Werk & Studie alle pijlers

Slechte sfeer werk

07-11-2019 23:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik werkzaam in een winkel. Heel leuk werk en het past goed bij me.
Aan het begin klaagden veel collega's al maar nu begin ik het zelf pas echt te merken en last van te krijgen. De sfeer is niet leuk.

De leidinggevende roddelt over iedereen, collega's over elkaar, afspraken die worden gemaakt gelden ineens niet meer, mensen nemen zo een uur extra pauze waardoor ik een uur alles alleen moet doen terwijl het druk is en de leidinggevende durft er niks van te zeggen. Collega's stelen gewoon en maken er een potje van. Ik houdt me aan alle regels en werk hard maar door deze dingen telt dat blijkbaar niet..

Waar ik me het meeste aan erger is dat ik zo vaak alleen sta en dus het werk van twee mensen moet doen omdat collega's even een half uurtje pauze nemen terwijl ze dat helemaal niet hebben. En het stelen. En de leidinggevende weet hiervan en zegt dat ik er gewoon iets van moet zeggen. Alleen gebeurt dit ook als ze er naast staat en dan zegt ze er zelf ook niets van terwijl het echt niet kan. De leidinggevende wil mij dus eigenlijk de problemen laten oplossen en mensen laten aanspreken.

Mijn vraag is niet hoe ik dit oplos want dat is niet mijn taak, wel hoe ik hier mee om moet gaan. Op mijn vrije dagen kan ik alles moeilijk loslaten. Hoe doen anderen dit?
Ander werk zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ander werk zoeken inderdaad, want die cultuur gaat niet veranderen.
Zit er nog iemand boven de leidinggevende?


Maar ik zou ook naar ander (soortgelijk) werk op zoek gaan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2019 09:32
Reden: dubbelnicken
97.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je blijven?
Nu zit je al dat je de sfeer niet fijn vindt. Als je, zoals voorgesteld werd, met de leidinggevende van je leidinggevende gaat praten, krijgen je collega's dat vroeg of laat te horen, en je leidinggevende ook. Denk je niet dat ze dat gaan afreageren op jou?
En als je niets zegt , erger je je zo aan de omstandigheden daar, dat het er ook niet gezelliger op gaat worden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
butterfly- schreef:
08-11-2019 00:00
[...]
Je dubbelnickt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-11-2019 09:33
Reden: Quote verwijderd
43.36% gewijzigd
Sudrì schreef:
08-11-2019 00:16
Je dubbelnickt.
Waarom doen mensen dat toch
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf te vaak valse hoop gehad in soortgelijke situaties. Denken dat het tijdelijk is, dat het wel meevalt, dat het altijd of overal zo is.

Onzin.

Een giftige bedrijfscultuur haalt het slechtste in mensen naar boven en brengt het minste op. Zoek iets anders - je toekomstige zelf zou je ervoor belonen.
Alle reacties Link kopieren
Eccohomo schreef:
08-11-2019 00:39
Waarom doen mensen dat toch
In dit geval in zo anoniem mogelijk te zijn lijkt me.

On topic: ik zou voor ander werk gaan. Als je iets anders hebt zou ik wel aangeven waarom je vertrekt.

Grote baas moet toch ook merken dat er vaak dingen verdwijnen of een kasverschil is.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
08-11-2019 00:16
Je dubbelnickt.
Eerst is ze een kat, nu een vlinder... 🤔
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen uit zo'n losgeslagen zooitje. Dit valt niet te veranderen en dat kan zeker niet bij jou vandaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Als dit een winkel is die nog andere filialen heeft, overplaatsing aanvragen als je toch die hogere leidinggevende spreekt. Verder, als je weet dat er gestolen wordt en je doet er niets aan, kun je daar ook problemen voor jezelf mee verwachten. Je collega's klinken in ieder geval collegiaal genoeg om dat op een ander af te willen schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Uit hoeveel personen bestaat het team? En echt iedereen volgt dezelfde cultuur? Qua extra pauze zou ik het wel aangeven, dat je er last van hebt omdat jij extra werk moet verzetten, wat niet altijd mogelijk is. En je leidinggevende zou ik toch eens aansturen op een gesprek met iedereen. Als dat niet lukt het hogerop zoeken. En ondertussen door solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, al de donder gaan solliciteren. Dat komt niet meer goed.
X
anoniem_385494 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 06:56
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als jij het verkeerde gedrag van anderen gaat compenseren door extra hard te werken zal je leidinggevende weinig urgentie voelen om de anderen tot de orde te roepen. Dus: lever gewoon waar je voor betaald wordt en verder geen stap méér.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de post met de verkeerde nick weghalen TO anders wordt er een account opgeheven. Nu kan je nog kiezen welke je wil aanhouden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe zeg! Maar als ze stelen en de leidinggevende doet er niets mee is ze net zo medeplichtig. Ik zou diegene daarboven eens bellen en het daarover hebben. En als een klant iets jat uit de winkel bel je toch ook de politie?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Klinkt niet als een gezonde werkomgeving.

Run!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven