Werk & Studie alle pijlers

Is het vreemd om intieme gesprekken te hebben met collega?

28-10-2019 15:04 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij is getrouwd en ik ben single.
Hij vertelt uitgebreid over problemen in zin huwelijk maar ook over andere zaken die daar niets mee te maken hebben. Bijvoorbeeld issues met broers/zussen of met zijn ouders. We hebben het ook vaak over andere niet-privé zaken hoor. Wij werken op dezelfde afdeling dus wij lunchen dagelijks samen en zijn soort van maatjes geworden. Laatst liet hij vallen dat hij geen seks meer heeft met zijn vrouw omdat hij zich niet aangetrokken voelt tot haar. Het was een snelle opmerking en heel kort. Verder hebben we het niet over details gehad.

Is dit een probleem? Zo ja, zou het minder problematisch zijn als ik een man was geweest?

Is het delen van dit soort intieme info ongepast?

Totaal aantal stemmen: 156

Ja, dit hoor je alleen met je partner te bespreken (44%)
Ja, omdat TO een vrouw is en kan dus verkeerd opgevat worden (22%)
Nee, geen probleem als het strict vriendschapelijk is (33%)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso raar om dat soort dingen met collega's te bespreken, zowel mannen als vrouwen. Daar heb je vrienden voor en ik vind het erg onprofessioneel.
Wat vind jij er zélf van dat je mannelijke collega dit soort dingen met je deelt?
Vind jij het een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Als je allebei geen moeite hebt met het delen van dit soort privézaken dan zie ik het probleem niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat hij iets van je wil? Wil je iets van hem?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Rooss4.0 schreef:
28-10-2019 15:10
Als je allebei geen moeite hebt met het delen van dit soort privézaken dan zie ik het probleem niet.
Sluit ik me bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Bee_Kind schreef:
28-10-2019 15:09
Ik vind het sowieso raar om dat soort dingen met collega's te bespreken, zowel mannen als vrouwen. Daar heb je vrienden voor en ik vind het erg onprofessioneel.
Ik beschouw hem als iets meer dan een collega en hij mij ook. We hebben buiten het werk om ook weleens contact. Niet vaak maar toch. Daarom schreef ik dat wij soort van maatjes van elkaar zijn geworden
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:12
Ik beschouw hem als iets meer dan een collega en hij mij ook. We hebben buiten het werk om ook weleens contact. Niet vaak maar toch. Daarom schreef ik dat wij soort van maatjes van elkaar zijn geworden
Ik heb ook heus wel collega's met wie ik buiten het werk weleens contact heb en met wie ik goed om kan gaan. Maar dat is voor mij toch echt wat anders dan hele goede vrienden met wie je echt persoonlijke zaken deelt. Maargoed ik sta er nogal ouderwets in, in dat opzicht. Alleen wat hier gezegd wordt is inderdaad raak, het gaat er om of jij het vreemd vindt. Als jij er oke mee bent en hij ook, dan is dat aan jullie. (of zijn vrouw er oke mee is, is een andere vraag ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Vind je het zelf een probleem? En zou het voor jou anders zijn als je een man was?
The greatest thing you'll ever learn is just to love, and be loved in return.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
28-10-2019 15:09
Wat vind jij er zélf van dat je mannelijke collega dit soort dingen met je deelt?
Vind jij het een probleem?
Ik vind het persoonlijk niet erg. Ik merk dat ik er zelf opener van word omdat hij dat zelf ook is. Ik deel dingen met hem die ik nooit eerder met een ander heb kunnen delen vanwege schaamgevoel of geslotenheid. Dat voelt wel prettig en vetrouwd
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een affaire aankomen. En ik heb niet eens een glazen bol.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:14
Ik vind het persoonlijk niet erg. Ik merk dat ik er zelf opener van word omdat hij dat zelf ook is. Ik deel dingen met hem die ik nooit eerder met een ander heb kunnen delen vanwege schaamgevoel of geslotenheid. Dat voelt wel prettig en vetrouwd
Wat is dan het probleem?
...
Alle reacties Link kopieren
Bailey26 schreef:
28-10-2019 15:14
Vind je het zelf een probleem? En zou het voor jou anders zijn als je een man was?
Ik merk dat mensen het over het algemeen apart vinden als man en vrouw een hechte vriendschap hebben.
Los van collega zijn van elkaar. Het komt gewoon niet veel voor. Vandaar dat ik dit topic open en expliciet de vraag stel of het anders zou overkomen als ik een man was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Proficiat met je soulmate. Gaat hij eerst scheiden of kunnen jullie niet wachten?
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:18
Ik merk dat mensen het over het algemeen apart vinden als man en vrouw een hechte vriendschap hebben.
Los van collega zijn van elkaar. Het komt gewoon niet veel voor. Vandaar dat ik dit topic open en expliciet de vraag stel of het anders zou overkomen als ik een man was geweest.
ja
FlowerBomb19 schreef:
28-10-2019 15:04
Hij is getrouwd en ik ben single.

Laatst liet hij vallen dat hij geen seks meer heeft met zijn vrouw omdat hij zich niet aangetrokken voelt tot haar. Het was een snelle opmerking en heel kort. Verder hebben we het niet over details gehad.
Alarmbel
Alle reacties Link kopieren
Is het dezelfde collega als uit dit topic:
relaties/verliefd-op-collega/list_messa ... #p29782635

Zo ja, Houdt dan afstand!!
zo nee, Denk aan je werkethos
Ik denk dat hij je laat weten, door zo over zijn relatie te praten, dat hij beschikbaar is voor een affaire.
lilalinda schreef:
28-10-2019 15:21
Is het dezelfde collega als uit dit topic:
relaties/verliefd-op-collega/list_messa ... #p29782635

Zo ja, Houdt dan afstand!!
zo nee, Denk aan je werkethos
Oh jee :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een antwoord in de poll:

"Nee, dit bespreek je met een goede vriend of vriendin. Niet met collega's."
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Ik zou het ongepast vinden als een collega (m/v) dit met mij zou bespreken. Werk is een zakelijke omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
28-10-2019 15:21
Ik denk dat hij je laat weten, door zo over zijn relatie te praten, dat hij beschikbaar is voor een affaire.
Ik denk het niet. Hij is nog nooit over de schreef gegaan in dat opzicht
Alle reacties Link kopieren
Je had er wel even bij mogen schrijven dat je verliefd op hem bent!

Ja, dan was het significant anders geweest als je een man was ja. Maar dat wist je zelf ook al, toch?
...
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
28-10-2019 15:28
Ik mis een antwoord in de poll:

"Nee, dit bespreek je met een goede vriend of vriendin. Niet met collega's."
Dat is de 3de optie toch? Een vriend kan collega van je worden of andersom.
Ik heb een paar goede vriendinnen die ik ooit op een werkvloer ontmoet heb.
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
28-10-2019 15:28
Ik mis een antwoord in de poll:

"Nee, dit bespreek je met een goede vriend of vriendin. Niet met collega's."
Waarom zou je niet heel goed bevriend kunnen zijn met een collega? Ik heb collega's waar ik na twee keer samenwerken zó'n goede band ontwikkelde, dat zij meer weten dan mijn zogenaamde beste vrienden.... En ja, zowel mannen als vrouwen.
Even los van TO's issue (want hoe dat gaat lopen kunnen we allemaal wel raden....) zie ik niet zo snel in waarom een collega niet zo vertrouwd als een goede vriend kan zijn (of een goede vriend kan zijn geworden).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven