Werk & Studie alle pijlers

Team uitje, wel of niet gaan ?

16-10-2019 23:08 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik met het werk een teamuitje gepland gaan. Nu hou ik niet van dit soort dingen. Van mij hoeft het niet zo nodig. Ik heb leuke collega's. En met een aantal ga ik heel af en toe privé om. Dus nee, geen zin in teamuitje.
Daarnaast komende week ook een ongunstig dienstrooster: late dienst, vroege dienst en dan aansluitend tot redelijk laat op de avond teamuitje, dag erop vroege dienst en de dag erna weer. Kortom weinig slaap en veel werken. Ik zie het dus echt niet zitten om dan ook nog in mijn vrije tijd met collega's te moeten omgaan. Ik ben liever lekker alleen thuis.

Nu overweeg ik om als enige van het team niet te gaan. Hoe denken jullie hierover? Is dit oké of echt een no-go en kan ik beter toch maar quasi gezellig meedoen ?

Detail: per 1 december heb ik een nieuwe baan.
Niet
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
mick87 schreef:
16-10-2019 23:08
Daarnaast komende week ook een ongunstig dienstrooster: late dienst, vroege dienst en dan aansluitend tot redelijk laat op de avond teamuitje, dag erop vroege dienst en de dag erna weer.
Gezien jouw uitstekende arbeidsethos wil jij tijdens je vroege dienst de cliënten kwalitatief goede dienstverlening bieden en ga je dus (helaas, helaas) niet mee met het teamuitje de avond daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
16-10-2019 23:12
Gezien jouw uitstekende arbeidsethos wil jij tijdens je vroege dienst de cliënten kwalitatief goede dienstverlening bieden en ga je dus (helaas, helaas) niet mee met het teamuitje de avond daarvoor.
Ja ik krijg al stress van het idee dat ik dan 2 dagen amper thuis ben en geen rust heb. Ik trek dat niet. Mijn prioriteit ligt bij het goed uitgerust mijn werk kunnen doen.
Als je er 1 december toch weg bent zou ik niet gaan nee. Anders zou ik me er wel even overheen zetten.
mick87 schreef:
16-10-2019 23:14
Ja ik krijg al stress van het idee dat ik dan 2 dagen amper thuis ben en geen rust heb. Ik trek dat niet. Mijn prioriteit ligt bij het goed uitgerust mijn werk kunnen doen.
Hartstikke goed.
Anders krijgt cliënt B het kunstgebit van cliënt A in de mond.

Uitgerust je werk kunnen doen is voordeelgevend voor jou en voor je cliënten.

Laat je niet gek maken, meid.
Alle reacties Link kopieren
Ja die 'verplichtingen'...Ik ben daar ook niet van.
Als ze je écht mee wilden hebben hadden ze je planning maar moeten aanpassen en een beetje redelijk houden.
Ook zonder de nieuwe baan in december kan je het prima maken om niet te gaan. Je hebt geen zin en het komt voor geen meter uit met je werkrooster en je nodige slaap.
Alle reacties Link kopieren
Doen waar je zelf zin in hebt. Er is geen goed of fout.
Alle reacties Link kopieren
Ergens vind ik het dan toch lullig voor degene die het georganiseerd heeft. En in de avond staan er dure uitzendkrachten te werken. Als ik dit eerder had geweten hadden ze mij in dr avond in kunnen plannen. Maar ja, ook in de ochtend staat er een uitzendkracht ipv vast personeel. Dus jammer dan.

Ik ga niet.
Een laat-vroeg hakt er bij mij tijd lekker in. En dan nog twee dagdiensten er achter aan... Gewoon niet gaan. Verzin een smoes!
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat tegenwoordig toch met al die team uitjes. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Weet niet wat er op de planning staat, maar sluit je gewoon aan bij het eten oid en dan naar huis. Iedereen zal begrijpen dat je het niet laat wilt maken omdat je de volgende dag weer vroeg moet werken.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk heb je al ander werk binnen korte tijd. Lijkt mee geen noodzaak meer dan.

Bij ons heb je een heel goede reden nodig (werkdruk telt niet mee op individueel niveau op zo'n moment want niet de enige nl.) om niet deel te nemen aan een bedrijfsuitje. 1x per jaar trouwens.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
17-10-2019 00:28
Kennelijk heb je al ander werk binnen korte tijd. Lijkt mee geen noodzaak meer dan.

Bij ons heb je een heel goede reden nodig (werkdruk telt niet mee op individueel niveau op zo'n moment want niet de enige nl.) om niet deel te nemen aan een bedrijfsuitje. 1x per jaar trouwens.
Opkomend griepje lijkt me een goeie reden.
Of acute migraine. Ieder jaar weer....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik zou gaan.

Maar volgens mij had jij allang besloten dat je niet gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan en me lekker gaan verheugen op mijn vrije avond, thuis.
Over 1,5 maand ben je daar weg.
Alle reacties Link kopieren
Lelietje-van-Dalen schreef:
17-10-2019 00:41
Opkomend griepje lijkt me een goeie reden.
Of acute migraine. Ieder jaar weer....

Ja? Overdag prima werken, eind van de dag ineens een opkomend griepje of acute migraine (zonder symptomen) en de volgende dag gewoon weer fris en fruitig op je werk verschijnen? Puik plan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet gaan. Bij vroege diensten ga ik sowieso vroeg naar bed, simpelweg omdat ik het ander niet vol kan houden.
mick87 schreef:
16-10-2019 23:41
Ergens vind ik het dan toch lullig voor degene die het georganiseerd heeft. En in de avond staan er dure uitzendkrachten te werken. Als ik dit eerder had geweten hadden ze mij in dr avond in kunnen plannen. Maar ja, ook in de ochtend staat er een uitzendkracht ipv vast personeel. Dus jammer dan.

Ik ga niet.
Lekker ruilen met een uitzendkracht. Want het is zielig als invallers niet mee mogen op uitjes, heb ik begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk maar parttime, maar heb echt niet altijd puf of zin voor dat soort uitstapjes.
Onze laatste uitstapje was gewoon een etentje (we zijn maar een klein team) en bijna de gehele avond ging het over het werk en de bewoners.
Het was eerder een luxe teamoverleg i.p.v een avondje uit, dus daar pas ik voor in mijn vrije tijd.
Maar het is heel persoonlijk natuurlijk. Iets tegen je zin in doen wat heel gezellig hoort te zijn.. is niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik hield ook niet van dat soort uitjes.
Nee is ook een antwoord toch?
Maar heb je niet moeten doorgeven voor een bepaalde datum of je meegaat?
Alle reacties Link kopieren
Opzich zou ik ook zeggen niet gaan, maar inderdaad had dan eerder afgemeld. Er is rekening met je gehouden, misschien al voor je betaald. Ik heb welleens organisatie van teamuitjes en vergelijkbaar gedaan en vond het altijd erg kut als mensen toch nog af zeiden (omdat geen zin, zieke kan je niets aan doen), je moet toch weer laten weten aan de locatie/catering dat er iemand minder komt. En zeker als je dan de laatste week 2 of 3 mensen toch ineens afzeggen is gewoon kut. Een maand geleden wist je ook al dat je er geen zin in zou hebben en ik werk niet met wisselende roosters dus geen idee hoe ver van te voren je die hebt, maar vast wel eerder dan een week van tevoren.
Afzeggen.

Ik ga ook bijna nooit mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven