Werk & Studie alle pijlers

Kleine dillema?

14-10-2019 16:05 38 berichten
Ik werk momenteel als schoonmaakster, 5 uurtjes per dag en ik heb het ontzettend naar mijn zin. Nu zocht ik vorige maand iets daarbij omdat ik financieel best krap zit. Had iets gevonden bij een callcenter, aangenomen maar nu moet je fulltime beschikbaar zijn voor de training. Nu moet ik een keuze maken maar ik het zo naar mijn zin bij mijn huidige werkgever, durf niet weg te gaan alleen ik zou bij dat andere financieel meer verdienen echt iets van 300 /400 euro meer. Help? What to do? Twijfel al weken. Qua doorgroeimogelijkheden en toekomstperspectiefis optie twee beter, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
De training is vermoedelijk niet langer dan een maand.
Kun je dit niet afspreken met je huidige schoonmaakwerk. Lijkt me goed mogelijk, zeker als je aangeeft dat je na die training graag weer voor 5 uur per dag aan de slag gaat.
Moet je alleen in de trainingsperiode fulltime beschikbaar zijn, of ook daarna? Anders neem je even wat vrij bij huidige werkgever voor de training bij nieuwe werkgever.

Als je echt moet kiezen, dan zou ik kiezen voor perspectief en salaris. Maar dat is persoonlijk. Zo’n callcenter loopt niet weg natuurlijk. Dat kan later ook nog als nu niet weg wil bij je werk.
Yor2 schreef:
14-10-2019 16:09
De training is vermoedelijk niet langer dan een maand.
Kun je dit niet afspreken met je huidige schoonmaakwerk. Lijkt me goed mogelijk, zeker als je aangeeft dat je na die training graag weer voor 5 uur per dag aan de slag gaat.
Twee maanden
lilyroseee schreef:
14-10-2019 16:11
Twee maanden
Net gelezen
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd: krijg je tijdens die twee maanden al je (volledige) salaris?
Alle reacties Link kopieren
Wel raar trouwens dat je een maand geleden in een ander topic aangaf dat je nu veel verdiende.
Haley schreef:
14-10-2019 16:15
Benieuwd: krijg je tijdens die twee maanden al je (volledige) salaris?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Ik ken weinig mensen die het echt naar hun zin hebben bij zo call center. Meestal is dat veel accepteren hoe hun je plannen en weinig zelf invloed. Voor jou tien anderen. Ik zou je baan houden en verder kijken
where ever you go, go with your heart
Skawa schreef:
14-10-2019 16:17
Ik ken weinig mensen die het echt naar hun zin hebben bij zo call center. Meestal is dat veel accepteren hoe hun je plannen en weinig zelf invloed. Voor jou tien anderen. Ik zou je baan houden en verder kijken
Het is inbound, maar bij mijn huidige werkgever is de werksfeer echt fijn! Dat vind ik zo belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het idee voor de toekomst? Volledig naar callcenter of en callcenter en schoonmaak? Want dan moet je twee dingen in de gaten houden: de arbeidstijdenwet en dat je op je tweede inkomen geen loonheffingskorting krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet meer uren werken bij je huidige werkgever?
Alle reacties Link kopieren
Callcenters staan niet echt bekend om hun prettige werksfeer.
roosje1976 schreef:
14-10-2019 17:11
Kan je niet meer uren werken bij je huidige werkgever?
Nee. Het houdt ergens op. Het geld is wat mij verleid. Ik krijg nu ong 800 per maand en mijn vaste lasten zijn ongeveer de helft. Callcenter wordt 1200 per maand. Het zal echt een financiele beslissing worden.
En kapper worden dan?

Moet je na die 2 maanden fulltime beschikbaar zijn bij het callcenter?
Geld is voor mij niet de enige drijfveer. Maar als het een verschil maakt van een heel laag salaris naar een wat beter salaris is het wel wat anders dan van een hoog salaris naar een iets beter salaris. 1,5x zoveel maakt echt een verschil en daar zou ik wel een wat mindere sfeer voor op de koop toe nemen. Van rijk naar iets rijker heeft het minder zin inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Als je schoonmaken zo leuk vindt, kun je dan niet een paar uurtjes bijklussen bij particulieren? Ik zie regelmatig oproepjes voorbij komen dat mensen een poets zoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het niet doen.
Nitflex schreef:
14-10-2019 18:02
Geld is voor mij niet de enige drijfveer. Maar als het een verschil maakt van een heel laag salaris naar een wat beter salaris is het wel wat anders dan van een hoog salaris naar een iets beter salaris. 1,5x zoveel maakt echt een verschil en daar zou ik wel een wat mindere sfeer voor op de koop toe nemen. Van rijk naar iets rijker heeft het minder zin inderdaad.
Wat zou jij doen als je lasten de helfr van je inkomen zijn. Kijk ik heb nu een bijstandsinkomen maar wel een chille baan. Callcenter wordt hoger inkomen, superfijn maar ook een gok. Is de sfeer wat?
Letsgetlosttonight schreef:
14-10-2019 18:22
Ik zou het niet doen.
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zelf niemand die werken in een call center leuk vindt. Ook inbound niet. Kun je niet nog een schoonmaakbaan er bij nemen?
Alle reacties Link kopieren
Welk contactcenter hebben we het over TO? Ik ben behoorlijk bekend in de branche namelijk, dus wellicht kan ik iets nuttigs roepen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren in een callcenter gewerkt. Op een gegeven moment ging ik een opleiding volgen om een wat beter toekomstperspectief te hebben. Duidelijke afspraken gemaakt wanneer ik wel en niet kon werken, maar er was altijd gezeur. Ik moest vechten om vrij te zijn terwijl er gewoon afspraken waren. Dan kreeg je je rooster en klopte er weer niks van en de planning steeds maar moeilijk doen. En dan stond ik daar weer en zij begonnen al te zuchten als ze me zagen ;-) Kan me voorstellen dat dat ook is als je er een baan naast hebt.

Niemand vond het werk leuk. En dat was ook inbound (klantenservice en contactcenter). Er wordt constant op je gelet, ik ben een keer publiekelijk ter verantwoording geroepen omdat ik het in mijn hoofd haalde buiten mijn pauze naar de wc te gaan, ik had maar in de pauze moeten plassen en ‘ik deed het expres om hen te saboteren’ :rofl:

Je wordt ook constant met cijfers om je oren geslagen. Topper als je een target haalt, super als je er 3 haalt en als je er de week erna 1 haalt ipv 2, dan gaan ze een heel verbeterplan opzetten :rofl:

Sta je een minuut op ‘afhandelen’, dan plopte er een chatschermpje open en kwam de quasi goedbedoelde vraag ‘kan ik je ergens mee helpen? Gaat het wel goed?’ :rofl:

Echt, doe het niet. Je wordt er gillend gek.
minnimouse schreef:
14-10-2019 20:57
Ik heb jaren in een callcenter gewerkt. Op een gegeven moment ging ik een opleiding volgen om een wat beter toekomstperspectief te hebben. Duidelijke afspraken gemaakt wanneer ik wel en niet kon werken, maar er was altijd gezeur. Ik moest vechten om vrij te zijn terwijl er gewoon afspraken waren. Dan kreeg je je rooster en klopte er weer niks van en de planning steeds maar moeilijk doen. En dan stond ik daar weer en zij begonnen al te zuchten als ze me zagen ;-) Kan me voorstellen dat dat ook is als je er een baan naast hebt.

Niemand vond het werk leuk. En dat was ook inbound (klantenservice en contactcenter). Er wordt constant op je gelet, ik ben een keer publiekelijk ter verantwoording geroepen omdat ik het in mijn hoofd haalde buiten mijn pauze naar de wc te gaan, ik had maar in de pauze moeten plassen en ‘ik deed het expres om hen te saboteren’ :rofl:

Je wordt ook constant met cijfers om je oren geslagen. Topper als je een target haalt, super als je er 3 haalt en als je er de week erna 1 haalt ipv 2, dan gaan ze een heel verbeterplan opzetten :rofl:

Sta je een minuut op ‘afhandelen’, dan plopte er een chatschermpje open en kwam de quasi goedbedoelde vraag ‘kan ik je ergens mee helpen? Gaat het wel goed?’ :rofl:

Echt, doe het niet. Je wordt er gillend gek.
Het gaat meer om financieel. Ik verdien nu best weinig.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
15-10-2019 18:44
Het gaat meer om financieel. Ik verdien nu best weinig.
Dan zou ik toch iets anders ernaasy zoeken, zodat je de baan die je leuk vindt kunt aanhouden.
Misschien in een winkel?
Callcenterwerk is voor velen iets voor een paar maanden, als je even iets moet omdat je niks hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven