Werk & Studie alle pijlers

Wie ervaring J-1 visum Amerika?

03-12-2019 03:07 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn vergelijkend (buiten)promotie-onderzoek zou ik de komende drie jaar graag twee keer drie maanden per jaar in Amerika verblijven. Iemand hier op het forum opperde om dan een J-1 visum aan te vragen (ik zal dit uiteraard ook navragen bij universiteit en sponsor instituut), heeft iemand hier ervaring mee?
Tot drie maanden (90 dagen) heb je geen visum nodig. Alleen als je langer wilt blijven.
FunnyFace8 schreef:
03-12-2019 08:16
Tot drie maanden (90 dagen) heb je geen visum nodig. Alleen als je langer wilt blijven.
Als je stage gaat lopen of onderzoek doet heb je inderdaad die J-1 nodig. Het visa waiver program ESTA is niet voor onbetaalde stages. Je komt namelijk feitelijk werken, en dat valt onder een andere regeling.

ESTA Is Not for Unpaid Internships! If you have been offered an internship or training program in the U.S., the appropriate visa for you is the J-1 Visa. Put simply, the Electronic System for Travel Authorization (also known as ESTA) is for tourism.
Ik heb ervaring. Wat wil je weten? Je moet het inderdaad via de instituten spelen - zij kennen alle spelregels. Je kan dit sowieso niet zelf regelen, want je sponsor moet je gegevens in SEVIS invoeren en een DS-2019 voor je opstellen.
Nitflex schreef:
03-12-2019 08:22
Als je stage gaat lopen of onderzoek doet heb je inderdaad die J-1 nodig. Het visa waiver program ESTA is niet voor onbetaalde stages. Je komt namelijk feitelijk werken, en dat valt onder een andere regeling.

ESTA Is Not for Unpaid Internships! If you have been offered an internship or training program in the U.S., the appropriate visa for you is the J-1 Visa. Put simply, the Electronic System for Travel Authorization (also known as ESTA) is for tourism.
Je hebt gelijk. Het consulaat in Amsterdam kan hier ook meer informatie over verstrekken.
anoniem_63861b4f1669c wijzigde dit bericht op 03-12-2019 08:39
0.24% gewijzigd
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met J-1 en B-1. Die laatste ook voor wetenschappelijk veldwerk voor mijn phd. B-1 was een stuk minder moeite om aan te vragen, en goedkoper ook, omdat je geen instituut ter plaatse nodig hebt. Dus als je zou kunnen reizen op een B-1, zou ik dat doen. (Ik weet de details niet meer van wanneer je welke moet hebben)
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
03-12-2019 08:22
Als je stage gaat lopen of onderzoek doet heb je inderdaad die J-1 nodig. Het visa waiver program ESTA is niet voor onbetaalde stages. Je komt namelijk feitelijk werken, en dat valt onder een andere regeling.

ESTA Is Not for Unpaid Internships! If you have been offered an internship or training program in the U.S., the appropriate visa for you is the J-1 Visa. Put simply, the Electronic System for Travel Authorization (also known as ESTA) is for tourism.
Dit is niet wat ik heb begrepen van het bureau Internationale Studentzaken, zij zeiden: "Wat betreft je visum, dat is heel erg afhankelijk van het werk dat je voor - het instituut- gaat doen. Als je vakken gaat volgen heb je een studentenvisum nodig, ga je werken (daar valt ook onderzoek onder) voor het instituut dan is een werkvisum nodig, en ga je voor je eigen werk of onderzoek naar de VS (denk aan bezoek conferentie, of interviewen van mensen) dan is een toeristenvisum in orde."

Ik ging de afgelopen drie maanden voor eigen onderzoek en daarom ben ik op een Esta gegaan. Ik weet alleen niet hoe vaak ik dat zou kunnen doen, vandaar dat ik op zoek ben naar info over en mensen met J1 ervaring etc....
Mijn ervaring is dat ze enorm streng zijn bij het toekennen van een B-1 visum. Een klein foutje of vergeten document kan leiden tot een weigering. Zorg dat je het echt goed voorbereidt.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring met met J1. Bij regelde het amerikaanse instituut al het papier werk en kreeg ik het visum op de amerikaanse ambassade in A'dam.
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
03-12-2019 08:52
Ik heb ervaring met J-1 en B-1. Die laatste ook voor wetenschappelijk veldwerk voor mijn phd. B-1 was een stuk minder moeite om aan te vragen, en goedkoper ook, omdat je geen instituut ter plaatse nodig hebt. Dus als je zou kunnen reizen op een B-1, zou ik dat doen. (Ik weet de details niet meer van wanneer je welke moet hebben)
Voor hoe lang ging ging je op de J-1 en B1 visa naar Amerika?
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
03-12-2019 22:01
Ervaring met met J1. Bij regelde het amerikaanse instituut al het papier werk en kreeg ik het visum op de amerikaanse ambassade in A'dam.
Voor hoe lang ging je op een J1 visum naar Amerika?
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
03-12-2019 21:32
Mijn ervaring is dat ze enorm streng zijn bij het toekennen van een B-1 visum. Een klein foutje of vergeten document kan leiden tot een weigering. Zorg dat je het echt goed voorbereidt.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Renee_ schreef:
03-12-2019 22:07
Voor hoe lang ging je op een J1 visum naar Amerika?
3 jaar...
Ik heb dat gedaan in 2013, ook tijdens promotieonderzoek. Het was niet heel lastig, de host kan je helpen.
Alle reacties Link kopieren
staples399 schreef:
03-12-2019 22:08
3 jaar...
Wauw, dat is lang, onafgebroken?

Ah, het zou te gek zijn als dat geregeld zou kunnen worden....dankjewel voor de info!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven