Werk & Studie alle pijlers

Hoe benoem je mijn functie? Geen OP

05-11-2019 17:23 32 berichten
....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-01-2021 19:15
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in je contract..?
.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring is toch niet relevant als dit wel het werk is wat je doet? Maar goed, als je je daar niet prettig bij voelt misschien medewerker financiën ofzo.

Overigens zou ik hier dus wel het gesprek met je baas over aangaan. Het lijkt me niet oké dat je de werkzaamheden van een financial controller doet maar betaalt wordt als administratief medewerker.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Financieel medewerker?

En adminstratief medewerker kan op van alles geplakt worden, dus zo kunnen ze prima zo noemen helaas.
Alle reacties Link kopieren
bedrijfsadministratief medewerker, lijkt mij
Anoniem262821034 schreef:
05-11-2019 17:26
Wat staat er in je contract..?
Vaak komen de functie en salariswijzigingen niet in een nieuw aangepast contract te staan maar gewoon in een brief/mail.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het er om wat je op je CV gaat zetten? In dat geval gewoon een omschrijving van de taken erbij zetten (uiteraard).

Als je alle taken van een controller doet, dan ben je toch een controller? Dat is geen beroep waar je persé een diploma voor nodig hebt om je zo te mogen noemen toch?
Poeszie schreef:
05-11-2019 17:41
Gaat het er om wat je op je CV gaat zetten? In dat geval gewoon een omschrijving van de taken erbij zetten (uiteraard).

Als je alle taken van een controller doet, dan ben je toch een controller? Dat is geen beroep waar je persé een diploma voor nodig hebt om je zo te mogen noemen toch?
Een controller maakt ook de jaarrekening, to doet dat niet.
Vraag je dit omdat je niet volgens je functie betaald wordt?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als mijn functie, ik heb de functie bedrijfsadministrateur 😜 net geen controller, maar meer dan administratief medewerker
Ik had even wat duidelijker moeten zijn; salaris is het probleem niet hoor! haha.

Gaat inderdaad om wat Poeszie zegt, meer voor Linkedin en mijn CV bijvoorbeeld. Als iemand mij vraagt wat voor werk ik doe is ''administratief medeweker'' mij wat te simpel, maar controller slaat wat door.

Mijn functie volgens de loonstrook is gewoon adm medewerker.
administratief medewerker
onbekend010 schreef:
05-11-2019 18:07
Ik had even wat duidelijker moeten zijn; salaris is het probleem niet hoor! haha.

Gaat inderdaad om wat Poeszie zegt, meer voor Linkedin en mijn CV bijvoorbeeld. Als iemand mij vraagt wat voor werk ik doe is ''administratief medeweker'' mij wat te simpel, maar controller slaat wat door.

Mijn functie volgens de loonstrook is gewoon adm medewerker.
je doet precies wat een adm. medewerker doet en ik geen enkele controller taak die je zou doen. Weet je wel wat een controller is?
Financieel-administratief medewerker?
Alle reacties Link kopieren
Een controller stelt de cijfers op maar bewaakt ook de processen en stuurt hier ook op. Daarbij hoort ook de uitleg van de resultaten naar de organisatie. Van een allround administrateur verwacht ik in ieder geval zelfstandig de crediteuren en debiteurenadministratie te draaien en minimaal het verschil tussen P&L en balansboekingen te weten. Wordt de maandelijkse rapportage wel door jou verzorgd?
Alle reacties Link kopieren
Boekhoudkundig medewerker, financieel administratief medewerker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
CFO :thumbsup:
Gatekeeper* schreef:
05-11-2019 19:07
CFO :thumbsup:
hahahaha echt niet
Alle reacties Link kopieren
Financieel accountmanager maar dat impliceert ook externe contacten in een leidende rol.
viva-amber wijzigde dit bericht op 05-11-2019 19:14
55.75% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Assistent controller.

Dat is wat je doet en bent.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een controller doet ook de rapportages en toelichtingen en dus ook de jaarrekening (excl de accountantscontrole). Geeft advies aan het managenent en beheerst de processen.

Zo te lezen voor jij de administratie. Dat zou je eventueel senior financieel administrateur/ medewerker kunnen noemen.

Zet op je cv/ linkedin wat je doet en dat je verantwoordelijkheden zijn : Ben je eindverantwoordelijk, werk je zelfstandig, heb je extrene contacten, geef je advies, maak je rapportages etc.

Ik ben zelf business controller en was hiervoor controller, maar ik boek zelf geen enkele financiele transactie. Die verwerkingen zijn de taak van de administratie, ik monitor, rapporteer en adviseer. Duidelijke functiescheiding daarmee ook.
Als het je om LinkedIn gaat licht je het toch toe in de beschrijving van je functie en de activiteiten. Of je zet het in je headline.

Functies zijn sowieso niet zo veelzeggend. Een secretaresse bij transportbedrijf De Wit & Zonen is heel wat anders dan secretaresse van Premier Rutte of de CEO van Coolblue.

Ik heb ook weleens een iets andere titel op LinkedIn gezet dan dat er bij het bedrijf werd gevoerd, omdat dat geen functietitel was die buiten het bedrijf logisch of herkenbaar was. Dat heb je al snel met Nederlandse titels, dus dat kun je makkelijk omzeilen door er wat in het Engels van te maken. Manager ipv bedrijfsleider ofzo.
Zijspoortje, maar ik kreeg van mijn laatste werkgever op mijn donder dat ik een verkeerde functietitel hanteerde op mijn linkedin. Het was notabene de functietitel die we in het contract overeengekomen waren :facepalm:

Een omschrijving van je werkzaamheden is leidend. Kies iets uit wat de lading het meeste dekt.
lise1985 schreef:
05-11-2019 20:01
Zijspoortje, maar ik kreeg van mijn laatste werkgever op mijn donder dat ik een verkeerde functietitel hanteerde op mijn linkedin. Het was notabene de functietitel die we in het contract overeengekomen waren :facepalm:

Een omschrijving van je werkzaamheden is leidend. Kies iets uit wat de lading het meeste dekt.
Ja, ik heb ook weleens opmerkingen gehad. Maar verder nooit aangepast ofzo. Mijn LinkedIn is van mij, tenzij ik heb getekend voor eoa social mediabeleid/LinkedIn guidelines.
Alle reacties Link kopieren
Kumiko schreef:
05-11-2019 19:14
Assistent controller.

Dat is wat je doet en bent.
Ja, daar dacht ik ook nog aan, maar had hem niet genoemd, omdat er niemand is om te assisteren. Dus voelde een btje gek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven