Werk & Studie alle pijlers

Sterk ruikende collega

03-12-2019 12:02 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe collega ruikt best sterk. Een beetje een zweetlucht...ofzo... Zal ik daar iets van zeggen? En zo ja hoe dan...? :-?
koko67 schreef:
03-12-2019 14:46
oh, weer wat geleerd.
Nee hoor, ook volwassenen.
Tillif schreef:
03-12-2019 15:14
Niet gedode bacteriën in de kleding geven ook dezelfde lucht. Bacterien gaan dood vanaf 60 graden. Dus heel vaak een shirt op een lage temperatuur wassen of te langzaam drogen kan ook de oorzaak zijn.

Is waar. Alleen mijn shirts op 60 graden wassen doet ze geen goed helaas.
Sudrì schreef:
03-12-2019 15:16
Nee hoor, ook volwassenen.

Klopt.
Cateautje schreef:
03-12-2019 12:10
Je kan tegen haar zeggen dat ze niet chemisch ruikt, zoals tegenwoordig de norm is.
: rofl:

Ik had ooit een collega die ruiken naar knoflook Heel Genant vond. Hoe vaak die me discreet apart nam, ik vond het hilarisch ( vooral omdat hijzelf naar koffie en een heel ouderwets mannenluchtje meurde).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enorm geurgevoelig en ik vind sommige mensen hun standaard verdomde laag liggen. Sokken drie dagen aan, onderbroeken niet elke dag verschonen (echt er zijn heel veel mensen die dat niet doen, ik werk in de zorg, ik zie alles) mensen die (uit principe of welke reden dan ook) geen zeep en/of deo gebruiken. Mensen die oprecht intens stinken uit hun giechel, zo erg dat ik gewoon onwel word als ze alleen al ademen met hun mond open (sommige mensen stinken zelfs uit hun neus!) En zelfs, jawel, uit hun oren.
Kauwgom, deo, douchen, hypoallergene middelen desnoods, maar DOE iets!

Soms staat er zo'n persoon voor me in de rij van de kassa en ik loop dan serieus weg. Ik kan daar echt niet tegen.

Ik ruik ook altijd de kruizen van vrouwen die voor mij geplast hebben. Zo ontzettend vies. Ik ruik vrouwen ook door hun kleding heen.

Het zal allemaal wel natuurlijk zijn en nog meer blabla, maar IK vind het echt te goor voor woorden. Ik hou niet van lichaamsgeuren, niet uit je mond en niet uit je kont. Nergens uit!

Ik ben zelf enorm schoon op mezelf en ik ben zo'n persoon die niet kan zweten en geen/nauwelijks lichaamsgeur heeft (na jaren mijn kleding nasnuffelen en het mijn partners vragen weet ik het inmiddels wel) en als ik al eens wat merk dan ben ik de eerste om het enorm te maskeren.

Ik ruik ook altijd of mensen uit een intelligent huishouden komen (zo noem ik dat) die ruiken naar thee en boeken en de macrobiotische winkel. Of mensen uit het lagere sociale milieu (die ruiken naar vet eten, sigaretten en goedkope wasverzachter) Ja hou maar op met steigeren, ik chargeer expres.
Ik ruik het als mensen gewoon slecht met hun hygiene zijn of er bepaalde eetgewoontes op na houden. Persoonlijk hou ik er altijd rekening mee met wat ik eet als ik de dag erna dienst heb.

Maar sommige mensen hebben ook weerhaakjes in hun tong papillen denk ik wel eens: daar ruik je echt alles aan wat ze hebben gegeten en gedronken. Mijn man is zo iemand. Die moet van mij mondspray bij zich hebben en cb12 kauwgom. Hij kan er niks aan doen maar wel wat aan de gevolgen.

In plaats van rekening te houden met onze stinkende medemens mag het wel eens omgedraaid worden. Al die tere zieltjes altijd.
Die paar op die tienduizenden die er werkelijk niks aan kunnen doen buiten beschouwing latende uiteraard. Want die bedoel ik niet.
anoniem_392495 wijzigde dit bericht op 03-12-2019 15:50
7.39% gewijzigd
Ah Ben je er weer.
Kriskornelig schreef:
03-12-2019 15:47
Ik ben enorm geurgevoelig en ik vind sommige mensen hun standaard verdomde laag liggen. Sokken drie dagen aan, onderbroeken niet elke dag verschonen (echt er zijn heel veel mensen die dat niet doen, ik werk in de zorg, ik zie alles) mensen die (uit principe of welke reden dan ook) geen zeep en/of deo gebruiken. Mensen die oprecht intens stinken uit hun giechel, zo erg dat ik gewoon onwel word als ze alleen al ademen met hun mond open (sommige mensen stinken zelfs uit hun neus!) En zelfs, jawel, uit hun oren.
Kauwgom, deo, douchen, hypoallergene middelen desnoods, maar DOE iets!

Soms staat er zo'n persoon voor me in de rij van de kassa en ik loop dan serieus weg. Ik kan daar echt niet tegen.

Ik ruik ook altijd de kruizen van vrouwen die voor mij geplast hebben. Zo ontzettend vies. Ik ruik vrouwen ook door hun kleding heen.

Het zal allemaal wel natuurlijk zijn en nog meer blabla, maar IK vind het echt te goor voor woorden. Ik hou niet van lichaamsgeuren, niet uit je mond en niet uit je kont. Nergens uit!

Ik ben zelf enorm schoon op mezelf en ik ben zo'n persoon die niet kan zweten en geen/nauwelijks lichaamsgeur heeft (na jaren mijn kleding nasnuffelen en het mijn partners vragen weet ik het inmiddels wel) en als ik al eens wat merk dan ben ik de eerste om het enorm te maskeren.

Ik ruik ook altijd of mensen uit een intelligent huishouden komen (zo noem ik dat) die ruiken naar thee en boeken en de macrobiotische winkel. Of mensen uit het lagere sociale milieu (die ruiken naar vet eten, sigaretten en goedkope wasverzachter) Ja hou maar op met steigeren, ik chargeer expres.
Ik ruik het als mensen gewoon slecht met hun hygiene zijn of er bepaalde eetgewoontes op na houden. Persoonlijk hou ik er altijd rekening mee met wat ik eet als ik de dag erna dienst heb.

Maar sommige mensen hebben ook weerhaakjes in hun tong papillen denk ik wel eens: daar ruik je echt alles aan wat ze hebben gegeten en gedronken. Mijn man is zo iemand. Die moet van mij mondspray bij zich hebben en cb12 kauwgom. Hij kan er niks aan doen maar wel wat aan de gevolgen.

In plaats van rekening te houden met onze stinkende medemens mag het wel eens omgedraaid worden. Al die tere zieltjes altijd.
Die paar op die tienduizenden die er werkelijk niks aan kunnen doen buiten beschouwing latende uiteraard. Want die bedoel ik niet.
XD
Tillif schreef:
03-12-2019 15:11
Een uurtje in een emmer met kristalsoda, daarna wassen. Als het kan op 60 graden, anders 40. Vrij snel laten drogen. Daarna is het weg.
Dat was niet mogelijk want het shirt mocht maar op 30 graden, 40 had ook nog wel gekund maar bij 60 had ik echt een probleem gehad met een gesmolten print ofzo, bestond gedeeltelijk uit wat glitter met pailletjes, Hoorde later ook dat je het in azijn kon weken en ermee wassen maar toen had ik het al weggegooid. Best jammer want het shirt was nog prima en een van mijn favorieten maar die lucht... :(
TsumTsum schreef:
03-12-2019 16:16
Dat was niet mogelijk want het shirt mocht maar op 30 graden, 40 had ook nog wel gekund maar bij 60 had ik echt een probleem gehad met een gesmolten print ofzo, bestond gedeeltelijk uit wat glitter met pailletjes, Hoorde later ook dat je het in azijn kon weken en ermee wassen maar toen had ik het al weggegooid. Best jammer want het shirt was nog prima en een van mijn favorieten maar die lucht... :(
Een flinke scheut vloeibare ossengalzeep maakt alles fris.
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
03-12-2019 15:47
Ik ben enorm geurgevoelig.
Dus iedereen moet zich aanpassen aan jou omdat jij zo geurgevoelig bent?
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
03-12-2019 16:46
Dus iedereen moet zich aanpassen aan jou omdat jij zo geurgevoelig bent?
Dit. Duw een tampon in je neusgaten.
doornroosje9 schreef:
03-12-2019 16:46
Dus iedereen moet zich aanpassen aan jou omdat jij zo geurgevoelig bent?
Er was laatst een forumster die tegen niet een soort wasverzachter kon, sterk ruikende deo niet en geen parfum. Die kreeg daar hoofdpijn van, zelfs als er iemand was geweest en op haar bank had gezeten rook ze dat maanden later nog.
Kortom je mag alleen nog maar naar buiten als je tot die ene procent mens behoort die niet zweet en neutraal ruikt.
Verder maar binnenblijven want of men krijgt koppijn of iemand ruikt je kruis na het plassen en wordt daar boos van.
Waarom ruik je dan geen mannenzwanzen?
Het-groepje schreef:
03-12-2019 17:33
Er was laatst een forumster die tegen niet een soort wasverzachter kon, sterk ruikende deo niet en geen parfum. Die kreeg daar hoofdpijn van, zelfs als er iemand was geweest en op haar bank had gezeten rook ze dat maanden later nog.
Kortom je mag alleen nog maar naar buiten als je tot die ene procent mens behoort die niet zweet en neutraal ruikt.
Verder maar binnenblijven want of men krijgt koppijn of iemand ruikt je kruis na het plassen en wordt daar boos van.
Je kan je afvragen wat voor issues daarachter schuilgaan.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
03-12-2019 17:35
Waarom ruik je dan geen mannenzwanzen?
Hou maar op! Die ruik ik ook :cry: :sick:
Cateautje schreef:
03-12-2019 14:20
Nee, ik ruik vrouwen ook aan het einde van de dag en dat heeft niets met menstruatie te maken.
Lijkt me zwaar zo'n sterk reukvermogen :mrgreen:
Donna1971 schreef:
03-12-2019 17:56
Lijkt me zwaar zo'n sterk reukvermogen :mrgreen:
Ik heb er geen last van. Boeie. Queen bee die aan het einde van de dag nog naar roosjes ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Kriskornelig schreef:
03-12-2019 15:47
Ik ben enorm geurgevoelig en ik vind sommige mensen hun standaard verdomde laag liggen. Sokken drie dagen aan, onderbroeken niet elke dag verschonen (echt er zijn heel veel mensen die dat niet doen, ik werk in de zorg, ik zie alles) mensen die (uit principe of welke reden dan ook) geen zeep en/of deo gebruiken. Mensen die oprecht intens stinken uit hun giechel, zo erg dat ik gewoon onwel word als ze alleen al ademen met hun mond open (sommige mensen stinken zelfs uit hun neus!) En zelfs, jawel, uit hun oren.
Kauwgom, deo, douchen, hypoallergene middelen desnoods, maar DOE iets!

Soms staat er zo'n persoon voor me in de rij van de kassa en ik loop dan serieus weg. Ik kan daar echt niet tegen.

Ik ruik ook altijd de kruizen van vrouwen die voor mij geplast hebben. Zo ontzettend vies. Ik ruik vrouwen ook door hun kleding heen.

Het zal allemaal wel natuurlijk zijn en nog meer blabla, maar IK vind het echt te goor voor woorden. Ik hou niet van lichaamsgeuren, niet uit je mond en niet uit je kont. Nergens uit!

Ik ben zelf enorm schoon op mezelf en ik ben zo'n persoon die niet kan zweten en geen/nauwelijks lichaamsgeur heeft (na jaren mijn kleding nasnuffelen en het mijn partners vragen weet ik het inmiddels wel) en als ik al eens wat merk dan ben ik de eerste om het enorm te maskeren.

Ik ruik ook altijd of mensen uit een intelligent huishouden komen (zo noem ik dat) die ruiken naar thee en boeken en de macrobiotische winkel. Of mensen uit het lagere sociale milieu (die ruiken naar vet eten, sigaretten en goedkope wasverzachter) Ja hou maar op met steigeren, ik chargeer expres.
Ik ruik het als mensen gewoon slecht met hun hygiene zijn of er bepaalde eetgewoontes op na houden. Persoonlijk hou ik er altijd rekening mee met wat ik eet als ik de dag erna dienst heb.

Maar sommige mensen hebben ook weerhaakjes in hun tong papillen denk ik wel eens: daar ruik je echt alles aan wat ze hebben gegeten en gedronken. Mijn man is zo iemand. Die moet van mij mondspray bij zich hebben en cb12 kauwgom. Hij kan er niks aan doen maar wel wat aan de gevolgen.

In plaats van rekening te houden met onze stinkende medemens mag het wel eens omgedraaid worden. Al die tere zieltjes altijd.
Die paar op die tienduizenden die er werkelijk niks aan kunnen doen buiten beschouwing latende uiteraard. Want die bedoel ik niet.
Haha, luchtjes uit neuzen, kruizen op de wc, heel herkenbaar. Om nog maar te zwijgen van de geur die soms van hoofdhaar en -huid kan afkomen, of ruiken aan een spoor lichaamsgeur waar een bekende langs gelopen is. Collega's waar ik de frietpan van gisteren nog in hun kleren ruik, of de geur van iemand die ziek of ongesteld is.

Ik heb ook een zeer gevoelige neus, maar ik hou het bij mezelf, tenzij iemand zo stinkt dat ik er eigenlijk niet naast wil zitten omdat het mijn eetlust bederft- maar dan ben ik zelden de enige die er last van heeft. Voor de rest is het mijn probleem, zoals ik het ook niet mijn probleem vind als iemand zich stoort aan het geluid van mijn krakende chips in de bioscoop ofzo.
Ik ben opgegroeid in de jaren 60, waar iedereen nog 1x in de week in de teil ging. Het was normaal dat iedereen naar mens rook en dat normaal, dat vind ik het nog steeds.
Ik val niet op mannen die er alles aan doen om hun feromonen te verbergen. Zo niet sexy.
Alle reacties Link kopieren
Tja, lastig om er wat van te zeggen, het is meteen zo persoonlijk. Maar wel erg vervelend dat ze zo stinkt. Ik voel me al vies als ik een dag niet douche maar me gewoon was aan de wastafel. Douchen werkt toch het beste om echt schoon te worden, en daarna een goede deo en schone kleding aan. In de zomer douche ik twee keer per dag.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
03-12-2019 18:02
Ik ben opgegroeid in de jaren 60, waar iedereen nog 1x in de week in de teil ging. Het was normaal dat iedereen naar mens rook en dat normaal, dat vind ik het nog steeds.
Ik val niet op mannen die er alles aan doen om hun feromonen te verbergen. Zo niet sexy.
Een beetje een mannelijke zweetlucht bij een man kan ik zeker ook wel waarderen, vind ik erg sexy. Maar het kan ook té zijn en dan wordt het vies. Als je maar eens per week doucht krijg je zo'n vettige lijflucht om je heen en dat vind ik wel smerig. Een keer per week is exht niet meer van deze tijd. Wij hadden vroeger ook geen douche en ik begrijp nog steeds niet hoe mijn ouders dat deden. Ja, in de keuken. Maar je moet toch ook je haar wassen enzo? Blij dat de tijden veranderd zijn.
Kriskornelig schreef:
03-12-2019 15:47
Ik ben enorm geurgevoelig en ik vind sommige mensen hun standaard verdomde laag liggen. Sokken drie dagen aan, onderbroeken niet elke dag verschonen (echt er zijn heel veel mensen die dat niet doen, ik werk in de zorg, ik zie alles) mensen die (uit principe of welke reden dan ook) geen zeep en/of deo gebruiken. Mensen die oprecht intens stinken uit hun giechel, zo erg dat ik gewoon onwel word als ze alleen al ademen met hun mond open (sommige mensen stinken zelfs uit hun neus!) En zelfs, jawel, uit hun oren.
Kauwgom, deo, douchen, hypoallergene middelen desnoods, maar DOE iets!

Soms staat er zo'n persoon voor me in de rij van de kassa en ik loop dan serieus weg. Ik kan daar echt niet tegen.

Ik ruik ook altijd de kruizen van vrouwen die voor mij geplast hebben. Zo ontzettend vies. Ik ruik vrouwen ook door hun kleding heen.

Het zal allemaal wel natuurlijk zijn en nog meer blabla, maar IK vind het echt te goor voor woorden. Ik hou niet van lichaamsgeuren, niet uit je mond en niet uit je kont. Nergens uit!

Ik ben zelf enorm schoon op mezelf en ik ben zo'n persoon die niet kan zweten en geen/nauwelijks lichaamsgeur heeft (na jaren mijn kleding nasnuffelen en het mijn partners vragen weet ik het inmiddels wel) en als ik al eens wat merk dan ben ik de eerste om het enorm te maskeren.

Ik ruik ook altijd of mensen uit een intelligent huishouden komen (zo noem ik dat) die ruiken naar thee en boeken en de macrobiotische winkel. Of mensen uit het lagere sociale milieu (die ruiken naar vet eten, sigaretten en goedkope wasverzachter) Ja hou maar op met steigeren, ik chargeer expres.
Ik ruik het als mensen gewoon slecht met hun hygiene zijn of er bepaalde eetgewoontes op na houden. Persoonlijk hou ik er altijd rekening mee met wat ik eet als ik de dag erna dienst heb.

Maar sommige mensen hebben ook weerhaakjes in hun tong papillen denk ik wel eens: daar ruik je echt alles aan wat ze hebben gegeten en gedronken. Mijn man is zo iemand. Die moet van mij mondspray bij zich hebben en cb12 kauwgom. Hij kan er niks aan doen maar wel wat aan de gevolgen.

In plaats van rekening te houden met onze stinkende medemens mag het wel eens omgedraaid worden. Al die tere zieltjes altijd.
Die paar op die tienduizenden die er werkelijk niks aan kunnen doen buiten beschouwing latende uiteraard. Want die bedoel ik niet.
Oef wat een reukvermogen.
Doet me denken aan zo'n serie die ik niet heb gezien over een man die van z'n neus zijn vak heeft gemaakt.
De Sniffer o.i.d.

Is het voor jou niet lastig met je werk?

Als ik nou eens toevallig naast je sta en heb die dag mijn maandelijkse frietje op, waarna ik een sigaret heb gerookt en een goedkoop wasmiddel gebruik, kom ik dan uit een lager sociaal milieu?
Daarbij kom ik net uit de boekenwinkel met een kop thee en heb gister gefermenteerde kool met tofu gegeten en heb mijn voeten en oksels uitsluitend met biologische zeep gewassen, wat ben ik dan :-D
koko67 schreef:
03-12-2019 14:32
Ik had altijd het idee dat als mensen stonken naar zweet, het aan niet wassen of niet gewassen kleding ligt?
Vers zweet is toch reukloos?
Zweet is maar heel even vers.
Kriskornelig schreef:
03-12-2019 17:54
Hou maar op! Die ruik ik ook :cry: :sick:
Jeetje, dat je je neus niet laat dichtkitten.
Sylphide75 schreef:
03-12-2019 18:05
Een beetje een mannelijke zweetlucht bij een man kan ik zeker ook wel waarderen, vind ik erg sexy. Maar het kan ook té zijn en dan wordt het vies. Als je maar eens per week doucht krijg je zo'n vettige lijflucht om je heen en dat vind ik wel smerig. Een keer per week is exht niet meer van deze tijd. Wij hadden vroeger ook geen douche en ik begrijp nog steeds niet hoe mijn ouders dat deden. Ja, in de keuken. Maar je moet toch ook je haar wassen enzo? Blij dat de tijden veranderd zijn.
Het is nu de bedoeling dat je dagelijks doucht en daar hou ik me netjes aan, al kan het wel tot een uur of drie duren eer ik ga. Ik merk dat ik me fitter en wakkerder voel als ik ben geweest en daarom doe ik het, maar waar het gaat om geur, zal het me een worst wezen, daar ben ik echt niet van onder de indruk. Niet bij mezelf en ook zeker niet bij anderen. Ik vind het zeer kwalijk dat mensen die niet fris ruiken worden behandeld als volksvijand nummer 1, echt heel erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven