Werk & Studie alle pijlers

werken overheid

16-11-2019 21:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige of is werken bij de overheid deprimerend en saai.
Ik werk voltijds en mag al blij zijn als ik al halve dag gevuld krijg.
Ik heb gelukkig nog tot eind december en dan is mijn contract afgelopen.
maar werken bij overheid is vooral luide omgeving, saai en vooral traag werken.
voorlopig hou ik in mijn achterhoofd het bedrag dat ik ga overhouden na dit contract.
wie werkt er nog bij de overheid en kan erover meepraten?
dossiers waar sommige uren over doen, doe ik in een halfuur. Als ik vertrokken ben dan ben ik niet meer te stoppen.
anoniem_392670 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 21:39
11.97% gewijzigd
Wat doe je dan?

Is nogal een breed gebied
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het. Maar wat bedoel je mer het bedrag wat je gaat overhouden na dit contract? Heb je een tijdelijk contract?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
16-11-2019 21:39
Wat doe je dan?

Is nogal een breed gebied
administratie bij fod justitie in brussel
Alle reacties Link kopieren
Poof schreef:
16-11-2019 21:39
Ik herken het. Maar wat bedoel je mer het bedrag wat je gaat overhouden na dit contract? Heb je een tijdelijk contract?
hoeveel ik kan sparen en vooral binnenkort zijn er terug solden.
ik heb buiten vaste lasten geen zware kosten te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ooit wel facultatieve stage gelopen. Ik vond de kantoortuin erg onrustig. Verder prima. Vriendelijke collega's en veel geleerd. Er werd veel eigen initiatief verwacht, maar dat vond ik juist prettig.
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
16-11-2019 21:40
Ooit wel facultatieve stage gelopen. Ik vond de kantoortuin erg onrustig. Verder prima. Vriendelijke collega's en veel geleerd. Er werd veel eigen initiatief verwacht, maar dat vond ik juist prettig.
ja collega's zijn ook hier vriendelijk en behulpzaam, daar heb ik ook niet over te klagen.
als ik niks te doen heb, dan doe ik het klassement maar dat is bij mij ook rap gedaan.
icequeen2000 schreef:
16-11-2019 21:37
Ben ik de enige of is werken bij de overheid deprimerend en saai.
Ik werk voltijds en mag al blij zijn als ik al halve dag gevuld krijg.
Ah, de overheid in België.

Ik heb bij de overheid in Nederland gewerkt. Vanwege eeuwige bezuinigingen moesten we juist knetterhard werken. Steeds meer dossiers afhandelen met steeds minder medewerkers. Altijd achterstanden. En intussen kwamen er regelmatig dure externen met een hoop blabla, die gelikte presentaties gaven met de boodschap 'Jullie lopen achter.' Ja, we weten dat we achterlopen. Geef ons dan maar extra medewerkers om dossier te behandelen. Maar daar was geen budget voor.

Dus nee, ik herken het niet, de traagheid waar jij het over hebt.
De kantoortuin herken ik wel. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
16-11-2019 21:48
Ah, de overheid in België.

Ik heb bij de overheid in Nederland gewerkt. Vanwege eeuwige bezuinigingen moesten we juist knetterhard werken. Steeds meer dossiers afhandelen met steeds minder medewerkers. Altijd achterstanden. En intussen kwamen er regelmatig dure externen met een hoop blabla, die gelikte presentaties gaven met de boodschap 'Jullie lopen achter.' Ja, we weten dat we achterlopen. Geef ons dan maar extra medewerkers om dossier te behandelen. Maar daar was geen budget voor.

Dus nee, ik herken het niet, de traagheid waar jij het over hebt.
De kantoortuin herken ik wel. Vreselijk.
toevallig had justitie nu precies wel goed jaar en hadden ze extra budget voor meer personeel dus hebben ze 3 inclu mij aangenomen.
Als je dan toch zo geweldig en snel bent, waarom heb je dan geen contract-verlenging gekregen?

Het gezegde gaat namelijk dat eens je 1 keer binnen bent bij de overheid je er niet meer buiten gaat.
Alle reacties Link kopieren
heb ook hekel aan kantoortuin, veel klein bureau met teveel mensen plus alle apparatuur in een ruimte dan ook continu volk van magistraten, advocaten,...misdaad loont mss maar niet voor de administratie die bij overheid werkt.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
16-11-2019 21:51
Als je dan toch zo geweldig en snel bent, waarom heb je dan geen contract-verlenging gekregen?

Het gezegde gaat namelijk dat eens je 1 keer binnen bent bij de overheid je er niet meer buiten gaat.
budget, budget, budget, geen budget dus geen verlenging.
De overheid? Het is wel een verschil of je op een ministerie zit, in het onderwijs, een onderzoeksinstituut of bij de balie op het gemeentehuis. Overigens kun je het overal wel of niet druk hebben. Ik heb ook bij genoeg commerciële bedrijven gewerkt waar ik het helemaal niet druk had of waar dingen traag verliepen. Daar kun je niet één stelling vol clichés over doen.

Zoek gewoon een baan die bij je past, er zijn leuke en minder leuke banen bij zowel de overheid als het bedrijfsleven.
Grappig, wij hebben helemaal geen klassement meer. Allemaal papierloze dossiers, althans het is de bedoeling dat je alle relevante stukken digitaliseert. De werkdruk is redelijk hoog, en op de een of andere manier vinden ze steeds iets anders wat dan prioriteit wordt. De herrie in de kantoortuin herken ik wel, heimwee naar vroeger toen ik gewoon mijn eigen kamertje had (met twee anderen, maar dat was heel gezellig), met foto’s op het bureau, mijn eigen spulletjes, niet elke dag op zoek naar een plekje, weten waar je collega’s zitten.
Ik werk voor een ander FOD maar herken het niet. Het kan per FOD en per dienst binnen een FOD enorm verschillen dus een algemene conclusie zou ik hier niet aan durven verbinden.

Ik werk trouwens ook voltijds en heb tijd tekort om alles binnen werktijd af te krijgen - en dan ben ik nog bij de bovenste helft qua productiviteit. En ja, wij hebben tegenwoordig ook een kantoortuin en dat is soms luid, maar saai en traag verloopt de dag allerminst.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
16-11-2019 22:05
De overheid? Het is wel een verschil of je op een ministerie zit, in het onderwijs, een onderzoeksinstituut of bij de balie op het gemeentehuis. Overigens kun je het overal wel of niet druk hebben. Ik heb ook bij genoeg commerciële bedrijven gewerkt waar ik het helemaal niet druk had of waar dingen traag verliepen. Daar kun je niet één stelling vol clichés over doen.

Zoek gewoon een baan die bij je past, er zijn leuke en minder leuke banen bij zowel de overheid als het bedrijfsleven.

Eens. Hier ook eenzelfde ervaring met overheid en commerciële bedrijven. Overheid deed over het algemeen niet onder qua werkdruk. Misschien is het in België anders, dat weet ik niet.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook bij de overheid en herken het niet.
Wel dat processen wat langzaam gaan, maar niet dat de werkdruk te laag is.
Kantoortuinen zijn bij ons prima omdat mensen daar over het algemeen stil zijn en een vergaderruimte induiken als ze willen praten. :)
Kan het ook zijn dat je bepaalde taken gewoon niet aangeleerd krijgt omdat je toch maar tijdelijk bent / mensen er de tijd niet voor hebben / mensen er de tijd niet willen insteken?

Mij vaak genoeg ook in bedrijven dood verveeld als tijdelijke.
Omdat ik vaak maar een kwart van de taken mocht doen.
Voor de rest hadden ze geen tijd of vonden ze nogal zinloos om uit te leggen als ik na een paar maanden toch weer weg was.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
16-11-2019 22:26
Kan het ook zijn dat je bepaalde taken gewoon niet aangeleerd krijgt omdat je toch maar tijdelijk bent / mensen er de tijd niet voor hebben / mensen er de tijd niet willen insteken?

Mij vaak genoeg ook in bedrijven dood verveeld als tijdelijke.
Omdat ik vaak maar een kwart van de taken mocht doen.
Voor de rest hadden ze geen tijd of vonden ze nogal zinloos om uit te leggen als ik na een paar maanden toch weer weg was.
ja het is zoals je zegt, dat is het probleem, ik ben maar een klein deeltje van een grote cyclus. en tijd is te kort om mij de hele cyclus uit te leggen.
icequeen2000 schreef:
16-11-2019 22:30
ja het is zoals je zegt, dat is het probleem, ik ben maar een klein deeltje van een grote cyclus. en tijd is te kort om mij de hele cyclus uit te leggen.
Dat heeft dan toch niets te maken met wel of geen overheid?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
16-11-2019 22:45
Dat heeft dan toch niets te maken met wel of geen overheid?
Mss niet en is mss samenloop van omstandigheden..
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook niet. Ik heb een best hoge werkdruk. Maar dat komt misschien ook omdat ik heel veel rollen heb en ook veel werk doe in pilots naast mijn reguliere werkzaamheden.
Weliswaar allemaal eigen keuze, maar juist die vrijheid om zoveel verschillende dingen te doen maakt mijn werk juist zo leuk.

Maar ook wij hebben tijdelijke krachten en hun werk is over het algemeen erg saai en veelal het zelfde werk. Weinig eigen verantwoordelijkheid en eigen keuzes. Dus zij ervaren hun (tijdelijke) baan heel anders dan dat ik mijn werk ervaar.
Waarschijnlijk zit het hem daarin?
Alle reacties Link kopieren
summerheat schreef:
16-11-2019 22:49
Ik herken het ook niet. Ik heb een best hoge werkdruk. Maar dat komt misschien ook omdat ik heel veel rollen heb en ook veel werk doe in pilots naast mijn reguliere werkzaamheden.
Weliswaar allemaal eigen keuze, maar juist die vrijheid om zoveel verschillende dingen te doen maakt mijn werk juist zo leuk.

Maar ook wij hebben tijdelijke krachten en hun werk is over het algemeen erg saai en veelal het zelfde werk. Weinig eigen verantwoordelijkheid en eigen keuzes. Dus zij ervaren hun (tijdelijke) baan heel anders dan dat ik mijn werk ervaar.
Waarschijnlijk zit het hem daarin?
ja het is dat laatste mss is dat het nadeel van tijdelijke banen in het algemeen, maar heb wel meer tijdelijke banen gehad en ook was daar het werk altijd zelfde werkdruk was hoog en nu heb ik dat niet
MinkeDeWit schreef:
16-11-2019 22:11
Grappig, wij hebben helemaal geen klassement meer. Allemaal papierloze dossiers, althans het is de bedoeling dat je alle relevante stukken digitaliseert. De werkdruk is redelijk hoog, en op de een of andere manier vinden ze steeds iets anders wat dan prioriteit wordt. De herrie in de kantoortuin herken ik wel, heimwee naar vroeger toen ik gewoon mijn eigen kamertje had (met twee anderen, maar dat was heel gezellig), met foto’s op het bureau, mijn eigen spulletjes, niet elke dag op zoek naar een plekje, weten waar je collega’s zitten.
Dit! Overheids of niet, dat open space en clean desk vind ik zo irritant!
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
16-11-2019 22:56
Dit! Overheids of niet, dat open space en clean desk vind ik zo irritant!
Hier bij ons ook nog allemaal op papier..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven