absurde manier.
Alle reacties Link kopieren
In de vacature omschrijving kwam niet naar voren dat de baan zo commercieel was als bleek tijdens het gesprek, en 20 vakantiedagen op fulltime werken inclusief niet uitbetaalde ziekte vond ik wel gortig voor een bedrijf dat zei meer professionals aan te willen trekken.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
04-10-2019 20:55
en zij antwoordde dat ze daar niet op zat te wachten en wat een gedoe allemaal weer.
WTF!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven