Werk & Studie alle pijlers

Sterk ruikende collega

03-12-2019 12:02 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe collega ruikt best sterk. Een beetje een zweetlucht...ofzo... Zal ik daar iets van zeggen? En zo ja hoe dan...? :-?
Sudrì schreef:
03-12-2019 12:58
Ik eet geen kaas en ruik echt niets aan mensen die wel kaas eten. Of komt dat omdat ik een vooroordeel mis.
Misschien andere zuivel?

Dat is in ieder geval het bericht dat ik ken.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
03-12-2019 12:29
Hoe lang werkt ze al bij jou? En is het zweet? Of misschien een lucht die ze meeneemt vanuit haar huis. In sommige huizen hangt ook zo'n vreselijke zure/rook/etenslucht die in je kleren gaan zitten, ook als ze net uit de was komen.
En wat ik me ook afvraag, heeft niemand dat geroken tijdens het sollicitatiegesprek.

Nee ik denk dus niet dat ze het hebben geroken... en dan nog had het eenmalig kunnen zijn. Ze werkt er nu een paar maanden. Misschien toch eens op een aardige manier bespreekbaar maken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2019 12:59
Misschien andere zuivel?

Dat is in ieder geval het bericht dat ik ken.
Maar spreek jij dan zoveel Japanse toeristen? Ik heb eerder de indruk dat Japanners vrij beleeft zijn en niet ‘klagen’ over dat wij stinken. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
winkelfanaat schreef:
03-12-2019 13:03
Maar spreek jij dan zoveel Japanse toeristen? Ik heb eerder de indruk dat Japanners vrij beleeft zijn en niet ‘klagen’ over dat wij stinken. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Ik ken helemaal geen Japanse toeristen, maar las er een reportage over een paar jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:06
Ik ken helemaal geen Japanse toeristen, maar las er een reportage over een paar jaar geleden.

Deze zeker:
https://www.rtlz.nl/business/ondernemen ... port-groei
Nope!
Mensen die overmatig zweten moeten gewoon elke dag en het liefst twee maal daags de boel schrobben met een borsteltje en zeep om de bacterieen en dus stank te elimineren.
Vervolgens insmeren met baking soda zowel morgens als voor het slapengaan.

Tussen de middag even opfrissen op het toilet met vochtige doekjes, schoon shirtje en dan hoef je echt niet een uur in de wind te stinken hoor.
Moreina schreef:
03-12-2019 13:24
Mensen die overmatig zweten moeten gewoon elke dag en het liefst twee maal daags de boel schrobben met een borsteltje en zeep om de bacterieen en dus stank te elimineren.
Vervolgens insmeren met baking soda zowel morgens als voor het slapengaan.

Tussen de middag even opfrissen op het toilet met vochtige doekjes, schoon shirtje en dan hoef je echt niet een uur in de wind te stinken hoor.
Mensen kunnen er ook mee stoppen hun neus als koninklijk te beschouwen. Mensen kunnen ook eens aanleren wat meer te kunnen hebben van hun medemens en dan hoef je er echt geen last van te hebben hoor.
Ik heb een collega die ontzettend uit haar mond stinkt.
Ze heeft dan ook nog de gewoonte om vlak voor mij te komen staan, op slechts zo'n 40cm. Maar wat stinkt haar adem zeg! Echt héél zuur.
Ik probeer dan mijn hoofd een beetje te draaien wanneer ze tegen mij praat maar het help niet echt.
Het kan dat ze er niks aan kan doen natuurlijk maar ik vind het zo ontzettend goor ruiken!
Ik werk trouwens al 7 jaar met haar en weet niet hoe ik haar kan duidelijk maken dat ze echt uit haar mond stinkt.
Moemoe64 schreef:
03-12-2019 13:34
Ik heb een collega die ontzettend uit haar mond stinkt.
Ze heeft dan ook nog de gewoonte om vlak voor mij te komen staan, op slechts zo'n 40cm. Maar wat stinkt haar adem zeg! Echt héél zuur.
Ik probeer dan mijn hoofd een beetje te draaien wanneer ze tegen mij praat maar het help niet echt.
Het kan dat ze er niks aan kan doen natuurlijk maar ik vind het zo ontzettend goor ruiken!
Ik werk trouwens al 7 jaar met haar en weet niet hoe ik haar kan duidelijk maken dat ze echt uit haar mond stinkt.
Gewoon door te zeggen dat het tijd is voor een kauwgompje.
Vind dit altijd een lastige.
Zou het zelf niet durven zeggen maar heb er geen last van in die zin dat ik het kan verdragen dus een zweetlucht.

In de supermarkt waar ik regelmatig kom ruik ik regelmatig zo'n stinkie zweetlucht.
Het valt mij op dat dit van tieners komt die er aan het werk zijn.
Veelal komt er dan zo'n axe deo geur doorheen.

In jouw geval dus een nieuwe collega, zou ik het sowieso even afwachten tot na de spannende 1e periode.
En mocht het dan nog zo zijn, vraag jezelf dan af of je echt je werk niet meer uit kunt voeren?
Of wellicht ben je straks wel gewend aan haar geur :mrgreen:
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 13:39
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja en weet je. Ik stink soms ook wel naar zweet en als een collega dat tegen mij zou zeggen dan zeg ik dat ik dat weet... ik spuit al deo maar het zit dan in mijn kleren, heb ook drijf natte oksels. mijn huid stinkt niet, maar mijn kleding wel. Wat zou ik dan moeten doen, 2 sets extra kleren meenemen? Uiteraard draag ik elke dag schone kleren.
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
03-12-2019 13:34
Ik heb een collega die ontzettend uit haar mond stinkt.
Ze heeft dan ook nog de gewoonte om vlak voor mij te komen staan, op slechts zo'n 40cm. Maar wat stinkt haar adem zeg! Echt héél zuur.
Ik probeer dan mijn hoofd een beetje te draaien wanneer ze tegen mij praat maar het help niet echt.
Het kan dat ze er niks aan kan doen natuurlijk maar ik vind het zo ontzettend goor ruiken!
Ik werk trouwens al 7 jaar met haar en weet niet hoe ik haar kan duidelijk maken dat ze echt uit haar mond stinkt.
haar een muntje aanbieden
Sudrì schreef:
03-12-2019 13:35
Gewoon door te zeggen dat het tijd is voor een kauwgompje.
Dat durf ik eerlijk gezegd niet zeggen want dan gaat ze vragen 'waarom'?
+ het is een heel bazig type en ook nog eens het nichtje van de personeelschef......
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:33
Mensen kunnen er ook mee stoppen hun neus als koninklijk te beschouwen. Mensen kunnen ook eens aanleren wat meer te kunnen hebben van hun medemens en dan hoef je er echt geen last van te hebben hoor.

je brengt behoorlijk wat tijd door op je werk en als een collega een doordringende geur om zich heen heeft hangen kan je daar zelfs hoofdpijn van krijgen, daarnaast gaan mensen die persoon ook mijden en dat is veel zieliger als die persoon van niets weet.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
03-12-2019 13:38
Ja en weet je. Ik stink soms ook wel naar zweet en als een collega dat tegen mij zou zeggen dan zeg ik dat ik dat weet... ik spuit al deo maar het zit dan in mijn kleren, heb ook drijf natte oksels. mijn huid stinkt niet, maar mijn kleding wel. Wat zou ik dan moeten doen, 2 sets extra kleren meenemen? Uiteraard draag ik elke dag schone kleren.
Ik had ook veel last van zweetoksels, bij mij werkt Odoban heel goed. 1 avond sprayen, het prikt de eerste paar keren wel, maar ik was er dan 2 weken vanaf. Nu hoeft het zelfs maar 1 x per 6 weken
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:33
Mensen kunnen er ook mee stoppen hun neus als koninklijk te beschouwen. Mensen kunnen ook eens aanleren wat meer te kunnen hebben van hun medemens en dan hoef je er echt geen last van te hebben hoor.
Dat is wat de meeste mensen al doen volgens mij.
Als ik al mijn collegas zou moeten aanspreken op een stinkbek of vies lijfluchtje zou ik bepaald geen vrienden maken.
Een doordringende penetrante lucht echter daar wordt niemand vrolijk van, helemaal als het een directe collega betreft waar je 5 dagen in de week mee zit opgescheept, dan is het aan de stinkerd om rekening te houden met zijn/haar omgeving.
Je kan niet structureel de boel zitten te vergassen en verwachten dat er geen haan naar kraait immers.
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:33
Mensen kunnen er ook mee stoppen hun neus als koninklijk te beschouwen. Mensen kunnen ook eens aanleren wat meer te kunnen hebben van hun medemens en dan hoef je er echt geen last van te hebben hoor.
Dat begrijp ik echt wel hoor Cateautje. In mijn geval gaat het over elke werkdag en het duurt nu al 7 jaar.
Collega heeft echt de (slechte)? gewoonte om vlak voor mij te staan , echt er is maar 35-40cm tussen ons.
Behalve dat ik dat niet fijn vind, iemand die zo vlakbij komt staan stinkt ze heel zuur uit haar mond.
En zoals ik al schreef: mss kan ze er helemaal niks aan doen.
Maar leuk is anders....
Moreina schreef:
03-12-2019 13:44
Dat is wat de meeste mensen al doen volgens mij.
Als ik al mijn collegas zou moeten aanspreken op een stinkbek of vies lijfluchtje zou ik bepaald geen vrienden maken.
Een doordringende penetrante lucht echter daar wordt niemand vrolijk van, helemaal als het een directe collega betreft waar je 5 dagen in de week mee zit opgescheept, dan is het aan de stinkerd om rekening te houden met zijn/haar omgeving.
Je kan niet structureel de boel zitten te vergassen en verwachten dat er geen haan naar kraait immers.
Dus ondanks dat er dagelijks gedouched wordt, er deo wordt gebruikt, moet je maar rekening houden met je omgeving, want die zouden weleens last van je kunnen ondervinden. Da's lekker dan, als je hard bezig bent je boterham en je hypotheek te verdienen.
Moemoe64 schreef:
03-12-2019 13:40
Dat durf ik eerlijk gezegd niet zeggen want dan gaat ze vragen 'waarom'?
+ het is een heel bazig type en ook nog eens het nichtje van de personeelschef......
Omdat je oren zo ruiken.
Moemoe64 schreef:
03-12-2019 13:47
Dat begrijp ik echt wel hoor Cateautje. In mijn geval gaat het over elke werkdag en het duurt nu al 7 jaar.
Collega heeft echt de (slechte)? gewoonte om vlak voor mij te staan , echt er is maar 35-40cm tussen ons.
Behalve dat ik dat niet fijn vind, iemand die zo vlakbij komt staan stinkt ze heel zuur uit haar mond.
En zoals ik al schreef: mss kan ze er helemaal niks aan doen.
Maar leuk is anders....
Dan kan het zijn dat ze iets mankeert aan haar maag, want ik neem aan dat zij haar tanden poetst. Je zou haar kunnen zeggen dat het je verstandig lijkt om eens een bezoekje te brengen aan de huisarts.
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:50
Dan kan het zijn dat ze iets mankeert aan haar maag, want ik neem aan dat zij haar tanden poetst. Je zou haar kunnen zeggen dat het je verstandig lijkt om eens een bezoekje te brengen aan de huisarts.
Waarom neem je dat aan?
Cateautje schreef:
03-12-2019 13:33
Mensen kunnen er ook mee stoppen hun neus als koninklijk te beschouwen. Mensen kunnen ook eens aanleren wat meer te kunnen hebben van hun medemens en dan hoef je er echt geen last van te hebben hoor.
Hier ben ik het wel mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
03-12-2019 13:52
Hier ben ik het wel mee eens.
tot dat jullie in de stank moeten zitten heel de dag, er zijn limieten ze
Sudrì schreef:
03-12-2019 13:48
Omdat je oren zo ruiken.
:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven