Werk & Studie alle pijlers

Frustraties werken leren traject, advies?

19-10-2019 16:28 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op te lang samenvatting;

Begonnen met een werkend leren traject, waarbij er veel is toegezegd vanuit de organisatie maar zeer weinig is nagekomen.

Echter betaal ik de komende 2 jaar wel voor begeleiding en praktijkervaring die ik niet heb genoten. Daarnaast word ik nu anders behandeld dan mij mede cursisten, waarschijnlijk omdat ik inmiddels al veel gesprekken heb gehad over de misstanden binnen dit traject.

Gezien de ingewikkeldheid mag er een slotje op en ga ik een jurist bezoeken.
anoniem_391755 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 20:39
Reden: Herkenbaarheid
90.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke organisatie dat is, zou je als je dat wil mij willen dm-en hierover?

Je geeft aan dat als je je opleiding niet haalt je stopt met het traject. Moet je dan ook extra kosten betalen en tot wanneer loopt de opleiding? Anders zou ik gewoon de opleiding niet halen en dan de laatste weken nu even uitzitten.

Kan je niet om een andere plek vragen?
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
19-10-2019 18:10
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke organisatie dat is, zou je als je dat wil mij willen dm-en hierover?

Je geeft aan dat als je je opleiding niet haalt je stopt met het traject. Moet je dan ook extra kosten betalen en tot wanneer loopt de opleiding? Anders zou ik gewoon de opleiding niet halen en dan de laatste weken nu even uitzitten.

Kan je niet om een andere plek vragen?
Bedankt voor je reactie, ik noem de organisatie liever niet. Een andere plek zit er niet meer in doordat er zoveel tijd verloren is gegaan. Het is de bedoeling dat ik in november een baan heb. Het zit mij gewoon erg dwars hoe er nu gedaan wordt en dat ik 2 jaar lang een veel lager salaris heb. Toen ik eraan begon dacht ik dat het de ‘investering’ waard was. Maar als ik kijk waar ik een deel voor afdraag vind ik dit ronduit schofterig van de organisatie.

Ik wil juist met een jurist om tafel om het contract te laten bekijken ... en te kijken of ik er nog iets mee kan. En of zakken de oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Foodisgood schreef:
19-10-2019 18:10
Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke organisatie dat is, zou je als je dat wil mij willen dm-en hierover?

Je geeft aan dat als je je opleiding niet haalt je stopt met het traject. Moet je dan ook extra kosten betalen en tot wanneer loopt de opleiding? Anders zou ik gewoon de opleiding niet halen en dan de laatste weken nu even uitzitten.

Kan je niet om een andere plek vragen?
Bedankt voor je reactie, ik noem de organisatie liever niet. Een andere plek zit er niet meer in doordat er zoveel tijd verloren is gegaan. Het is de bedoeling dat ik in november een baan heb. Het zit mij gewoon erg dwars hoe er nu gedaan wordt en dat ik 2 jaar lang een veel lager salaris heb. Toen ik eraan begon dacht ik dat het de ‘investering’ waard was. Maar als ik kijk waar ik een deel voor afdraag vind ik dit ronduit schofterig van de organisatie.

Ik wil juist met een jurist om tafel om het contract te laten bekijken ... en te kijken of ik er nog iets mee kan. En of zakken de oplossing is.
anoniem_391755 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 20:30
Reden: Dubbel gepost
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je iets van een overeenkomst getekend waarin staat wat de "plichten" van het leerbedrijf zijn?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook zo'n soort traject dus vandaar dat ik benieuwd was.
Meestal teken je een studieovereenkomst en hangen daar ook de plichten van de werkgever aan vast, neem die eens goed door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven