Werk & Studie alle pijlers

Omscholen ict

10-12-2019 20:22 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 4 jaar geleden pabo gedaan na een universitaire alfa studie omdat ik graag verschil wilde maken en er een tekort was. Afgelopen twee jaar kamp ik al met zware stressklachten en ben nu overspannen. Ik dwing mezelf naar het werk te gaan maar ik ben steeds ongelukkiger. Ik slik ook antidepressiva.

Mijn psycholoog gaf aan dat hij een sterk vermoeden heeft van autisme en op dit moment zit ik in een officieel traject. Ik zal erg opgelucht zijn als het klopt, al mijn problemen op sociaal gebied zijn dan verklaard. Ik doe steeds mijn best maar grijp mis lijkt het wel.

Nu hoorde ik iets over ict trainees en programma's voor mensen die zich willen omscholen. Het maakt mij weinig uit welk niveau maar ik wil graag werken en een baan waar contact met collega's beperkter is. Op de kinderen ben ik dol maar met ouders en collega's gaat het niet lekker.

Ik woon in de randstad en heb 7000 spaargeld om evt een mbo opleiding te betalen. Ik wil dolgraag aan de bak ondanks mijn handicap maar bij sales, onderwijs, en in marketing ging het steeds mis.
Met een WO- en een HBO opleiding op zak denk ik dat er ook wel kansen zijn in de ICT zonder eerst een opleiding te doen.
Ik weet alleen niet of je beeld van die branche helemaal klopt, want ook in de IT moet je kunnen samenwerken en goed communiceren. Of was dat niet het probleem?

Kan je niet iets doen met je expertise? Bv bij een educatieve uitgever meewerken aan de ontwikkeling van softwarepakketten ofzo?
Er zijn sowieso heel veel trainingen gratis online beschikbaar, dus je kunt vandaag nog beginnen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bij IT werk je juist heel veel samen met collega's, is een zeer sociaal werkveld!
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
10-12-2019 21:23
Bij IT werk je juist heel veel samen met collega's, is een zeer sociaal werkveld!
Klopt, ik ben ook wel vrij sociaal,maar ik trek die pedagogische rol niet meer en alle drama met collega's en ouders omdat een kind slecht scoort en jij de schuld krijgt. Ik heb een fijne vriendenkring verder maar ik ben niet geschikt in deze rol.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
10-12-2019 21:20
Met een WO- en een HBO opleiding op zak denk ik dat er ook wel kansen zijn in de ICT zonder eerst een opleiding te doen.
Ik weet alleen niet of je beeld van die branche helemaal klopt, want ook in de IT moet je kunnen samenwerken en goed communiceren. Of was dat niet het probleem?

Kan je niet iets doen met je expertise? Bv bij een educatieve uitgever meewerken aan de ontwikkeling van softwarepakketten ofzo?
Er zijn sowieso heel veel trainingen gratis online beschikbaar, dus je kunt vandaag nog beginnen ;-)
Ik heb geen idee, vorig jaar probeerde ik werk in een andere branche te vinden en dat lukte niet. Educatieve uitgevers zijn leuk voor erbij maar niets vasts. Ze hebben zelden wat nodig, gaat in seizoenen.

Ik zou in de tussentijd in de winkel kunnen werken maar ik wil wat van mijn leven maken ook.
https://next.youngcapital.nl/traineeships/it
https://www.werkenbijcalco.nl/onze-trai ... asterclass
https://www.nationalevacaturebank.nl/va ... es-academy

enzovoort
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand tips?
Bij die laatste link die ik hierboven stuurde staat een lange lijst programmeertalen/methodieken/systemen/weetikwat.
Google op free online training <vul term in> en je kunt alvast een beetje gaan proberen.
Schabolleke schreef:
10-12-2019 21:46
Heeft iemand tips?
Lees de vacatures op deze site eens.
https://www.autitalent.nl/werken-via-autitalent/

Welke vacature spreekt je aan?
Alle reacties Link kopieren
Met jouw diploma hoef je wellicht geen opleiding te betalen.
Ik ken ook iemand die pabo gedaan heeft en jaren geleden al de IT in gegaan is. Heeft nu een topfunctie (ook Randstad).

Kan je wel een naam van het bedrijf geven via pb?

Overigens kun je ook altijd op de helpdesk starten en je zo ontwikkelen. Daar heb je ook niet altijd IT kennis voor nodig. Wel een gezond verstand en soms wat boekhoudkundige kennis (zag ik toevallig op de helpdesk van het softwarepakket wat wij op de zaak hebben).
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
10-12-2019 22:53
Met jouw diploma hoef je wellicht geen opleiding te betalen.
Ik ken ook iemand die pabo gedaan heeft en jaren geleden al de IT in gegaan is. Heeft nu een topfunctie (ook Randstad).

Kan je wel een naam van het bedrijf geven via pb?

Overigens kun je ook altijd op de helpdesk starten en je zo ontwikkelen. Daar heb je ook niet altijd IT kennis voor nodig. Wel een gezond verstand en soms wat boekhoudkundige kennis (zag ik toevallig op de helpdesk van het softwarepakket wat wij op de zaak hebben).
Ja graag! Dank je wel. Ik heb kort boekhouding gedaan in mijn studententijd. Helpdesk als in callcenter?
Alle reacties Link kopieren

Dank je! Doen ze niet moeilijk als je langer dan 3 jaar bent afgestudeerd?
Alle reacties Link kopieren
Calco is de enige die niks zegt over exacte wetenschappen, de rest wel.

Ik zou zelfs nog een versnelde mbo opleiding doen als het moet.
Schabolleke schreef:
10-12-2019 23:03
Dank je! Doen ze niet moeilijk als je langer dan 3 jaar bent afgestudeerd?
Nee joh.
Als twintiger of dertiger ben je nog Young Professional

Lees deze eens:
https://www.polteq.com/vacatures/traine ... re-tester/

Afgeronde hbo/wo opleiding wordt gevraagd. De studierichting maakt niet uit, wanneer je interesse hebt in IT ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
10-12-2019 23:07
Nee joh.
Als twintiger of dertiger ben je nog Young Professional

Lees deze eens:
https://www.polteq.com/vacatures/traine ... re-tester/

Afgeronde hbo/wo opleiding wordt gevraagd. De studierichting maakt niet uit, wanneer je interesse hebt in IT ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres.
Dank je wel!
Ik ga eind van de week even bellen.
Schabolleke schreef:
10-12-2019 23:14
Dank je wel!
Ik ga eind van de week even bellen.
Goed van je.

Traineeship start in januari in Amersfoort.
Ik werk er zelf niet, maar ik ken iemand die het traineeship heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
10-12-2019 22:12
Lees de vacatures op deze site eens.
https://www.autitalent.nl/werken-via-autitalent/

Welke vacature spreekt je aan?
Dit klinkt erg fijn maar ik moet eerst een officiele diagnose. Daarnaast heb ik geen grote aanpassingen nodig, gewoon niet voor een groep meer, niet dat mijn grootste taak mezelf verkopen is. Ik ben slim en nauwkeurig verder. Ik 'pass' voor normaal tot de druk te groot wordt.
Schabolleke schreef:
10-12-2019 23:18
Dit klinkt erg fijn maar ik moet eerst een officiele diagnose. Daarnaast heb ik geen grote aanpassingen nodig, gewoon niet voor een groep meer, niet dat mijn grootste taak mezelf verkopen is. Ik ben slim en nauwkeurig verder. Ik 'pass' voor normaal tot de druk te groot wordt.
Het komt wel goed hoor.

Soms moet je verschillende dingen proberen totdat je je draai hebt gevonden.

Er zijn zat banen waar nauwkeurigheid een pré is.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
10-12-2019 23:07
Nee joh.
Als twintiger of dertiger ben je nog Young Professional

Lees deze eens:
https://www.polteq.com/vacatures/traine ... re-tester/

Afgeronde hbo/wo opleiding wordt gevraagd. De studierichting maakt niet uit, wanneer je interesse hebt in IT ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres.
Heb alleen geen rijbewijs en vind die analytische iq dingen altijd verwarrend. Jammer...
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
10-12-2019 23:22
Het komt wel goed hoor.

Soms moet je verschillende dingen proberen totdat je je draai hebt gevonden.

Er zijn zat banen waar nauwkeurigheid een pré is.
Ik heb heel kort als secretaresse gewerkt, maar daar lukte het me niet om in te komen. Klantenservice bij een callcenter of in een winkel werken zou nog kunnen, maar ik word ook graag uitgedaagd.
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee: bij de traineeships hoort ook detachering en dus reizen.
Helaas heb je geen auto, maar gelukkig woon je wel waar het meeste werk is.
Bedenk welke kant je op zou willen in de IT en begin met wat oefenen online evt. een portfolio maken.
Alle reacties Link kopieren
Funtioneel tester mss iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
ICT is wel een wankele branch. Nu gaat het goed met de werkgelegenheid voor ICT'ers, maar dat is pas sinds de laatste paar jaar zo. Daarvoor was het meer dan 10 jaar crisis wat betreft werkgelegenheid voor ICT'ers. Gaat het minder dan liggen degenen met de minste kennis, ervaring en relevante opleiding er zo uit. Dan kun je zeggen: 'ja logisch dat is toch altijd zo' maar ICT kende hele hoge pieken en hele diepe dalen. Als dit je wat lijkt, kun je het beste een goede ICT opleiding volgen. Plus natuurlijk naar open dagen van scholen gaan. In januari/ februari zijn deze er weer volop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meerdere diploma's, zit ik dan niet met verhoogd collegegeld?

Zijn er ook andere banen waar ik in kan komen? Ik ben daar echt angstig over, dat ik niks kan vinden. Nu is het ook mijn overspannenheid die spreekt en heb ik aan het eind van het jaar recht op Ziektewet en een coach, maar toch.
Alle reacties Link kopieren
wat voor een coach denk je recht op te hebben? (bedoel je van het UWV ?)

Stel er dan maar niets van voor, doel is asap jou uit de uitkering te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven