Werk & Studie alle pijlers

Salaris wordt genoemd in vacature

02-12-2019 21:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leuke vacature gezien en in de vacature wordt al gesproken over een salaris op basis van 40 uur per week.
Is het zinvol om te solliciteren als je een wat hoger salaris in gedachten hebt? En zo ja, wanneer maak je dat kenbaar?
Alle reacties Link kopieren
alleen als het niet heel veel hoger ligt
als jij 5.000 wil verdienen en de indicatie is tussen de 3.000 en de 4.000 heeft het weinig zin
Alle reacties Link kopieren
Kenbaar maak je het, als ze je vragen naar je salarisindicatie
Hangt een beetje af van hoeveel meer je wilt vangen. Hebben het hier over 10% of 25% meer. En zijn er secundaire arbeidsvoorwaarden waarover te onderhandelen is?
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 02-12-2019 21:54
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk dat het om 200/300 euro bruto zou gaan.
Wordt er ook iets geroepen over secundaire arbeidsvoorwaarden? 13e maand, bonus, korting op collectieve zorgverzekering.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
02-12-2019 21:51
Nee, ik denk dat het om 200/300 euro bruto zou gaan.
dan zou ik alleen solliciteren, als ik zelf wilde onderhandelen, als ik met 150 meer ook tevreden was
Alle reacties Link kopieren
Het staat er in met een reden. Waarschijnlijk omdat het niet onderhandelbaar is.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen. Ik zou in zo'n geval even bellen en vragen of het salaris onderhandelbaar is. Zo nee, dan bespaar je jezelf (en het bedrijf) de moeite.

Je kunt het ook in het eerste gesprek noemen, maar dat komt niet krachtig over.

Als het salaris een 'minor' dingetje is (omdat je de baan gewoon fantastisch vindt en het salaris maar een kleine issue vindt) dan kun je gewoon solliciteren zoals je anders ook doet en bij selectie (dus tijdens of na het tweede gesprek) ietwat meer salaris kunnen proberen eruit te persen, maar reken er niet op.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
02-12-2019 21:54
Het staat er in met een reden. Waarschijnlijk omdat het niet onderhandelbaar is.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen. Ik zou in zo'n geval even bellen en vragen of het salaris onderhandelbaar is. Zo nee, dan bespaar je jezelf (en het bedrijf) de moeite.

Je kunt het ook in het eerste gesprek noemen, maar dat komt niet krachtig over.

Als het salaris een 'minor' dingetje is (omdat je de baan gewoon fantastisch vindt en het salaris maar een kleine issue vindt) dan kun je gewoon solliciteren zoals je anders ook doet en bij selectie (dus tijdens of na het tweede gesprek) ietwat meer salaris kunnen proberen eruit te persen, maar reken er niet op.
Ja, dat denk ik ook dat het er met een reden staat.
Echter is het minder dan ik nu verdien en ik verdien al niet super veel. Begin 2020 ben ik wel werkloos, maar van de andere kant denk ik dat ik nog wel meer kansen heb om aan een baan te komen die in elk geval evenveel betaalt als wat ik nu heb.

De vacature zelf spreekt me wel aan en het is lekker dichtbij huis.
minnimouse wijzigde dit bericht op 02-12-2019 21:57
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
02-12-2019 21:52
Wordt er ook iets geroepen over secundaire arbeidsvoorwaarden? 13e maand, bonus, korting op collectieve zorgverzekering.
Nee.
Ik zie de vacature ook niet op de site van het bedrijf zelf staan (wel 2 andere), maar wel via een bureau dus.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
02-12-2019 21:51
Hangt een beetje af van hoeveel meer je wilt vangen. Hebben het hier over 10% of 25% meer. En zijn er secundaire arbeidsvoorwaarden waarover te onderhandelen is?
Het salaris is 2080 bruto voor 40 uur per week.
Het is een mbo functie.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden wordt niet over gesproken.
Ik zou er op solliciteren als je van een iets lager salaris ook nog rond kan komen. Maar ik geef dan ook echt niet zo veel om geld en ik geef wel heel veel om doen wat ik leuk vind.
Bij mijn vorige baan heb ik echt een aantal jaar een behoorlijk laag salaris gehad, maar ik had het wel heel erg naar mijn zin. Maar dat moet natuurlijk wel lukken; als je dan in de knoei komt met je vaste lasten (of hee, ook als je weet van jezelf dat je ongelukkig wordt als je je uitgavenpatroon moet aanpassen) moet je dat niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het toch altijd proberen tijdens sollicitatiegesprek.
Nee heb je, ja kun je krijgen!
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
02-12-2019 21:58
Ik zou er op solliciteren als je van een iets lager salaris ook nog rond kan komen. Maar ik geef dan ook echt niet zo veel om geld en ik geef wel heel veel om doen wat ik leuk vind.
Bij mijn vorige baan heb ik echt een aantal jaar een behoorlijk laag salaris gehad, maar ik had het wel heel erg naar mijn zin. Maar dat moet natuurlijk wel lukken; als je dan in de knoei komt met je vaste lasten (of hee, ook als je weet van jezelf dat je ongelukkig wordt als je je uitgavenpatroon moet aanpassen) moet je dat niet doen.
Snap ik.
Nou ja, op zich zouden we best rond kunnen komen van minder (man verdient goed), maar gevoelsmatig voelt het voor mij niet goed.
Ik heb op mijn huidige baan al veel ingeleverd qua salaris en ik verdien niet bepaald heel veel. Als ik dan nog minder ga verdienen voor meer uren werken, dan voelt dat niet goed.
daddy_gijs schreef:
02-12-2019 21:54
Het staat er in met een reden. Waarschijnlijk omdat het niet onderhandelbaar is.
Maar nee heb je, ja kun je krijgen. Ik zou in zo'n geval even bellen en vragen of het salaris onderhandelbaar is. Zo nee, dan bespaar je jezelf (en het bedrijf) de moeite.

Oh dat zou ik dan weer niet doen. Welk bedrijf gaat zeggen dat het salaris onderhandelbaar is als je ze nog niet eens kennen? Terwijl als je solliciteert en er is een klik en ze willen jou graag hebben, dan heb je ineens een onderhandelingspositie.
Alle reacties Link kopieren
Hoe veel banen zijn er in gebied waarin je zoekt?

200 euro bruto minder is nog altijd meer dan je ww (70% van 2300 is 1610)
Is het marktconform voor de functie? Als het functieniveau ook lager is dan je huidige functie, is het niet raar dat t ook minder betaalt. Ook in dat geval zou ik nog even doorzoeken.
Ik zou gewoon solliciteren. En natuurlijk ga je niet van te voren bellen of het salaris onderhandelbaar is want dan hoef je sowieso niet meer te solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Overigens staat bij de vacature (welke via een soort uitzendbureau gaat) wel een e-mailadres van de contactpersoon binnen dat bureau. Er staat dat je voor vragen kunt mailen.
Is het gek om een vraag over het salaris te stellen?
minnimouse schreef:
02-12-2019 22:00
Snap ik.
Nou ja, op zich zouden we best rond kunnen komen van minder (man verdient goed), maar gevoelsmatig voelt het voor mij niet goed.
Ik heb op mijn huidige baan al veel ingeleverd qua salaris en ik verdien niet bepaald heel veel. Als ik dan nog minder ga verdienen voor meer uren werken, dan voelt dat niet goed.
Maar wat interessanter is: past het salaris bij de functie? Het is niet echt een sterk argument om te onderhandelen dat je meer wil verdienen omdat het niet goed voelt. Wat wel goede argumenten zijn: dat de functie bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt die een hoger salaris rechtvaardigen, of dat je elders in een vergelijkbare functie een hoger salaris kan krijgen, dus dat het niet marktconform is.
Eventueel zou je ook kunnen afspreken dat je met een bepaald salaris begint maar dat je na een half jaar en na een jaar bijvoorbeeld naar je resultaten gaat kijken en dat daar loonsverhogingen aan verbonden worden.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
02-12-2019 22:01
Hoe veel banen zijn er in gebied waarin je zoekt?

200 euro bruto minder is nog altijd meer dan je ww (70% van 2300 is 1610)
Er zijn niet heel veel banen in het vakgebied waarin ik nu werk, maar ik zoek niet persé in dat vakgebied. Ik kijk best breed rond en denk ook wel dat ik binnen redelijke termijn iets kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
02-12-2019 22:03
Maar wat interessanter is: past het salaris bij de functie? Het is niet echt een sterk argument om te onderhandelen dat je meer wil verdienen omdat het niet goed voelt. Wat wel goede argumenten zijn: dat de functie bepaalde verantwoordelijkheden met zich meebrengt die een hoger salaris rechtvaardigen, of dat je elders in een vergelijkbare functie een hoger salaris kan krijgen, dus dat het niet marktconform is.
Eventueel zou je ook kunnen afspreken dat je met een bepaald salaris begint maar dat je na een half jaar en na een jaar bijvoorbeeld naar je resultaten gaat kijken en dat daar loonsverhogingen aan verbonden worden.
Nee, snap dat het geen goed argument is ;-)
Was ook meer om aan te geven dat ik liever niet nog minder wil verdienen dan ik nu doe.
Ik denk dat het salaris aan de lage kant is voor de functie, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
minnimouse schreef:
02-12-2019 22:03
Overigens staat bij de vacature (welke via een soort uitzendbureau gaat) wel een e-mailadres van de contactpersoon binnen dat bureau. Er staat dat je voor vragen kunt mailen.
Blijf je via dat uitzendbureau werken of zou er een mogelijkheid zijn om na een tijd vast in dienst te komen? Want iemand inhuren via een uitzendbureau is voor een bedrijf heel duur. Dus je zou ook nog kunnen onderhandelen over een hoger salaris wanneer je vast in dienst komt. Dan kunnen ze je eerst leren kennen in de tijd die je er via het uitzendbureau zit, dus minder risico voor hun dan je direct een contract geven, en daarna een contract bij het bedrijf met andere arbeidsvoorwaarden.
minnimouse schreef:
02-12-2019 22:05

Ik denk dat het salaris aan de lage kant is voor de functie, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Kan je dat uitzoeken? Bijvoorbeeld door hier te zoeken: https://www.nationalevacaturebank.nl/salariswijzer
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
02-12-2019 22:06
Blijf je via dat uitzendbureau werken of zou er een mogelijkheid zijn om na een tijd vast in dienst te komen? Want iemand inhuren via een uitzendbureau is voor een bedrijf heel duur. Dus je zou ook nog kunnen onderhandelen over een hoger salaris wanneer je vast in dienst komt. Dan kunnen ze je eerst leren kennen in de tijd die je er via het uitzendbureau zit, dus minder risico voor hun dan je direct een contract geven, en daarna een contract bij het bedrijf met andere arbeidsvoorwaarden.
Ik heb echt geen idee, dat staat er niet bij.
Er staat wel bij dat er mogelijkheden zijn om door te groeien, maar ja dat heb ik vaker gehoord.
Waarom dan niet rechtstreeks via het bedrijf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven