Werk & Studie alle pijlers

Reistijd fiets en werk

15-01-2020 13:23 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baan aangeboden gekregen alleen valt de reistijd erg tegen, 45 minuten fietsen enkele reis. Met OV is het langer i.v.m. slechte verbinding en geen reiskosten vergoeding. Wil ooit nog wel een elektrische fiets kopen maar dat zit er voorlopig niet in.

Aan de ene kant denk ik niet zeuren en ga ervoor, het levert geld op! Maar aan de andere kant denk ik: Houd ik dat wel vol door weer en wind, door de bossen, weilanden etc? Heb een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat 35 minuten fietsen was voor mij en dat viel me echt zwaar na een lange dag werken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Is een scooter een optie? Oh ik lees dat een elektrische fiets er voorlopig ook niet in zit... Is er wellicht zicht op een fietsplan bij je werkgever waar je een baan hebt aangeboden gekregen? Dan is er wat meer zicht op een elektrische fiets in de nabije toekomst...
minniep wijzigde dit bericht op 15-01-2020 13:26
82.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MinnieP schreef:
15-01-2020 13:24
Is een scooter een optie?
Ik heb zowel geen scooter als auto rijbewijs.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou toch echt gaan investeren in een elektrische fiets, dan maar ff een paar maanden met OV gaan tot je t geld bij elkaar hebt
Alle reacties Link kopieren
Hoe is je situatie nu? Moet je er een goede baan voor opzeggen?

Is een bijdrage aan een elektische fiets eventueel te onderhandelen?
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Heeft het bedrijf een fietsplan? Of een leasefietsregeling?
Koop een racefiets en een fijne fietsbroek en maak er een sportmoment van. Lekker om je dag fit te beginnen, en de terugweg kun je je hoofd lekker leeg fietsen.
Zoek verschillende routes, zodat je niet steeds dezelfde weg fietst. Wat leuke bospaadjes of parkjes her en der aan de route toevoegen en je hebt er een fijne hobby bij...
Ja, ik heb daar ervaring mee. Ik voelde me bevoorrecht eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels zijn de eerste tweedehands elektrische fietsen al te koop. Dat scheelt je de helft tov een nieuwe elektrische fiets.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
over hoeveel km hebben we het dan? bevoorrecht zou ik niet zeggen maar ik denk dat ik het wel ervoor over zou hebben. en dan zsm een elektrische kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dagelijks een half uur fietsen op mijn elektrische fiets, dat zou voor mij ook wel de max zijn. Vooral als het regent of koud is geen pretje. Ik raad je wel een elektrische fiets aan. Met al die tegenwind die je vooral tussen de weilanden hebt, maakt de elektrische fiets het toch wel echt een stuk makkelijker. Het zal je reistijd ook wel iets verkorten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu net in de ww en ben op zoek naar een baan. Bedrijf bied naast geen reisvergoeding ook geen fietsplan of iets dergelijks. En qua salaris is het ongeveer 12 euro bruto.

Ben wel bekend met een gedeelte van de route en daar is regelmatig tegenwind. Steeds andere route nemen kan niet tenzij ik heel erg om wil fietsen.

Vind het echt een lastige.
Waarom krijg je geen reiskostenvergoeding?
Alle reacties Link kopieren
* laat maar, fietsplan en leasefiets zijn niet aan de orde
mockturtle wijzigde dit bericht op 15-01-2020 13:40
74.59% gewijzigd
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Geen reiskostenvergoeding en geen fietsplan betekent dat je dus op je gewone fiets moet en er voor moet sparen. OV is heel erg duur en zal een groot deel van je salaris opslokken. Dat is echt zonde.
Alle reacties Link kopieren
Voor de beginperiode kun je het afwisselen, soms fietsen en soms met OV. Of wellicht reistijd inkrimpen door naar een OV halte te fietsen en daar je fiets te laten staan.

Sparen voor een elektrische fiets of andere goede fiets. Of t.z.t. je rijbewijs gaan halen en een auto kopen.
Alle reacties Link kopieren
Elektrische fiets leasen is 75 euro per maand
Ik zou investeren in een rijbewijs.
Deze afstand is echt ver, zeker als je het door weer en wind moet afleggen en in de winter ook nog in het donker en wellicht bij ijzel/gladheid.
Alle reacties Link kopieren
Jetsonsje schreef:
15-01-2020 13:39
Ik zit nu net in de ww en ben op zoek naar een baan. Bedrijf bied naast geen reisvergoeding ook geen fietsplan of iets dergelijks. En qua salaris is het ongeveer 12 euro bruto.

Ben wel bekend met een gedeelte van de route en daar is regelmatig tegenwind. Steeds andere route nemen kan niet tenzij ik heel erg om wil fietsen.

Vind het echt een lastige.
Het klinkt allemaal niet fantastisch. Hoe groot zijn je kansen op iets anders? Eventueel kan je dit aannemen en ondertussen doorzoeken.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Is dat uberhaupt legaal dat een bedrijf geen reiskostenvergoeding biedt (boven de 10km)?
Alle reacties Link kopieren
Waarom ze niet aan reiskostenvergoeding doen weet ik niet. En qua OV werk ik dan denk ik ongeveer een uur voor niks per dag. Niet dat ik veel met het OV wil gaan maar als het echt rotweer is wil ik dat wel doen.

Ik heb besloten dat ik vandaag de knoop door ga hakken en morgen dan aangeven of ik de baan aanneem ja of nee.
En ik heb nog 2 sollicitaties lopen op dit moment.
anoniem_394534 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 13:48
7.32% gewijzigd
Als je dat niet wil, niet doen. Voor dat salaris zou ik dat ook niet doen. Ik fiets op elektrische fiets een half uur. Met de auto even lang. Als het weer meezit ga ik fietsen. Vind het wel lekker. Maar heb ook de luxe van een auto. Half uur is ook wel mijn max. Ik verdien wel wat meer. Maar ook geen wereldsalaris hoor. Je kan een ebike ook leasen voor 40 pm. Is dat een optie voor je?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-01-2020 13:45
Ik zou investeren in een rijbewijs.
Deze afstand is echt ver, zeker als je het door weer en wind moet afleggen en in de winter ook nog in het donker en wellicht bij ijzel/gladheid.
Nee dat is goedkoop.

Zo vaak regent het ook weer niet en ijzel al helemaaaal niet.

Beste to: doe het nu maar gewoon. Schop onder je hol.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-01-2020 13:46
Is dat uberhaupt legaal dat een bedrijf geen reiskostenvergoeding biedt (boven de 10km)?
Waarom niet? Bedrijf kan er toch niets aan doen dat jij zo ver weg woont?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
redbulletje schreef:
15-01-2020 13:46
Is dat uberhaupt legaal dat een bedrijf geen reiskostenvergoeding biedt (boven de 10km)?
Ja.

En ik fiets dagelijks 45 minuten heen en 45 minuten terug met een elektrische fiets. Heerlijk juist. Ik heb wat goede regenkleding aangeschaft, gaat prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven