Werk & Studie alle pijlers

Onzeker over mijn beroep

19-10-2019 19:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een net afgestudeerde tandartsassistent.
Ik ben in het algemeen onzeker maar ook bij mijn beroep.

Ik ben dus net afgestudeerd en durf gewoon niet te solliciteren. Bij mijn stageplekken was het altijd lastig voor mij om dingen te onthouden en goed aan het werk te zijn. Ook al krijg ik dan een compliment ben ik nog steeds onzeker. ik ben bang dat er teveel van mij wordt verwacht bij mijn nieuwe baan en dat ik het niet goed ga doen

Ik zit er heel erg mee en ik weet niet wat ik moet doen nu.....
Alle reacties Link kopieren
Toch proberen. Of een baan zoeken die je wel durft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kun je niet solliciteren op een van je stageplekken? Dan ken je de mensen en het bedrijf al en is het minder eng.

En hou ook in je hoofd dat mensen weten dat als ze iemand aannemen die net is afgestudeerd, dat deze persoon soms onzeker is of nog foutjes maakt. Dat vinden ze niet erg, anders hadden ze wel een meer ervaren assistente gekozen.
Je hebt niet voor niks je papiertje gehaald! Je bent bevoegd dus bent goed genoeg om het werk te doen;)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hier een tandartsassistente 😉,

Er zijn veel vacatures dus gewoon solliciteren maar kijk gewoon goed naar wat je wil. De echte solopraktijken, 1 tandarts, zijn er niet veel meer. Tenminste in mijn omgeving. Kijk naar een vacature van een wat kleinere praktijk, 2 a 3 tandartsen. Iedere tandarts werkt op zijn/haar eigen manier, en dan is het qua onthouden lijkt mij een kleinere praktijk fijner.


Je komt net van school, hebt je diploma dus je kan het! In de praktijk waar ik werk een jaar geleden een ervaren assistente aangenomen en pas nu hebben wij zoiets van ja, ze is goed ingewerkt

Dus kom op, solliciteren!! Het is een hartstikke leuk beroep!
Je krijgt complimenten!!! Nou, dan doe je het dus goed.

Gewoon solliciteren. En...fouten maken mag, als je er maar van leert. Helemaal in het begin. Dus, leg je een gereedschap terug in het verkeerde kastje, kan gebeuren toch?
Controleer belangrijke dingen, of stem even af: "Ik zie het volgende telefoonnummer van u in het bestand, klopt dit mevrouw?"

Ik denk dat je een fantastische tandartsassistente zult zijn! Je durft je onzekerheid te tonen en je gevoel. Het is fijn dat je dat kunt, want dan begrijp je ook dat de patiënten soms wat onzeker zijn en gevoelens hebben, als ze in die stoel moeten gaan liggen voor die vervelende wortelkanaalbehandeling.
Faalangst dus.
Als het heel sterk overheersend is, je faalangst bij je toekomstige beroep....

Gaat het je op den duur niet erg gelukkig maken, vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Ahlam schreef:
19-10-2019 19:32

Ik zit er heel erg mee en ik weet niet wat ik moet doen nu.....

Ga solliciteren.

Je begint net met werken, tuurlijk weet je nog niet alles en nee, je gaat alles nog niet perfect doen. En dat weet de praktijk die jou gaat aannemen ook. Dat is een van de redenen dat je in de loop van de jaren meer gaat verdienen, dan ben je meer ervaren en dan wordt er meer van je verwacht. Maar daar gaat tijd overheen, tijd die jij nodig hebt en krijgt om in je baan te groeien.

Je klinkt als je eigen grootste criticus :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Je begint net en geloof me uiteindelijk is het echt geen moeilijk werk je hoeft echt geen 1000 dingen te onthouden, het is je gelukt je diploma te halen? Zou het gewoon proberen perfectie hoeft echt niet.
Je bent echt niet de enige pas afgestudeerde die zich zo voelt! Gewoon solliciteren en aan de slag. Niet in paniek raken als je feedback krijgt. Pas na een jaar kun je de balans opmaken.

Als je écht niet durft: zoek psychische hulp! Faalangst is niks om je voor te schamen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
21-10-2019 23:41
Je bent echt niet de enige pas afgestudeerde die zich zo voelt! Gewoon solliciteren en aan de slag. Niet in paniek raken als je feedback krijgt. Pas na een jaar kun je de balans opmaken.

Als je écht niet durft: zoek psychische hulp! Faalangst is niks om je voor te schamen.

Sterkte!
Ik kreeg mee toen ik ging werken, het eerste jaar probeer je het, het tweede jaar leer je het, het derde jaar doe je het.

Ik weet nog wel dat ik aan mijn eerste baan begon en echt zoiets had van; whut? Dit heb ik allemaal niet op school gehad. Mijn stage was namelijk wel in lijn met wat je op school leerde, maar ik was bij een veel kleiner bedrijf gaan werken en daar was het werk gewoon fundamenteel anders. En alle dingen die ik moest onthouden, want accountant A wilde dingen linksom en accountant B wilde dingen rechtsom. En nu een paar kantoren verder is dat nog steeds zo, alleen zijn het er nu 4 ipv 2. Is namelijk nogal eigenwijs volk.

To, ik denk dat jij dat veel minder zal hebben. Maar solliciteer bij één van je stageplaatsen, dan weet je al wat je kunt verwachten. En geloof mij maar, iedereen vindt het in het begin lastig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt iedereen, ik voel me een stuk beter. er zijn inderdaad weinig solopraktijken maar ik ben hard op zoek. solliciteren bij mijn stageplekken is niet echt een optie, de meeste praktijken hebben niemand nodig en een paar waren geen fijne plekken, als het echt niet lukt ga ik hulp zoeken.

ik vind het soms alleen nog wel vervelens om naar vacatures te kijken en al die eisen die ze hebben te lezen
Ahlam schreef:
28-10-2019 18:31
Heel erg bedankt iedereen, ik voel me een stuk beter. er zijn inderdaad weinig solopraktijken maar ik ben hard op zoek. solliciteren bij mijn stageplekken is niet echt een optie, de meeste praktijken hebben niemand nodig en een paar waren geen fijne plekken, als het echt niet lukt ga ik hulp zoeken.

ik vind het soms alleen nog wel vervelens om naar vacatures te kijken en al die eisen die ze hebben te lezen
Je hoeft niet te voldoen aan alle eisen die ze stellen in de vacature.
Echt niet.
Je bent afgestudeerd en dat is de belangrijkste vereiste om in een praktijk te gaan werken.
Als je bij alle aanvullende eisen aan 50% daarvan voldoet: solliciteren op de functie.
Doen hoor.


Ik ben zelf pas afgewezen bij een sollicitatie onder andere omdat ik teveel (werk)ervaring had/ te oud was. Ze kozen voor een jonger iemand, die ze nog meer konden kneden. Aldus de recruiter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven