Werk & Studie alle pijlers

Ik word niet aangenomen(Geen OP)

18-01-2020 16:41 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2020 11:25
Reden: OP verwijderd
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de echte wereld.

Zo gaat dat. Een bedrijf heeft een nieuwe medewerker nodig.

Laat meerdere mensen op gesprek komen en kiest dan de meest geschikte voor de baan.

Dat was hij blijkbaar.
Gewoon ergens anders solliciteren.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er toe dat je buitenlands bent?
En je kunt niemand aanklagen. Je weet niet eens of jouw leeftijd of afkomst wel de reden is.
En zoals Sugarmiss al zei: welkom in de echte wereld. Soms wordt je ergens aangenomen, soms niet.

Hoezo verwacht jij blijkbaar dat ze je overal aannemen waar je jezelf aanbiedt?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je onbeschofte gedrag de oorzaak van het niet aangenomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Relax. Doe een rondje sollicitaties naar alle bedrijven in de buurt en schakel vooral je netwerk in.

En ga vooral straks in de zomer langs uitzendbureaus voor vakantiebaantjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo gaat dat. Frustrerend, maar het is herkenbaar voor heel veel mensen. De ene keer zijn er teveel sollicitanten, dan ben je te jong of te oud, dan te dom of te slim. Gewoon verder solliciteren, bij supermarkten, buurtwinkels, andere bedrijven in je buurt. Hopelijk vind je snel een bijbaan.
De meeste mensen solliciteren een paar x voor ze worden aangenomen. Verder zoeken dus.
Alle reacties Link kopieren
Toen ze je lieten weten dat je t niet bent geworden, heb je toen gevraagd wat je evt zou kunnen verbeteren voor andere sollicitaties?

Dat gezeik met ‘ik word gediscrimineerd’ als je geen flauw idee hebt of dat überhaupt aan de orde is, vind ik echt bijzonder kinderachtig en het is heel onbeschoft om een ander daar zomaar van te beschuldigen. Bovendien noem je twee dingen, je leeftijd maar ook je afkomst. Je vermoedt leeftijdsdiscriminatie maar moet er wel even bij vermelden dat je geen Nederlandse afkomst hebt. Lijkt mij totaal irrelevant in dit hele verhaal en precies dat aanstellerige gezeur is waar ik echt allergisch voor ben bij mensen van een anders dan Nederlandse afkomst. Echte discriminatie moet absoluut nooit gebeuren, maar dat zeuren over discriminatie terwijl je geen flauw idee hebt, is precies waarom je evt op een ander moment echt gediscrimineerd zou kunnen worden. Get over it, laat zien dat je gewoon een beetje ballen hebt, en dan heb je een goede kans om wel ergens aangenomen te worden.
Alle reacties Link kopieren
En je bent er niet voor niks heengefietst, want zo doe je sollicitatie ervaring op.

Verder helemaal eens met Minik!!
Alle reacties Link kopieren
En aanklagen? Enig idee wat dat kost?
Het zou natuurlijk kunnen dat je niet bent aangenomen vanwege je houding.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt 1x gesolliciteerd en je bent niet aangenomen en het was nog voor een bijbaan ook. Als ik elke keer zo'n drama had moeten maken dat ik ergens niet werd aangenomen...

Welkom in het echte leven, ik ben ook geregeld afgewezen en ik ben een autochtone vrouw. En ja, inderdaad ook weleens omdat ik te oud was. Dus te duur. Zo werkt dat nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
wil je speciale behandelingen dan ofzo omdat je buitenlander bent?
Dat je je bankpas en is mee moest nemen is logisch. Als het had geklikt en je was aangenomen dan had alles in orde gemaakt kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Als het gesprek maar 5 minuten geduurd heeft dan heb je geen goede eerste indruk gemaakt. Ga eens bij jezelf na hoe dat gesprek ging, wat werd je gevraagd en hoe heb jij gereageerd.

Had je een pet op? Kauwgum in je mond?
Je klinkt heel positief en aardig in deze post.

Ik weet niet hoe je houding tijdens de sollicitatie was. Maar misschien paste je gewoon niet in het team. Dat kan he.

Gewoon weer verder. Dit is de echte wereld, daar wordt je regelmatig afgewezen, dat heeft niet altijd gelijk iets met leeftijd/afkomst/vrouw discriminatie te maken.

succes.
Alle reacties Link kopieren
moet ik eens optellen hoeveel ik al betaald heb aan trein en bus voor niet aangenome sollicitaties?? als je nu al klaagt wat gaat dat geven na uw studies? welcome to the real world!
Alle reacties Link kopieren
Een half uur voor niks gefietst. Als dat al veel moeite voor je is, ga je van een koude kermis thuiskomen als je een baantje krijgt waar je de handen uit de mouwen moet steken.
Niet zo mokken en volgende keer beter.
Alle reacties Link kopieren
en je mag al blij zijn als je een antwoord krijgt als je niet weerhouden wordt, meeste bedrijven zijn voor dat zelfs te lomp voor..
Alle reacties Link kopieren
AdriaanKanarie schreef:
18-01-2020 16:41
. Het gesprek duurde geen eens 5 minuten en ik mocht weer vertrekken en ben dus voor jan lul helemaal naar een ander dorp gefietst voor een half uur.
Dan was je eerste indruk goed waardeloos.

En wees blij dat je t niet geworden ben.... nu heb je maar 1x een half uur moeten fietsen. :P
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Het zal je houding wel zijn geweest. Op basis van je eerste indruk hier had ik je ook niet aangenomen.
Als het andersom was geweest dan was het wel eerlijk? Dus jij aangenomen en hij niet?
Er komen meer mensen op gesprek dan dat er banen beschikbaar zijn.
Dat je je bank en id gegevens mee moet nemen is voor een snelle afhandeling mocht je wel aangenomen worden.


En zeiken over dat je nog maar een jaar hebt tot je 18 wordt en echt moet gaan sparen voor later. Doe ff normaal zeg.
Je bent 17! Leuk dat je wil sparen, en heel goed maar hoeveel denk je met een bijbaan te verdienen?
Je kan er net het uitgaan van betalen...

Je doet net alsof het een groot drama is voor de toekomst als je NU geen bijbaan krijgt.

Ik ben al meerdere malen op sollicitatie geweest en soms wel en soms niet aangenomen. Tja zo gaat dat in de echte wereld.
-Wit beyond measure is man's greatest treasure.-
Rowena Ravenclaw
Ik zou naar een uitzendbureau gaan en wat beter betaalds zoeken.
Alle reacties Link kopieren
en ik word is zonder t
Minik schreef:
18-01-2020 21:28
Toen ze je lieten weten dat je t niet bent geworden, heb je toen gevraagd wat je evt zou kunnen verbeteren voor andere sollicitaties?

Dat gezeik met ‘ik word gediscrimineerd’ als je geen flauw idee hebt of dat überhaupt aan de orde is, vind ik echt bijzonder kinderachtig en het is heel onbeschoft om een ander daar zomaar van te beschuldigen. Bovendien noem je twee dingen, je leeftijd maar ook je afkomst. Je vermoedt leeftijdsdiscriminatie maar moet er wel even bij vermelden dat je geen Nederlandse afkomst hebt. Lijkt mij totaal irrelevant in dit hele verhaal en precies dat aanstellerige gezeur is waar ik echt allergisch voor ben bij mensen van een anders dan Nederlandse afkomst. Echte discriminatie moet absoluut nooit gebeuren, maar dat zeuren over discriminatie terwijl je geen flauw idee hebt, is precies waarom je evt op een ander moment echt gediscrimineerd zou kunnen worden. Get over it, laat zien dat je gewoon een beetje ballen hebt, en dan heb je een goede kans om wel ergens aangenomen te worden.
Ja, het is natuurlijk altijd erger om van discriminatie beschuldigd te worden inplaats van gediscrimineerd te worden. Heerlijk altijd, dat white privilege, als de witte mens maar geen haartje gekrenkt wordt, en er maar vrolijk van uitgaan dat racisme aanstellerij is.
Alsof het volstrekt onmogelijk is en nooit gebeurt dat iemand niet wordt aangenomen vanwege zijn huidskleur in er detailhandel, maar droom lekker verder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven