Werk & Studie alle pijlers

Tips en ervaringen 21+ toets

08-11-2019 16:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Ik ga zeer binnenkort de 21+ toets doen op het HVA.
Hierbij ga ik de vakken, geschiedenis en maatschappijleer toetsen.
Nu heb ik bij maatschappijleer een beeld van de vragen die er gesteld gaan worden, maar bij geschiedenis nog niet.

Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen die deze toetsen hebben afgelegd en nog tips hebben? :biggrin:
You can't make a rainbow without a little rain
Als het goed is krijg je readers waarmee je je voor kunt bereiden.

Stel je er maar niet al teveel van voor, meeste sociale studies maken er geen halszaak van met hele moeilijke materie.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze hadden wel aangegeven welke stof je moest beheersen. De thema's van maatschappijleer en van geschiedenis zijn me dus wel duidelijk. En heb de stof die ik moet leren hier ook thuis, ben ik ook al een behoorlijke tijd mee bezig. Enige is dat ik bij geschiedenis niet zo goed weet wat voor soort vragen in kan verwachten. Weet wel dat bij beide vakken, open vragen worden gesteld. Maar hoe diep ze op iets ingaan weet ik niet precies.

Als ik de voorbeeldtoets van maatschappijleer zie, dan denk ik dat dat inderdaad wel te doen moet zijn. Dankjewel! :D
You can't make a rainbow without a little rain
Bij sociale vakken gaat het meestal om sociale geschiedenis, dus met weetjes over Napoleon en Alexander de grote kom je niet ver.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan op de hogeschool van Utrecht. Ook daar kreeg je een reader. De hele toets bestond uit vragen daaruit (!), was ook vooraf aangegeven. Dat kan bij de HVA anders zijn natuurlijk.
Zelf vond ik het veel (geschiedenis had ik maar een paar jaar gevolgd op de middelbare school, dus bijna alles in het boek was vrij nieuw voor mij. Zelfde, in iets mindere mate, gold voor maatschappijleer) maar niet moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 21+ toets op de HvA gedaan en ik vond het vergelijkbaar met een havo-examen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven