Werk & Studie alle pijlers

Studie via LOI of niet?

20-10-2019 12:48 37 berichten
Goedemiddag allen,

Ik overweeg een hbo Management studie te gaan volgen bij de LOI, maar de reviews zijn wisselend en vaak oud.
Wat zijn jullie ervaringen met de LOI?

Mijn dank is groot 😊
Bij loi denk ik niet direct aan een hbo opleiding maar eerder aan een diploma gekregen bij pakje boter. Volgens mij heeft het niet dezelfde waarde als een echte hbo studie.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
20-10-2019 14:15
Bij loi denk ik niet direct aan een hbo opleiding maar eerder aan een diploma gekregen bij pakje boter. Volgens mij heeft het niet dezelfde waarde als een echte hbo studie.
Loi is gewoon ook geaccrediteerde hbo, niks mis mee.

Sterker nog: omdat het veel meer zelfdiscipline vraagt denk ik dat het uiteindelijk mss juist wel meer waard is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Polsjef, ja dat gevoel heerst wel. Hoewel het wel een volwaardig hbo diploma is. En de opleiding is volledig erkent door het ministerie van OCW.
Dus ik denk dat dat goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even checken hoe het zit met stages. Op mijn werkplek nemen wij namelijk niemand aan van het LOI, alleen van de standaard hogescholen.
Alle reacties Link kopieren
M0RIARTY schreef:
20-10-2019 14:43
Ik zou even checken hoe het zit met stages. Op mijn werkplek nemen wij namelijk niemand aan van het LOI, alleen van de standaard hogescholen.
Dat vind ik echt raar.
Mensen die dus via de LOI, een erkende hbo, zelf kiezen voor (om)scholing krijgen minder kans.
Ik denk dat daar vaak juist veel gemotiveerdere mensen zitten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
20-10-2019 14:45
Dat vind ik echt raar.
Mensen die dus via de LOI, een erkende hbo, zelf kiezen voor (om)scholing krijgen minder kans.
Ik denk dat daar vaak juist veel gemotiveerdere mensen zitten.
Bij ons hetzelfde hoor. En bij heel veel bedrijven.
Ja dat vind ik ook raar, dan zouden de mensen die voor thuis studie kiezen minder kans op een stage plek hebben?
Dat lijkt mij niet eerlijk..
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
20-10-2019 14:45
Dat vind ik echt raar.
Mensen die dus via de LOI, een erkende hbo, zelf kiezen voor (om)scholing krijgen minder kans.
Ik denk dat daar vaak juist veel gemotiveerdere mensen zitten.
Het had dan ook vooral te maken met communicatie met de stagebegeleiders en toch ook voor een deel kennisniveau door een gebrek aan praktijklessen.
Biekurfje schreef:
20-10-2019 15:01
Ja dat vind ik ook raar, dan zouden de mensen die voor thuis studie kiezen minder kans op een stage plek hebben?
Dat lijkt mij niet eerlijk..
Waarom oneerlijk? Wij kiezen voor kwaliteit en die kregen we niet via de LOI
Nou oneerlijk omdat alle LOI studenten dan over een kam geschoren worden? Ik neem aan dat daar ook verschillen in zitten?

Ik moet nog beginnen aan een opleiding, en weet ook nog niet of dat het via de LOI een goed plan is..
anoniem_64563c925313a wijzigde dit bericht op 20-10-2019 15:22
6.11% gewijzigd
Dit staat op de site, komt op mij over als gelijk aan andere hoge school. Maar niet dus?

De bacheloropleiding HBO Management voor de zorg van LOI Hogeschool is volledig erkend door het Ministerie van OCW. Bovendien heeft deze opleiding het hoogst haalbare kwaliteitsstempel voor hoger onderwijs: de NVAO-accreditatie. Na afloop wordt dan ook het officiële en internationaal erkende bachelorgetuigschrift HBO Management voor de zorg behaald. Op grond daarvan mag de titel Bachelor of Arts (BA) worden gevoerd.
Biekurfje schreef:
20-10-2019 15:22
Dit staat op de site, komt op mij over als gelijk aan andere hoge school. Maar niet dus?

De bacheloropleiding HBO Management voor de zorg van LOI Hogeschool is volledig erkend door het Ministerie van OCW. Bovendien heeft deze opleiding het hoogst haalbare kwaliteitsstempel voor hoger onderwijs: de NVAO-accreditatie. Na afloop wordt dan ook het officiële en internationaal erkende bachelorgetuigschrift HBO Management voor de zorg behaald. Op grond daarvan mag de titel Bachelor of Arts (BA) worden gevoerd.
In theorie zou dit zo kunnen zijn.

Nogmaals, in de praktijk wordt er bij sollicitaties gekeken waar je je opleiding gedaan hebt. En ja, dit kan een reden zijn, om die van jou opzij te leggen.
gizzmo-returns schreef:
20-10-2019 15:28
In theorie zou dit zo kunnen zijn.

Nogmaals, in de praktijk wordt er bij sollicitaties gekeken waar je je opleiding gedaan hebt. En ja, dit kan een reden zijn, om die van jou opzij te leggen.
Met andere woorden mensen doen die opleiding voor noppes omdat bedrijven weigeren die aan te nemen.
Die mensen geven voor niets geld uit aan een studie.
2019 schreef:
20-10-2019 15:40
Met andere woorden mensen doen die opleiding voor noppes omdat bedrijven weigeren die aan te nemen.
Die mensen geven voor niets geld uit aan een studie.
tja, dat is niet het probleem van degenen die ze moeten aannemen.
gizzmo-returns schreef:
20-10-2019 15:44
tja, dat is niet het probleem van degenen die ze moeten aannemen.
Maar het is wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor gevoel heb je zelf bij de LOI?
Wat is de reden dat je voor een thuisstudie zou kiezen i.p.v. een reguliere HBO?

Ik weet dat wij (basisschool) ook een stagiaire hebben gehad die haar diploma via de LOI wilde halen. Wij hadden daar geen goede ervaringen mee. De stagebegeleider was nauwelijks te bereiken en het kennisniveau van deze stagiaire was ook niet wat wij van haar verwachtten.. Zij heeft haar stage destijds niet gehaald bij ons.
(maarja, dit is maar 1 ervaring..)
Alle reacties Link kopieren
.
yenthe_87 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 15:47
Reden: dubbel
99.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkgever neemt ook geen stagiaires aan via LOI, wel van andere hogescholen. Ik denk dat het moeilijk wordt als je zelf een stageadres moet gaan regelen. Als je je diploma eenmaal hebt, is het vast niet minder waard dan een diploma van een andere school, maar voordat...

Een kennis volgt een opleiding van de LOI op de huidige werkplek. De docenten zijn slecht te bereiken, traag met nakijken, de LOI heeft geen abonnement op wetenschappelijke tijdschriften/databases waardoor literatuur zoeken lastig wordt tenzij je er zelf voor betaalt, veel studenten lopen vertraging op, etc.

Van hun site:
Kosten
Collegegeld
Het collegegeld geldt voor de gehele opleiding, er worden tussentijds geen prijsverhogingen doorgevoerd. Het collegegeld kan per maand, per jaar (met 3% korting) of in één keer (met 3% korting) worden betaald.

Collegegeld thuisstudie : 36 x € 179,00
Collegegeld klassikaal : 36 x € 359,00
Inschrijfkosten en dossiervorming : € 75,00 (éénmalig)
Het collegegeld is inclusief:
Begeleiding van start tot diploma, ook tijdens het afstudeertraject.
Toegang tot de online leeromgeving.
Drie jaar gratis uitloop, zonder extra kosten.
Literatuurkosten
Houd rekening met een uitgave van ongeveer € 550,- voor benodigde vakliteratuur.

Examenkosten
Het examengeld voor deze opleiding bedraagt € 89,00 per maand. Hiervoor mag ieder examen dat via LOI Hogeschool wordt afgenomen één keer worden afgelegd.


Hoe zie je dat laatste voor je? 36 maanden en dan nog 89 euro per maand wordt een duur grapje, zeker als je nog een herkansing nodig hebt...
Nou ik overweeg het omdat zij een thuis studie aanbieden.
Ik heb een gezin en werk daarnaast.
Dus de thuis studie/ gezin/werk/ huishouden klinkt te doen.
Maar als het uiteindelijk niks opbrengt omdat er geen stage plaatsen zijn voor studenten van de LOI kan ik er beter niet aan beginnen.
Biekurfje schreef:
20-10-2019 17:08
Nou ik overweeg het omdat zij een thuis studie aanbieden.
Ik heb een gezin en werk daarnaast.
Dus de thuis studie/ gezin/werk/ huishouden klinkt te doen.
Maar als het uiteindelijk niks opbrengt omdat er geen stage plaatsen zijn voor studenten van de LOI kan ik er beter niet aan beginnen.
Volgens mij is het zo dat iedere opleidingsvorm aan dezelfde eindtermen moet voldoen. Thuisstudie betekent dus dezelfde vakken halen als een voltijd studie. Vergis je dus niet in de hoeveelheid tijd hierin gaat zitten. Het is niet iets wat je er zomaar eventjes naast doet, maar iets wat heel erg veel tijd kost. Hoe minder contacturen, hoe meer thuisstudie.
Hier een stagiair gehad via de Loi. Ze kreeg 0 begeleiding en ook wij als stage bedrijf zagen verschillen in begeleiding en gesprekken.

Ik ken ook iemand die een opleiding tot coach heeft gedaan bij Loi. Ik zou daar toch minder snel gebruik van maken.
Oke, dank jullie wel! Ik ga nog even verder zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poging gedaan bij LOI :) Die van mij was weliswaar de 'klassikale' versie (één keer in de twee weken les), maar alsnog veel thuisstudie. Ik miste die discipline, ben ermee gestopt en volg nu een hbo-opleiding aan de HvA.

Ik raad het je niet aan. De portal van LOI werkt voor geen meter, docenten reageren amper of niet op berichten, er was veel onduidelijkheid over welke lesstof er in de les behandeld zou worden, lessen vielen soms ineens uit. Ook was er voor veel leerlingen onduidelijkheid over de tentamens en waar en wanneer deze plaats zouden vinden. Nadat ik ben gestopt, zat ik nog wel even in de appgroep van de klas. Onvoldoendes na onvoldoendes stroomden er binnen, omdat de docenten dus niet op berichten reageerden (waarin dus vragen over de stof werden gesteld...)

Misschien verschilt het per opleiding bij LOI, maar voor mij was het eens maar nooit meer.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Juf1234 schreef:
20-10-2019 17:14
Volgens mij is het zo dat iedere opleidingsvorm aan dezelfde eindtermen moet voldoen. Thuisstudie betekent dus dezelfde vakken halen als een voltijd studie. Vergis je dus niet in de hoeveelheid tijd hierin gaat zitten. Het is niet iets wat je er zomaar eventjes naast doet, maar iets wat heel erg veel tijd kost. Hoe minder contacturen, hoe meer thuisstudie.
Dat valt me vaak op. ‘Ja, ik heb geen tijd naast mijn gezin, werk etc voor een normale studie.’ Ik denk dat dat zelden een goede motivatie is, en dat mensen daarom zo vreselijk vaak afhaken. Als het op fatsoenlijk niveau moet zijn, kost het inderdaad gewoon veel tijd. Dat het praktischer kan zijn als je bv vrij onhandig woont en zo geen reistijd hebt, of je bv met name op onlogische tijden tijd kunt creëeren voor je studie, daar kan ik inkomen. Maar gewoon omdat je denkt dat het minder tijd kost, lijkt me een misrekening.

Sowieso trouwens raar dat het 36 maanden is, dat is ook minder dan een reguliere hbo opleiding. Dan wordt het dus alleen nog maar drukker per maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven