Werk & Studie alle pijlers

Sterk ruikende collega

03-12-2019 12:02 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe collega ruikt best sterk. Een beetje een zweetlucht...ofzo... Zal ik daar iets van zeggen? En zo ja hoe dan...? :-?
Alle reacties Link kopieren
hem subtiel een deo geven..
Alle reacties Link kopieren
Het is een vrouw... hahaha. Vind je dat subtiel genoeg??
Gewoon eerlijk zeggen als je hem/haar alleen kan spreken.

‘Joh, ik weet niet of je je er bewust van bent, maar je ruikt soms sterk naar zweet. Misschien handig om even wat natte washandjes en een deo in je la/kluisje/plankje te leggen. ’
Alle reacties Link kopieren
Vraag aan je collega: heb je zin om buiten even te gaan wandelen?
Alle reacties Link kopieren
"Ben je ervan op de hoogte dat je niet heel fris ruikt, ik vind het wat storend, misschien zou je er iets aan kunnen doen".

Ik heb vaak meer last van teveel parfum dan andersom, ik vertel diegene dan gewoon dat ik haar luchtje adembenemend vind. Nu snap ik wel dat dat makkelijker is maar je mag er gerust wat van zeggen!
...
Alle reacties Link kopieren
Cartagena17 schreef:
03-12-2019 12:05
Het is een vrouw... hahaha. Vind je dat subtiel genoeg??
dan moet je er niks van zeggen :D
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
03-12-2019 12:03
hem Haar subtiel een deo geven..
Ik zou dat niet op prijs stellen als collega zijnde. Jij wel?
...
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
03-12-2019 12:05
Gewoon eerlijk zeggen als je hem/haar alleen kan spreken.

‘Joh, ik weet niet of je je er bewust van bent, maar je ruikt soms sterk naar zweet. Misschien handig om even wat natte washandjes en een deo in je la/kluisje/plankje te leggen. ’

Ja dat vind ik best een goeie!
Alle reacties Link kopieren
kan ook zijn dat ze er niks aan kan doen, dat een lichamelijk probleem is, had ook zo iemand in de klas...je kan er iets van zeggen maar resultaat zul je wel niet krijgen. of ze moet haar verplaatsen naar ander lokaal of eens spuiten met luchtverfrisser.
Cartagena17 schreef:
03-12-2019 12:08
Ja dat vind ik best een goeie!
Voeg ook nog even een schoon shirt bij deo en natte washandjes toe.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
03-12-2019 12:07
dan moet je er niks van zeggen :D
Huh? Want een vrouw mag sterk ruiken?? ;-)
Je kan tegen haar zeggen dat ze niet chemisch ruikt, zoals tegenwoordig de norm is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang werkt ze er al? Als het een paar dagen is kan het nog stress-zweet zijn, dan misschien nog even afwachten. Anders inderdaad 1 op 1 vertellen zoals Nitflex voorstelt.
Soms kunnen mensen daar niets aan doen.

Op mijn man zijn werk is er ook een collega die een penetrante geur rond zich heeft .
Hij weet dat van zichzelf . Hij neemt alle dagen een douche, draagt elke dag verse kleren , maar het helpt allemaal niets.
Mijn man moet niet in zijn buurt werken , dus hij heeft er niet zoveel last van.

Zelf heb ik de bewuste collega ook ontmoet, en de lucht rond hem is zeer doordringend. Echt stinken .

Ik weet het niet zeker, maar Botox kan helpen voor onder de armen en ik geloof dat er ook medicijnen voor bestaan .

Ik hoop alleen , indien het bij jouw collega een soortgelijk probleem is , dat je haar niet kwetst indien je er iets van zegt .
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang werkt ze al bij jou? En is het zweet? Of misschien een lucht die ze meeneemt vanuit haar huis. In sommige huizen hangt ook zo'n vreselijke zure/rook/etenslucht die in je kleren gaan zitten, ook als ze net uit de was komen.
En wat ik me ook afvraag, heeft niemand dat geroken tijdens het sollicitatiegesprek.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
03-12-2019 12:09
kan ook zijn dat ze er niks aan kan doen, dat een lichamelijk probleem is, had ook zo iemand in de klas...je kan er iets van zeggen maar resultaat zul je wel niet krijgen. of ze moet haar verplaatsen naar ander lokaal of eens spuiten met luchtverfrisser.
In de meeste gevallen zal het wel te verhelpen zijn met hygiënische maatregelen. En alsnog, als het niet te verhelpen is dan weet je dat vervolgens toch ook, dat collega er niets aan kan doen. Scheelt allicht ergernis

Ik vind iemand een deo toeschuiven nogal kinderachtig. Kun je beter gewoon normaal communiceren lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
03-12-2019 12:05
Gewoon eerlijk zeggen als je hem/haar alleen kan spreken.

‘Joh, ik weet niet of je je er bewust van bent, maar je ruikt soms sterk naar zweet. Misschien handig om even wat natte washandjes en een deo in je la/kluisje/plankje te leggen. ’

+1 Alleen niet altijd werkt deo / washandje. het kan ook voeding of hormonen zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2019 12:10
Je kan tegen haar zeggen dat ze niet chemisch ruikt, zoals tegenwoordig de norm is.
Je kunt ook gewoon neutraal ruiken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het even aankijken. Misschien gaat ze wel meer zweten in spannende situaties, zoals deze nieuwe baan. Als het over een maandje nog niet minder is zou ik het aankaarten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2019 12:10
Je kan tegen haar zeggen dat ze niet chemisch ruikt, zoals tegenwoordig de norm is.

De norm? Jouw norm?
Geesina schreef:
03-12-2019 12:44
Je kunt ook gewoon neutraal ruiken natuurlijk.
Niemand ruikt neutraal. Dat blijkt wel als japanners naar dit land komen en klagen over het feit dat echt iedereen zo stinkt en dat komt door het eten van kaas. Iedereen die kaas eet stinkt daarnaar, maar neusje vol en je ruikt het niet meer, plus het is over het algemeen dezelfde geur die men met elkaar deelt.
Ik snap met de beste wil van de wereld niet dat er zo geageerd wordt tegen iets dat geheel natuurlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niets van zeggen; iedereen heeft wel iets; de een ruikt naar zweet, de ander naar teveel parfum, de volgende maakt vervelende geluiden, irritante grappen of zegt juist te weinig. Mogelijk kwets je iemand terwijl diegene er niets aan kan doen. Zie echt het nut niet.
Cateautje schreef:
03-12-2019 12:51
Niemand ruikt neutraal. Dat blijkt wel als japanners naar dit land komen en klagen over het feit dat echt iedereen zo stinkt en dat komt door het eten van kaas. Iedereen die kaas eet stinkt daarnaar, maar neusje vol en je ruikt het niet meer, plus het is over het algemeen dezelfde geur die men met elkaar deelt.
Ik snap met de beste wil van de wereld niet dat er zo geageerd wordt tegen iets dat geheel natuurlijk is.
Ik eet geen kaas en ruik echt niets aan mensen die wel kaas eten. Of komt dat omdat ik een vooroordeel mis.
karnemelk schreef:
03-12-2019 12:56
Ik zou er niets van zeggen; iedereen heeft wel iets; de een ruikt naar zweet, de ander naar teveel parfum, de volgende maakt vervelende geluiden, irritante grappen of zegt juist te weinig. Mogelijk kwets je iemand terwijl diegene er niets aan kan doen. Zie echt het nut niet.
Het nut: een aangename werkomgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven