Werk & Studie alle pijlers

Opleiding operatieassistent Wenckebach Instituut

04-10-2019 21:51 9 berichten
Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die de opleiding tot operatieassistent hebben gevolgd aan het Wenckebach Instituut. Ik ben de mogelijkheden tot omscholing aan het verkennen. Ik heb wat praktische vragen over de opleiding.

-Hoeveel dagen/uur ga je per week naar school tijdens de aanloopperiode? En hoe zit het daarna?
-Kan je ook langer doen over de aanloopperiode?
-Online staat dat praktijk en theorie elkaar afwisselen. Hoe moet ik dit concreet zien? Ben je tijdens de praktijkperiodes dan niet aan de studie?
-Is de opleiding te doen als je een gezin hebt met jonge kinderen?
-Wordt de opleiding in het Nederlands gegeven?
-En zijn je studieboeken in het Nederlands?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd 😉
Alle reacties Link kopieren
Grappig, zat er vlak voor ik ziek werd aan te denken om anesthesie-assistent te gaan doen. Zit het door heel NL of alleen in Groningen?

Ik heb begrepen dat je het grotendeels als een fulltime bezigheid moet zien dus de eerste studieperiode is iets van 30u aanwezig (veel oefenen in het skillslab) en dan nog je huiswerk ed. En de werkperiode is in eerste instantie fulltime, waarbij je het eerste jaar werk eigenlijk poliklinische werktijden hebt maar later ook avonddiensten kan hebben.
Toen was het zo dat je eerst een half jaar naar theorie hebt (met praktijk in het skillslab) en dan 12weken op/12 weken af.
En het lesmateriaal is niet altijd Nederlands.

Of het te doen is met kinderen weet ik natuurlijk niet omdat ik het niet ben gaan doen maar ik heb wel altijd gestudeerd met kinderen en eerlijk gezegd vind ik dat sowieso prima te doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het Wenckebach Instituut is onderdeel van het UMCG. De vragen die je hebt kun je m.i. beter bij het instituut zelf stellen, zo dicht mogelijk bij de bron, dan hier op het forum.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Met deze vragen kan je gewoon het beste aan het instituut vragen. Hebben ze niet iets van een open dag?

Ze zullen je echt wel een zo realistisch beeld geven wat de studie inhoudt. Want ze willen niet dat mensen tussentijds afhaken, dat is veel te duur.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
04-10-2019 23:08
Het Wenckebach Instituut is onderdeel van het UMCG. De vragen die je hebt kun je m.i. beter bij het instituut zelf stellen, zo dicht mogelijk bij de bron, dan hier op het forum.
Martiniziekenhuis ook.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Het Wenckebach is niet alleen voor het UMCG, de leslocatie zit daar wel incl. de oefenruimtes (skillslab).
Ik heb inmiddels een aantal pb’s ontvangen waarin mijn vragen grotendeels beantwoord zijn. Bedankt allemaal voor de reacties
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan, veel succes met je keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven