Werk & Studie alle pijlers

HBO-v stress

22-10-2019 21:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik 3de jaars student HBO-V. Voor deze opleiding loop ik ook stage, maar het gaat helemaal niet meer. Ik vind de werkplek leuk, maar ik functioneer niet naar behoren volgens mijn werkbegeleider, dit ligt het vooral in het nemen van initiatief en het stellen van vragen. Ik wil hier aan werken, maar het lukt gewoon allemaal niet. Ook niet mijn schoolopdrachten overigens. Ik loop achter op alles en ik kan de deadlines waarschijnlijk niet meer halen, terwijl ik er wel dagelijks aan werk, maar de concentratie is er gewoon niet meer. Daarbij huil ik de laatste tijd echt veel en ik ervaar veel stress. Soms zie ik het gewoon niet meer zitten. In het verleden ben ik al een depressief geweest, dus ik ben bang dat dit weer terug aan het komen is. Ik heb dit al besproken op school, maar alleen benoemt dat ik stress heb niet dat het zo erg is. Ik weet niet of ik dit ook op mijn stage moet bespreken, want zelf vind ik dit een beetje raar overkomen. Binnenkort ga ik wel naar de decaan toe op school om erover te praten. Misschien moet ik ook terug gaan naar de psycholoog om erover te praten? Of een half jaartje rust? En is het wel zo erg om een deadline niet te halen?
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met een afspraak met je huisarts en ook een afspraak met je begeleider, en vertel ze wat je hier boven geschreven hebt.

Laat ze met je mee denken wat het beste is in jouw specifieke situatie.

Eén ding is wel duidelijk, je hebt even extra hulp nodig, in welke vorm dan ook.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Op zich noem je zelf een aantal goede ideeen; door te gaan praten met een decaan of psycholoog wordt het misschien duidelijker wat er aan de hand is, en waarom het niet lukt. Stel dat er sprake zou zijn van een burn-out (ik noem maar iets) dan is het echt geen schande om even rust te nemen tot je weer beter in je vel zit.
Sterkte :rose:
Alle reacties Link kopieren
Wat naar dat je je zo voelt. Bedenk wel dat veel mensen last hebben van dit soort periodes tijdens zijn/haar studie.
Initiatief nemen is heel belangrijk tijdens je stages, waarom is dit lastig voor je? Vind je het bijvoorbeeld lastig om concrete leerdoelen te benoemen? Geef dit dan aan, dat is ook initiatief nemen. Dat moet je wel kunnen als hbo-v'er.
Soms heb je gewoon pech met je werkbegeleider, mijn ervaring is helaas dat je het beste mee kan gaan in de gedachten van je werkbegeleider om nog een kans te maken.. tegen je werkbegeleider in gaan kan echt tegen je werken.
Kan je je misschien op de helft van je opdrachten concentreren zodat je die misschien nog kan halen? En dan de rest toch uitstellen bijvoorbeeld?

Je moet sowieso met je decaan gaan praten en misschien ook met je huisarts. Geef aan datje bang bent weer depressief te worden.

Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Nee, het is niet erg om die deadline niet te halen. Het is voor jou zo niet te doen en je kan maar beter nu leren om aan de bel te trekken en de aanpassingen te maken zodat het wel te doen is. Geef jezelf wat lucht. Maak een voor jou realistischere planning.
Alle reacties Link kopieren
Even geloept, maar volgens mij is dit een terugkerend probleem. In het voorjaar opende je een topic met een vergelijkbare strekking over een stage.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven