Werk & Studie alle pijlers

Curriculum Vitae

17-11-2019 13:45 38 berichten
Ik wil opnieuw solliciteren en heb een vraagje over curriculum vitae.
Ik ben inmiddels al een tijdje bezig en kan eigenlijk geen bruikbaar template vinden om te gebruiken. Je kan het of niet opslaan , omdat je de rechten niet hebt of je moet ervoor betalen of je kan het niet bewerken. Mijn huidige C.V. kan echt niet meer, die lay-out is achterhaald en buiten dat vind ik het ook niet meer mooi.

Iemand goede tips voor een gratis, te bewerken en te opslaan C.V?

Alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Als je 'voorbeeld cv' intikt bij Google afbeeldingen, dan kom je heel veel tegen. Daar kun je vast wat inspiratie uithalen.
Heb je geen Word?
.
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 01-03-2020 23:14
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
17-11-2019 14:04
Jawel en daar heb ik ook gekeken naar de standaard templates en die vond ik ook behoorlijk standaard. En ik denk als je uit de sollicitaties wil opvallen dat je met iets anders aan moet komen dan een standaard C.V.
Ligt eraan in wat voor branche je solliciteert.
Yasmin1974 schreef:
17-11-2019 14:04
Jawel en daar heb ik ook gekeken naar de standaard templates en die vond ik ook behoorlijk standaard. En ik denk als je uit de sollicitaties wil opvallen dat je met iets anders aan moet komen dan een standaard C.V.
Een standaard template voldoet prima, het gaat vooral om de inhoud.
Op Canva staan mooie. En helemaal gratis.

https://www.canva.com/nl_nl/maken/cv/
lise1985 schreef:
17-11-2019 14:06
Een standaard template voldoet prima, het gaat vooral om de inhoud.

Ik heb net bij 2 verschillende organisaties webinars gevolgd over CV's en daar werd toch echt verteld dat een CV eruit moest springen. Er wordt maar een paar seconden naar gekeken in eerste instantie.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 17-11-2019 14:08
19.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een mooi vormgegeven CV zorgt inderdaad voor een streepje voor tijdens een sollicitatie procedure. Ik heb tot nu toe ook geen gratis template kunnen vinden (wel supermooie betaalde). Ik houd deze draad in de gaten. Zorg ook voor een goede zakelijke foto op de cv. Verstandig om hier echt in te investeren!
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook een stapel tijdschriften pakken en zelf plaatjes en letters knippen en plakken.

Waarom zou je niet gewoon met word je CV maken, je kunt er toch wel een beetje eigen draai aangeven. Ik denk echter dat een sollicitatiecommissie vooral een overzichtelijk CV ziet waarin duidelijk je werkervaring staat.

Hooguit afhankelijk van je branche dat je iets interactievers kan maken. Ik heb ooit iemand gezien die een soort filmpje/animatie had gemaakt met alle werkervaring. Als je dat stuurt val je echt op. Maar in sommige sectoren printen ze gewoon liever je CV uit.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-11-2019 14:07
Ik heb net bij 2 verschillende organisaties webinars gevolgd over CV's en daar werd toch echt verteld dat een CV eruit moest springen. Er wordt maar een paar seconden naar gekeken in eerste instantie.
Tegenwoordig is men in veel branches al blij als er überhaupt reacties komen. Gewoon een net en to-the-point CV is dan voldoende.
Sara9876 schreef:
17-11-2019 14:12
Tegenwoordig is men in veel branches al blij als er überhaupt reacties komen. Gewoon een net en to-the-point CV is dan voldoende.

Prima. Ik doe wat anders :)
PoesinBoots schreef:
17-11-2019 14:07
Ik heb net bij 2 verschillende organisaties webinars gevolgd over CV's en daar werd toch echt verteld dat een CV eruit moest springen. Er wordt maar een paar seconden naar gekeken in eerste instantie.
Dat is ook wat mij is verteld en daarom verdwijnen de meeste standaard C.V.s in de prullenbak. Buiten dat is solliciteer naar meer standaard en minder standaard functies. Eerst zien ze je lay-out en daarna kijken ze pas naar de inhoud en daarna e.v.t. naar je brief. Dat is wat mij is verteld en ik vind het ook wel logisch.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
17-11-2019 14:18
Dat is ook wat mij is verteld en daarom verdwijnen de meeste standaard C.V.s in de prullenbak. Buiten dat is solliciteer naar meer standaard en minder standaard functies. Eerst zien ze je lay-out en daarna kijken ze pas naar de inhoud en daarna e.v.t. naar je brief. Dat is wat mij is verteld en ik vind het ook wel logisch.
Nogmaals: dat ligt echt aan de branche hoor.
Als je in de reclamewereld zit maak je waarschijnlijk meer indruk met je opvallende cv dan wanneer je als notarisklerk solliciteert.
Yasmin1974 schreef:
17-11-2019 14:18
Dat is ook wat mij is verteld en daarom verdwijnen de meeste standaard C.V.s in de prullenbak. Buiten dat is solliciteer naar meer standaard en minder standaard functies. Eerst zien ze je lay-out en daarna kijken ze pas naar de inhoud en daarna e.v.t. naar je brief. Dat is wat mij is verteld en ik vind het ook wel logisch.

Ik ook.

Ben benieuwd wat je van Canva vindt.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-11-2019 14:19
Nogmaals: dat ligt echt aan de branche hoor.
Als je in de reclamewereld zit maak je waarschijnlijk meer indruk met je opvallende cv dan wanneer je als notarisklerk solliciteert.
Ik denk ook dat het vooral aan de branche ligt waarbinnen je solliciteert.

Ik ontvang regelmatig cv's die 'opvallend' zijn en 'nieuwe stijl', maar die ik erg onoverzichtelijk vind en waar ik geïrriteerd raak omdat er niet gewoon chronologisch in staat welke werkervaring iemand heeft opgedaan.
Case-je schreef:
17-11-2019 14:30
Ik denk ook dat het vooral aan de branche ligt waarbinnen je solliciteert.

Ik ontvang regelmatig cv's die 'opvallend' zijn en 'nieuwe stijl', maar die ik erg onoverzichtelijk vind en waar ik geïrriteerd raak omdat er niet gewoon chronologisch in staat welke werkervaring iemand heeft opgedaan.
Dat snap ik en zie ook templates voorbij komen in kleuren en designs waarvan ik ook vind dat het niet kan tenzij je inderdaad als graphic designer of iets dergelijks solliciteer.
Gisteren heb ik een cv gemaakt bij cv maker en had niet door dat het een betaalde site is en die hebben mooie, professioneel uitziende C.V.s wat ik niet voor elkaar krijg met Word, maar die wel strak, opvallend en overzichtelijk is.
Er uit springen... ja.

Maar wel zakelijk.

Een kleurtje en mooie lay out is leuk. Maar als dan niet meer makkelijk te zien is wie je bent en wat je hebt gedaan is het alsnog prut.

Geen comic sans of roze bijvoorbeeld. Überhaupt een leesbaar lettertype. Fotootje van jezelf er op (een zakelijke!) en een persoonlijk verhaaltje doen het altijd goed. Dan word je mens in plaats van een papiertje met informatie.
Canva wilde ik inderdaad ook aandragen. Die gebruik ik ook altijd. Al vind ik het daarbij soms ook wel een gepruts om alles goed er op te krijgen, maar je springt er wel uit, het is gratis en keuze genoeg.
PoesinBoots schreef:
17-11-2019 14:06
Op Canva staan mooie. En helemaal gratis.

https://www.canva.com/nl_nl/maken/cv/
Dank je voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze https://cv-voorbeeld.nl/
Alle reacties Link kopieren
Gewoon Google: zoekterm "CV voorbeeld"
Dan op afbeeldingen klikken en je ziet een heleboel voorbeelden.

Zelf zie ik overigens het liefst hele gewone CV's.
De eerste selectie vindt meestal plaats op grond van een stuk of 3 kriteria.
Die wil je dus snel kunnen zien/lezen om te besluiten of je de sollicitatie op stapel 1, 2 of 3 legt. Als je, in een ontzettend creatief maar moeilijk leesbaar CV, heel erg moet zoeken, is de keuze snel gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
https://23apps.com/nl/cv-maken

Deze werkt erg makkelijk. Ze hebben ook een app. Opslaan als PDF en klaar..
janena wijzigde dit bericht op 17-11-2019 20:51
0.93% gewijzigd
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een in een fotoboekprogramma gemaakt. Dus niet een template gebruikt maar gewoon zelf ontworpen mbv wat ideeën op Pinterest. Op Pinterest staan heel veel ideeën.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
...
anoniem_109905 wijzigde dit bericht op 02-03-2020 00:26
98.24% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven