Werk & Studie alle pijlers

Ongelukkig op het werk

04-11-2019 15:55 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wat ik wil met dit topic? Geen idee, tips over hoe ik het beste hiermee om moet gaan?

Ik werk een aantal maanden bij een nieuw bedrijf. Ik werk samen met de Officemanager. Althans, dat was de bedoeling. Functie was zeer boeiend, wat was ik blij toen ik aangenomen werd als Project Assistent.

Helaas, blijkt niks van de vacature te kloppen. Ik mag geen actie ondernemen in iets. Pas wanneer ik toestemming krijg van de Officemanager mag ik iets doen. Mijn taken zijn voornamelijk nu op facilitair gebied. Met andere woorden: vaatwasser in en uit ruimen, prullenbakken legen en ramen poetsen. Dit stond niet in het betreffende profiel.

Continue krijg ik denigrerende opmerkingen naar mijn hoofd. Als ik mee wil denken om het werk makkelijker te maken, krijg ik als reactie: "je bent niet aangenomen om mee te denken". Zo kan ik nog tig voorbeelden opnoemen.

Ik had vast op vrijdagmiddag vrij. Nu kwam ze afgelopen vrijdag aan dat zij tijdelijk vrij wil hebben op vrijdagmiddag. Omdat ze rugklachten heeft (maar wel dagen in het weekend gaat shoppen, wandelen etc) Ik heb aangegeven dat ik mijn priveafspraken zou proberen om te zetten.

Nu komt ze vandaag aan dat ze besloten heeft voor vast op vrijdag eerder naar huis te gaan en dat ik me maar moet aanpassen. Geen discussie mogelijk. Ze blijft bij haar besluit. Ik moet alles maar verplaatsen.

Ik heb al gesproken met het uitzendbureau en zij staan achter mij. En zijn al op zoek voor iets anders voor me. Ik ben zelf ook al op zoek naar ander werk. Maar ja, ik weet niet hoe lang ik het nog volhoud. Ik ga met buikpijn naar het werk.

In gesprek met haar gaan heeft geen zin. Ze gaat haar tijd niet daaraan verspillen. Dat was haar antwoord...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de komende weken toch nog kan blijven werken zonder steeds met tranen in mijn ogen te zitten en met buikpijn werken.

Alvast bedankt voor het lezen.
Carpe Diem!
Zo, die is gek. Laat het uitzendbureau haar schrijven dat je vrij-middag vrij hebt, dat was de afspraak en kan niet veranderd worden. Zorg dat je je dat niet laat afpakken. En verder zsm daar weg.
Alle reacties Link kopieren
als jij vrij bent, ben je vrij
Dan kan ze de boom in
Alle reacties Link kopieren
Hoezo jij bent toch vrijdagmiddag vrij. Wat zij doet is verder niet jouw probleem.

Is er geen leidinggevende of hr afdeling waarmee je eens kan sparren over de invulling je functie (in vergelijking met de vacature)?
Ik zou mijn vrije dag houden zoals die was. Als zij ook weg wil is het haar eigen verantwoordelijkheid.

Je bent niet aangenomen om mee te denken?
Ook niet om de prullenbak te legen, dus dat zou ik niet meer doen met de melding dat dat niet bij mijn taak hoort.

Hopelijk heb je snel een nieuwe leuke baan.
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
04-11-2019 16:03
Hoezo jij bent toch vrijdagmiddag vrij. Wat zij doet is verder niet jouw probleem.

Is er geen leidinggevende of hr afdeling waarmee je eens kan sparren over de invulling je functie (in vergelijking met de vacature)?

Zij werkt er al langer. Zij werkt voor onze leidinggevende. Drie keer raden aan wiens kant hij staat. Bovendien, weet ik, dat als ik een gesprek aan zou gaan, ze nog erger wordt. Heb 1x een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon. Haar beste maatje.... Heb het geweten ernaar. Mocht ik kauwgom uit de prullenbakken schrapen.
Carpe Diem!
Al gaan ze naakt de samba dansen, met jouw uitzendbureau zijn zij overeengekomen dat jij vrijdagmiddag vrij bent.
Ik dacht da tik het nooit zou aanraden maar stop daar per direct. Neem vakantiedagen of of wat dan ook. Laat ze stikken in haar vrijdagmiddag, niet faciliteren.
Stoppen. Dat mens is gestoord. En een baantje is zo weer gevonden, desnoods in de schoonmaak. Dan moet je ook wel prullenbakken uitbaggeren maar dat staat dan tenminste in je taakomschrijving en zelfs in de schoonmaak word je meestal met meer respect bejegend dan door deze randdebiel.
misspatrice schreef:
04-11-2019 16:16
Zij werkt er al langer. Zij werkt voor onze leidinggevende. Drie keer raden aan wiens kant hij staat. Bovendien, weet ik, dat als ik een gesprek aan zou gaan, ze nog erger wordt. Heb 1x een gesprek gehad met de vertrouwenspersoon. Haar beste maatje.... Heb het geweten ernaar. Mocht ik kauwgom uit de prullenbakken schrapen.
Zo hoef je je niet te laten behandelen! Als je je het kan permitteren, stoppen. En anders ziek melden en snel wat anders vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kroeliekroelie schreef:
04-11-2019 16:21
Al gaan ze naakt de samba dansen, met jouw uitzendbureau zijn zij overeengekomen dat jij vrijdagmiddag vrij bent.
Daar ben ik zelf met haar uitgekomen. Uitzendbureau liet dat aan ons zelf over.

Kan zij mij dwingen om op vrijdag te werken? Ondanks eerdere afspraken en het feit dat ik nu priveafspraken heb staan? Mag zij zomaar eisen dat ik deze verplaats?
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe afhankelijk je van het uitzendbureau bent, maar volgens mij kun je gewoon aangeven daar niet meer te willen werken. Zeker je vrijdagmiddag niet op geven.
die ik wilde bestaat al...
Staan die afspraken op papier? Zo nee, zou ik gewoon vrijdagmiddag vrijnemen. En de methode van de grammofoonplaat die blijft hangen gebruiken. "Neen, ik kan vrijdag niet, ik heb een afspraak" telkens weer opnieuw.

Nog even volhouden, fijn dat het uitzendbureau achter je staat!
misspatrice schreef:
04-11-2019 17:52
Daar ben ik zelf met haar uitgekomen. Uitzendbureau liet dat aan ons zelf over.

Kan zij mij dwingen om op vrijdag te werken? Ondanks eerdere afspraken en het feit dat ik nu priveafspraken heb staan? Mag zij zomaar eisen dat ik deze verplaats?
Wat staat er zwart op wit in je contract?

Als daar je uren in staan en op papier staat dat je vrijdag(middag) niet werkt kan die andere hoog of laag springen, maar ben jij vrijdag thuis.

Moet ze maar de baas verwijten dat die rottige contracten met interim-bureau afsluit.
Alle reacties Link kopieren
Laat niet zo over je heen lopen, trek je mond open.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
04-11-2019 18:28
Laat niet zo over je heen lopen, trek je mond open.
Als je met week-contracten werkt en ze je dus elke week kunnen buitengooien is dat wel een moeilijke.
Zeker als je de centen nodig hebt en de huur betaald moet worden.
MissOnigiri schreef:
04-11-2019 18:02
Staan die afspraken op papier? Zo nee, zou ik gewoon vrijdagmiddag vrijnemen. En de methode van de grammofoonplaat die blijft hangen gebruiken. "Neen, ik kan vrijdag niet, ik heb een afspraak" telkens weer opnieuw.

Nog even volhouden, fijn dat het uitzendbureau achter je staat!
Waarom volhouden? Er is op dit ogenblik werk zat en je hoeft je zelfs als uitzendkracht niet alles te laten welgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat je opbreken...

Als je nu feitelijk schoonmakers werk doet zou ik er zsm weg en ergens anders aan het werk. In de schoonmaak is het tekort groot en er zitten best redelijke banen tussen. Verdiensten zijn niet heel slecht.
Ook in de klantenservice zoeken ze veel personeel en zijn de eisen niet hoog.
Het nadeel is dat de uren in dit werk niet ideaal zijn (avonduren, etc).

Vervolgens kun je uitkijken naar wat anders..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2019 18:35
Waarom volhouden? Er is op dit ogenblik werk zat en je hoeft je zelfs als uitzendkracht niet alles te laten welgevallen.

Je hoeft je nooit alles te laten welgevallen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer dit nooit maar nu wel. Morgen ziekmelden. Zijn ze van de pot gerukt daar? Ziekmelden. Meteen. Wat een teringwijf!!!!
Wat een bitch zeg! Waar haalt ze het lef vandaan zeg🤬! Wat zouden je taken zijn als ik vragen mag? Als er met jou is overeengekomen dat je de vrijdagmiddag vrij zou zijn, dan zou ik er echt op staan dat je deze middag ook vrij houdt. Jij hoeft niet naar haar poppen te gaan dansen, wat denkt dat mens wel niet! Niet over je heen proberen te laten lopen en anders echt melding maken bij het uitzendbureau. Hoop dat je snel een andere leuke baan hebt. Sterkte en succes!
Heeft het uitzendbureau overigens straks wel zin - als jij vertrekt - om hier iemand nieuw naartoe te sturen?

Want die vrouw gaat niet veranderen en gaat het leven van de volgende UZB'er weer zuur maken.
Lady*Voldemort schreef:
04-11-2019 18:35
Waarom volhouden? Er is op dit ogenblik werk zat en je hoeft je zelfs als uitzendkracht niet alles te laten welgevallen.
Niet over nagedacht... ik ben te braaf soms
Alle reacties Link kopieren
Staat niet zwart op wit dat ik vrijdagmiddag vrij heb. Dat zijn we samen overeengekomen.

Mijn functie is project assistent. Vergelijkbaar met management assistent. Echter, geeft ze me slechts "klusjes".

Ik ga dit ook niet volhouden. Heb nu weer knallende hoofdpijn.
Carpe Diem!
misspatrice schreef:
04-11-2019 20:05
Staat niet zwart op wit dat ik vrijdagmiddag vrij heb. Dat zijn we samen overeengekomen.

Mijn functie is project assistent. Vergelijkbaar met management assistent. Echter, geeft ze me slechts "klusjes".

Ik ga dit ook niet volhouden. Heb nu weer knallende hoofdpijn.
Meld je ziek en bel morgen het uitzendbureau. Alles lijkt me beter dan als oud vuil behandeld worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven