Werk & Studie alle pijlers

Switchen van uni na afronden premaster

14-01-2020 17:55 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ga vanaf februari beginnen aan mijn premaster op de VU. Nu ben ik erachter gekomen dat ik dezelfde master aan de Rijksuniversiteit Groningen leuker en beter vind. Dit komt door de verschillende keuze vakken die ze daar aanbieden wat ze niet op de VU doen. Ik ben een HBO student en om toegelaten te worden tot de VU moet je de GMAT halen. Dit is eindelijk na veel geld en moeite gelukt, vandaar dat ik daarom alsnog met de premaster aan de VU wil beginnen omdat ik het anders weggegooid geld en tijd vind. Weet iemand of het mogelijk is na de premaster te switchen van uni? Ik heb gehoord van een student na het afronden van de premaster van Eindhoven naar de VU is geswitcht en een andere student van Groningen naar de VU. Andersom van VU naar Groningen nog geen verhalen gehoord en kan hier niets over vinden. Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft of iemand om zich heen kent die dit heeft gedaan? Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Zou je nu in Groningen worden toegelaten? Dan nu al daar heen gaan als dat beter bij je past.

Anders kost het je én tijd én geld én ook nog eens het plezier in je studie. Das pas zonde :)
Doe eens gek, en vraag dat gewoon eens na bij de master die je op het oog hebt....
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan het, misschien ook niet.. maar of het handig is weet ik niet zo goed. De premaster aan de VU bereid je voor op hun master programma. Dit kan veranderen als je aan een andere universteit de master doet. Daarom kan het zomaar zijn, dat je alsnog (na het afronden van je premaster) een paar vakken over moet doen het kost dat je alsnog moeite en geld..
Dat is geheel afhankelijk van de master in Groningen. Dus ik zou het daar vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven