Werk & Studie alle pijlers

Slecht zijn met werken

07-12-2019 16:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Ik wil even mijn verhaal doen op dit forum. Want ik heb een probleem, ik kan slecht tegen te veel drukte op het werk en ik kan niet zo goed tegen te veel prikkels. Mensen hebben altijd wel iets te zeggen over mijn manier van werken. Ik merkt ook dat mijn zelfvertrouwen erg laag is. Waardoor ik snel alleen maar slechter presteer.

Ik weet echt niet of ik later aan een goede baan kan komen. Ik heb trouwens met leren geen problemen. Maar als ik iets in de praktijk moet uitvoeren lukt het nooit zo. Ik heb trouwens ook meer tijd nodig om ergens me plek te vinden en ik werk niet zo snel.

Herkennen mensen dit?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een psychische aandoening of een fysiek probleem waardoor je niet gewoon kan werken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Komt je prikkelgevoeligheid door autisme?

Bij dit detacheringsbureau zoeken ze een prikkelarme omgeving voor je.
https://www.autitalent.nl/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu tijdelijk iets fysieks waardoor ik niet alles kan. (dit staat los van mijn psychische problemen) Maar ik heb het gevoel dat werkgevers mij niet accepteren dat ik langzamer werk en dat ik moeite heb met drukte en te veel prikkels. Ik merkt dat ik gewoon niet te veel dingen te gelijk kan doen. Ik focus me het liever op een ding.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je wel wil, maar dat het niet lukt, Liza.
Is er een diagnose gesteld bij jou?
Liza1992 schreef:
07-12-2019 17:08
Ik heb nu tijdelijk iets fysieks waardoor ik niet alles kan. (dit staat los van mijn psychische problemen) Maar ik heb het gevoel dat werkgevers mij niet accepteren dat ik langzamer werk en dat ik moeite heb met drukte en te veel prikkels. Ik merkt dat ik gewoon niet te veel dingen te gelijk kan doen. Ik focus me het liever op een ding.

Ander soort baan zoeken? Wat voor werk doe je nu?
Alle reacties Link kopieren
Nee maar ik ben vroeger wel een keer getest. Zo konden toen niets vinden. Er waren langere onderzoeken nodig. Wat nog weken zou gaan duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook. Bij mij komt het doordat ik ASS heb. Het leren was geen probleem, met praktijk liep ik vaak vast. Snel overprikkeld, traag werktempo, meer tijd nodig om aan dingen te wennen. Men vond me vaak lui en dwars.
Alle reacties Link kopieren
TO: welke oplossing stel je zélf voor?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kassamedewerker. Ik merkt dat het gewoon druk is. Want ik moet de klanten goed in de gaten houden en ook de drukte in de winkel. Terwijl ik ook nog me basis taak heb.
Ik doe dit werk nu tijdelijk vanwege voet problemen.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je op dit moment? Ik denk dat je in veel gevallen prima je werkplek/situatie aan kunt passen hierop. En als je uit 92 komt, je bent ook nog jong en het is wellicht goed om aan je zelfvertrouwen te werken. Maar ook: als mensen tips of feedback geven over je werk het zien als een leerpunt. Tenzij je niks met die feedback kunt en jouw werkmethode voor jou het beste werkt!
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 17:17
Ik ben kassamedewerker. Ik merkt dat het gewoon druk is. Want ik moet de klanten goed in de gaten houden en ook de drukte in de winkel. Terwijl ik ook nog me basis taak heb.
Ik doe dit werk nu tijdelijk vanwege voet problemen.
Als het tijdelijk is dan zou ik me er niet te druk om maken! Wat doe je normaal?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor opleiding heb je?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bee_Kind schreef:
07-12-2019 17:19
Wat doe je op dit moment? Ik denk dat je in veel gevallen prima je werkplek/situatie aan kunt passen hierop. En als je uit 92 komt, je bent ook nog jong en het is wellicht goed om aan je zelfvertrouwen te werken. Maar ook: als mensen tips of feedback geven over je werk het zien als een leerpunt. Tenzij je niks met die feedback kunt en jouw werkmethode voor jou het beste werkt!

Dat lijkt me toch niet. To heeft een volwassen dochter die stewardess is.
Alle reacties Link kopieren
TO: welke oplossing stel je zélf voor?

Ik ga rustiger werk zoeken. Maar ik ben bang dat ze dan weer over me werk tempo beginnen.
Anyco schreef:
07-12-2019 17:20
Dat lijkt me toch niet. To heeft een volwassen dochter die stewardess is.

Er zitten meerdere mensen op dit account volgens mij. TO haar opmerking over een goede baan later in de OP denk ik eerder dat dit de dochter is.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
07-12-2019 17:07
Komt je prikkelgevoeligheid door autisme?

Bij dit detacheringsbureau zoeken ze een prikkelarme omgeving voor je.
https://www.autitalent.nl/
Hiervoor moet er wel een diagnose gesteld zijn zoals ik het lees.
Die heeft TO niet.
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 17:21
TO: welke oplossing stel je zélf voor?

Ik ga rustiger werk zoeken. Maar ik ben bang dat ze dan weer over me werk tempo beginnen.
En wat doe je er zélf aan om dat te verbeteren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 17:21
TO: welke oplossing stel je zélf voor?

Ik ga rustiger werk zoeken. Maar ik ben bang dat ze dan weer over me werk tempo beginnen.
En wat doe je er zélf aan om dat te verbeteren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
kassamedewerker? als je extra gevoelig bent voor prikkels? niets zorgt voor meer prikkels dan winkel omgeving, zeker als je bij elke scanning het piepgeluid hoort, ik zou er zot van worden van 8 uur per dag dat te doen? is administratie geen optie voor u?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig om daar iets mee te doen. Je kunt je werk tempo niet zo maar verbeteren.
Star² schreef:
07-12-2019 17:21
Er zitten meerdere mensen op dit account volgens mij. TO haar opmerking over een goede baan later in de OP denk ik eerder dat dit de dochter is.

Maar dan wel een andere want die ene is stewardess....
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel. Maar ik denk dat ik beter een beroepskeuze test kan doen.
Anyco schreef:
07-12-2019 17:28
Maar dan wel een andere want die ene is stewardess....

Of niet want dit is tijdelijk vanwege voetprobleem dus ze past heur pumps niet?
Alle reacties Link kopieren
Liza1992 schreef:
07-12-2019 17:29
Misschien wel. Maar ik denk dat ik beter een beroepskeuze test kan doen.

Waarom open je een topic als je geen antwoord geeft op vragen (die er nogal veel zijn), en je zelf al weet wat je gaat doen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven