Werk & Studie alle pijlers

Summercamp in Amerika

18-11-2019 20:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me aan het oriënteren om eventueel een zomer op een Amerikaans summercamp te gaan werken. Op internet al genoeg gevonden maar zijn er hier ook mensen die dit zelf hebben gedaan?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Kan je goed tegen nachten met weinig slaap?

Heb je je EHBO-diploma?
Verdiep je goed in het visum dat je hier voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gedaan, maar al 20 jaar geleden. Met Travel Active. Was een geweldige ervaring.
Heb je al eens een week op een Nederlands kamp gewerkt?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
18-11-2019 20:58
Heb je al eens een week op een Nederlands kamp gewerkt?
Ik heb enkele jaren iedere zomer in het animatieteam van een camping gewerkt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
18-11-2019 20:29
Kan je goed tegen nachten met weinig slaap?

Heb je je EHBO-diploma?
Ja en ja
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-11-2019 20:56
Ik heb dit gedaan, maar al 20 jaar geleden. Met Travel Active. Was een geweldige ervaring.
Dank je. Nog tips? Ook al is het 20 jaar geleden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het trouwens wel pittig. Je moet er tegen kunnen om 24/7 mensen om je heen te hebben, dat is mij wel tegengevallen. En je maakt lange dagen, vroeg opstaan, maar 1 uurtje vrij per dag en dan pas klaar na het avondprogramma (plus dat er ook ‘s nachts iets kan zijn met een kind of iets dergelijks). Een weekend per maand vrij hadden we en met the fourth of July een extra dagje. Dat was het. Ik heb er best wel eens doorheen gezeten, was dat met mijn 18 jaar echt niet gewend.
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf gedaan, maar leek me altijd super gaaf.
Een vriendin van mij heeft wel een jaar highschool gedaan in Amerika. Volgens mij ergens rond 1999.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
18-11-2019 21:02
Dank je. Nog tips? Ook al is het 20 jaar geleden.
Mijn tip is dat je moet kijken of je een organisatie kunt vinden waar je inspraak hebt in waar je terechtkomt. Anderen die die zomer gingen hadden bijvoorbeeld een heel andere regio, ik zat ergens in the middle of nowhere op een berg in de bossen. Ook wel heel gaaf hoor, het was ergens waar ik normaal niet zou komen, maar ik denk niet dat ik er zelf voor gekozen had. De VS zijn groot en zo divers.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
18-11-2019 21:06
Mijn tip is dat je moet kijken of je een organisatie kunt vinden waar je inspraak hebt in waar je terechtkomt. Anderen die die zomer gingen hadden bijvoorbeeld een heel andere regio, ik zat ergens in the middle of nowhere op een berg in de bossen. Ook wel heel gaaf hoor, het was ergens waar ik normaal niet zou komen, maar ik denk niet dat ik er zelf voor gekozen had. De VS zijn groot en zo divers.
Dank je! Die ga ik onthouden. Op de meeste sites staat dat je na afloop nog een maand met hetzelfde visum mag rondreizen. Heb jij dat ook gedaan?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
18-11-2019 21:11
Dank je! Die ga ik onthouden. Op de meeste sites staat dat je na afloop nog een maand met hetzelfde visum mag rondreizen. Heb jij dat ook gedaan?
Ik ben nog twee weken in New York geweest met een vriendin uit Nederland die daar ook naartoe kwam. Echt rondreizen had ik geen zin in, gewoon op één plek nog een paar weken blijven deed ik veel liever na die drukke maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, doen!
Ik heb het 5 jaar gedaan.
Eerst via Camp America, daarna via Bunac.
Camp America doet ieder jaar een Camp Fair in London en dan kun je je eigen camp kiezen. Of in ieder geval kennis maken met heel veel kampen.
Er zijn veel verschillende type camps. En op veel verschillende plekken.

Ik vond het geweldig.
Ik was de eerste 2 zomer life guard. En toen promotie gemaakt en kwam ik in het management team en bleef ik ook gedeeltelijk in de winter werken (voorbereidingen, groepen in delen, mensen aannemen). Het is inmiddels ook alweer 20 jaar geleden, maar ik beschouw een aantal van de mensen van toen als mijn tweede familie. Wat een fantastische tijd.
Hard werken, lange dagen. Kinderen hebben een hele andere mentaliteit. Maar ik vond het allemaal super.
Wij waren wel ieder weekend vrij. Kinderen kwamen van maandag tot vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd vivagirl, wat voor mentaliteit hadden de kinderen?

Het lijkt mij heel gaaf, maar ik ren waarschijnlijk na twee weken gillend weg haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat op een iets rijker camp. Kinderen van dokters, advocaten.......
De kinderen zeiden gewoon tegen mij dat hun vader mij aan zou klagen als ik niet zo aardig tegen ze deed. Even heel simpel gezegd.
Maar tegelijkertijd werden de kinderen opgevoed door de nannies en huishoudsters. Best sneu.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij toen hele leuke, normale kinderen, maar tijden veranderen en het ligt er natuurlijk ook aan waar je zit. De kinderen waren helemaal gek van ons, echt heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
19-11-2019 08:06
Bij mij toen hele leuke, normale kinderen, maar tijden veranderen en het ligt er natuurlijk ook aan waar je zit. De kinderen waren helemaal gek van ons, echt heel leuk!
Tis voor mij ook 20 jaar geleden :-D
En het ligt er inderdaad helemaal aan waar je zit.
Zoals ik zei, het was een rijkelui kids camp. Maar uiteindelijk waren het allemaal lieve kinderen en hebben we een geweldige tijd gehad. Ik heb nog contact met sommige kids! Die inmiddels volwassen zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook kampen trouwens waar de kinderen met een begeleider komen. Bij ons was ook een deel van het kamp zo. Aan de ene kant makkelijk, want je hebt veel minder verantwoordelijkheid en kan bijvoorbeeld 's nachts altijd gewoon slapen, kunt iets later opstaan en zo, maar veel minder leuk omdat je minder intensief contact met de kinderen hebt. Daar zou ik ook even op letten. Ik zou geen kamp kiezen waar begeleiders mee komen.
Hier ook jaren geleden gedaan.

Hou er rekening mee dat je vaak al vanaf juni beschikbaar moet zijn om daar heen te gaan.

En kijk goed wat je vergoed krijgt. Ik kreeg ticket Londen-New York volgens mij en vervoer naar het kamp. En iets van zakgeld in dollars elke week. Dit kan per organisatie verschillen dus verdiep je hierin.
Je hebt organisatie ook nodig anders wordt een J1 werk visum krijgen wel heel veel werk voor je. Als het nog steeds zelfde visum is.


Ik moest ook aanbevelingsbrief hebben. Hierbij kreeg ik tip dat een 7 voor Nederland prima is maar dat ze daar wat minder enthousiast zijn. Dus dat mensen voor Nederlandse begrippen beter wat kunnen overdrijven.

En inderdaad super veel verschillende soorten kampen. Alleen overdag, alleen doordeweeks en sommige weken achter elkaar door.

Na kamp had ik inderdaad nog iets van maand visum over om te reizen
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de reacties! Ik heb me (uiteraard) al een beetje ingelezen. Er zijn online verschillende organisaties te vinden waar je je kunt inschrijven voor een summercamp. Daar is ook veel informatie te vinden over wat voor soort kampen er zijn, dat je drie maanden beschikbaar moet zijn (inderdaad al vanaf juni), over het j1 werkvisum en over wat je verdient. Maar alle info van ervaringsdeskundigen is welkom.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is Camp America nog steeds de grootste organisatie. Ik kan het zeker aanbevelen.
Niet dat ik dit van plan ben om te gaan doen maar ik vraag me af welk visum jullie dan hadden om daar te mogen werken. Heb een paar jaar geleden er wel een tijdje aan gedacht om een jaar naar het buitenland te gaan maar was toen al net te oud voor een working holiday. En die kun je volgens mij ook maar 1x aanvragen per land.
Alle reacties Link kopieren
Voor Summer Camp krijg je een J1. Dat is geen werkvisum, maar echt specifiek voor dingen als Summer Camp. Om dit visum te krijgen, moet je je aanmelden bij een organisatie bureau zoals oa Camp America, en die regelen/helpen dan met het visum.
Je zou misschien als AuPair naar Amerika kunnen gaan. Volgens mij gaat dat ook een J1 visum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven