Werk & Studie alle pijlers

Tips Wiscat

29-10-2019 16:48 12 berichten
Voor de pabo moet je een rekentoets maken. Heeft iemand tips hoe ik me hier het beste op kan voorbereid? Boeken, websites, etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Doe eens gek en vraag het bij de opleiding?
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 29-10-2019 16:56
2.33% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Die heb ik laatst ook gemaakt, ik was wel benieuwd hoe ik het zou doen :) Er staat een testversie op internet, als je die maakt zie je waar je hiaten zitten, dan kun je daar op oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen tips vanuit school gekregen?
Volgens mij zijn er gewoon studieboeken die gericht zijn op de Wiscat.

Ik geef regelmatig pabo-studenten bijles rekenen en dan gebruiken we een boek van de opleiding.
Geen idee welk boek. :$
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik zit nog niet op de opleiding, maar wil vast starten met voorbereiden.
Er staan op internet zoveel boeken, maar welke is nou geschikt?
Anoniem262821034 schreef:
29-10-2019 16:53
Doe eens gek en vraag het bij de opleiding?
Ik hoor het liever van pabo studenten.
Pandax schreef:
29-10-2019 16:54
Die heb ik laatst ook gemaakt, ik was wel benieuwd hoe ik het zou doen :) Er staat een testversie op internet, als je die maakt zie je waar je hiaten zitten, dan kun je daar op oefenen.
Dat is idd wel slim! Al wil ik echt alles goed kunnen.
Alle reacties Link kopieren
.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de oefentoets gemaakt zodat ik een beetje een idee had van wat ik kon verwachten. Bij het maken van de oefentoets heb ik gekeken wat ik nog lastig vond en aan het eind gekeken waar mijn fouten zaten. Aan de hand van die 2 dingen wist ik wat ik verder nog moest oefenen.
https://www.cito.nl/onderwijs/hoger-ond ... oefentoets

Oefeningen kun je gewoon online zoeken.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat rekenen mijn sterke punt is en ik dus meer heb geoefend voor de zekerheid dan dat ik het nodig had, ik had uiteindelijk 200/200 punten.

En lees dit document eens door, dit is speciaal opgesteld voor (aankomend) studenten zoals jij die vragen hebben over de toets;
https://www.goedvoorbereidnaardepabo.nl ... studie.pdf
Alle reacties Link kopieren
Er is veel informatie online te vinden over de toets.
Ook goed opletten wat de minimale score moet zijn voor jouw school, is verschillend.

Ik heb er 3 keer over gedaan, bij mij heeft de wiscat training bij erasmus goed geholpen. Naast rekenvaardigheden geven ze ook veel tips over de toets zelf, en wat je kunt verwachten etc. https://www.wiscat.nl/

Wanneer je niet zo goed in rekenen bent zou ik je aanraden om veel te oefenen. Voor mij speelde stress een grote rol. De 3e keer mocht ik hem dan ook in een speciale rustige ruimte maken, dus misschien ook een tip!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb elke dag de sommen gemaakt op beterrekenen.nl En wanneer ik iets niet snapte, las ik aandachtig de uitleg. Dit heeft mij echt geholpen.

Daarnaast heb ik aan de hand van de online oefentoetsen gekeken wat ik lastig vond. De uitleg van deze lastige opgaven heb ik opgezocht op YouTube. (Ben meer van het kijken dan van het lezen)
Uiteindelijk in 1x gehaald.

De wiscat is trouwens toch die toets die zich aanpast aan je niveau??

De wiscat vond ik simpel vergeleken de landelijke basiskennis rekenen.

Succes
Dank voor alle tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven