Werk & Studie alle pijlers

Leukste stad voor congres/conferentie in je eentje?

19-01-2020 22:56 25 berichten
Ik mag dit jaar van mijn werkgever op congres in het buitenland. Kosten voor congres, vliegreis en hotel worden tot een bepaald bedrag betaald. Collegas zijn bv naar San Fransico gegaan.

Er is intzettend veel keus in mijn vakgebied van goede congressen qua inhoud en in allerlei lokaties over de wereld.

Ik zou buiten het congres nog een dag of 2-3 kunnen blijven, maar geen lange vakantie eraan plakken.

Dus ik dacht, misschien moet ik maar gaan selecteren op waar het is en als 2e pas kijken of het inhoudelijk passend is.

Belangrijk vind ik dat ik mij er in de avond kan vermaken, maar wat wel redelijk veilig is. Ik reis alleen. Ik denk dat johannesburg bijvoorbeeld afvalt hierdoor, maar ik heb wel een hooo reiservaring en zie bangkok best zitten.

Misschien heb je ervaringen en ben je in een grote stad geweest waar het standaard congrescentrum in de binnenstad zit of heel goed bereikbaar is met de metro oid.

Iemand tips of ervaringen?
Singapore of Hongkong zijn fijne en veilige steden
Ik zou lekker in Europa blijven dat je niet helemaal gaar en jet lagged rond zwalkt in die stad naar keuze. Lijkt mij dat het dan ook een beetje zijn doel voorbij schiet, of is het een sport om zo ver en exotisch mogelijk te kiezen? Dan dat vooral doen als je daaraan mee wilt doen. Ik zou zelf gaan voor inhoud en quality time met mezelf. Dat houdt in geen 17h heen en 17u terug vliegen.
Is er een congres in IJsland?

Moooi land.

En relatief veilig voor vrouwen om te zijn.
In 2-3 dagen kan je best wat highlights meepakken.
Ik vind lang vliegen niet zon probleem en van jetlag heb ik eerder altijd maar weinig last van gehad.

Singapore en ijsland klinken inderdaad leuk en had ik zelf nog niet zo bedacht. Hongkong doe ik maar niet
Alle reacties Link kopieren
Iets in de caribe bijv Puerto Rico usa, abc eilanden, Florida...etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Binnen Europa: Valencia, Malaga, Porto of Athene.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog bepaald weer in gedachten, hou je van warmte?
Wil je iets actiefs doen of meer kijken, highlights pakken?
Barcelona, Kopenhagen, Hamburg.
Gek genoeg zou ik eerst naar de inhoud van het congres kijken en daarna naar het land.
Het is geen gratis vakantie toch? Al lijkt het of jij en je collega's er wel zo over denken.
Alle reacties Link kopieren
Washington D.C., San Francisco, San Diego.
Ik vond Vancouver een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare redenering om te gaan selecteren op stad en niet wat qua inhoud interessant kan zijn. Het is uiteindelijk toch werk gerelateerd en geen city break?
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
19-01-2020 23:23
Gek genoeg zou ik eerst naar de inhoud van het congres kijken en daarna naar het land.
Het is geen gratis vakantie toch? Al lijkt het of jij en je collega's er wel zo over denken.
Het klinkt alsof ze in een branche werkt waar veel te veel geld verdiend wordt. Dan krijg je dit soort rare reisjes. (@to; Verkoop je soms medicijnen?!)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-01-2020 22:57
Singapore of Hongkong zijn fijne en veilige steden
Singapore is het eerste wat in mij opkomt.
Hong kong ik ook geweldig, maar op dit moment nog wat onrustig.

Bangkok ligt een beetje aan wanneer je gaat.
Januari en februari zijn de ongezondste maanden ivm giftige smog.
April en mei zijn niet te doen vanwege de vochtige hitte.
Door de regentijd zou ik me niet tegen laten houden.
De beste maand is december. Niet te heet, nog geen smog en droog.
cappi schreef:
20-01-2020 06:04
Beetje rare redenering om te gaan selecteren op stad en niet wat qua inhoud interessant kan zijn. Het is uiteindelijk toch werk gerelateerd en geen city break?
Qua inhoud zijn er zon 50 congressen interessant komend jaar. De allergrootste in Amerika kan ik niet heen qua planing. Ik ga niet ergens heen waar ik inhoudelijk niets aan heb, ik moet daar wel 3 dagen een uur of 8 zijn namelijk en zonder interresse of aansluiting met mijn werk wordt dat niet leuk voor mezelf.
anoniem_64162076362b6 wijzigde dit bericht op 20-01-2020 09:20
8.55% gewijzigd
femke09 schreef:
19-01-2020 23:16
Heb je nog bepaald weer in gedachten, hou je van warmte?
Wil je iets actiefs doen of meer kijken, highlights pakken?
Erg warm hou ik niet van. En veder ben ik in voor alles in, in de stad of een hike door de bergen.
Alle reacties Link kopieren
New Orleans! Heel toffe stad, en ook makkelijk om uit te gaan in je eentje omdat er veel gratis concerten in cafeetjes zijn (ik vind een concert nooit erg in mijn eentje, terwijl gewoon in de kroeg hangen me alleen niet zo trekt)

Verder Seattle en Portland ook aanraders, maar dan vooral in de zomermaanden. Dan is het bijna zeker droog en zonnig, terwijl het van okt - april bijna zeker regent. Als je een auto huurt kun je daar prachtig stad en hiken combineren.
Leuke tips! Het is trouwens echt geen snoepreisje ofzo. Het is een voorwaarde dat je elke 5 jaar naar het buitenland gaat voor zoiets, om voeling te krijgen wat er internationaal gebeurt. Maar ik krijg alleen congres, ticket en een middenklasse hotel vergoed en wat ik verder wil ondernemen en het eten is voor mijn eigen kosten.

Het is niet dat ik het doe voor de show met bijvoorbeeld een door de baas vergoede luxe skivakantie met een uurtje een presentatie om het als cursus of congres weg te schrijven....

Maar als ik dan toch ga, dan kan ik er beter op een plek zitten waar ik genoeg te doen heb als ik nog een dag of 2 daar wil doorbrengen. En misschien ook ergens waar ik anders niet zo snel zou komen. Ik heb jonge kinderen, dus verre vakanties doe ik voorlopig niet met het gezin. In mijn eentje kan ik ook niet lang weg, maar 2 dagen is te doen.
Zo'n beetje elke stad is groot en interessant genoeg om twee dagen in door te brengen.

Als je niet te heet wilt, waarom denk je dan in godesnaam aan Bangkok?

Ik zou naar Tokyo gaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor een paar dagen zou ik geen zin hebben om ver te vliegen dus ik zou eerder aan Londen of Barcelona denken.
Maar kan me voorstellen dat je misschien ergens naartoe wilt waar je anders niet komt. Ik weet wel dat 15 uur vliegen en dan meteen actief een congres in met een jetlag echt niet fijn is.
Ik heb daarna geen zin meer om de stad te bekijken...
Alle reacties Link kopieren
ik vind lang vliegen ook geen probleem maar voor een paar dagen ( jij hebt het over drie dagen toch?) zou ik bijv. niet naar Azie vliegen, ivm jetleg etc is me dat echt te gortig.
Ik zou er wel wat meer dagen aan vast plakken als je een eind moet vliegen en ook nog een aantal dagen op zo'n congres moet rondhangen. Dan kun je ook écht nog iets ondernemen ter plaatse.
3 dagen congres meestal, dus dan nog 2-3 dagen voor mezelf dacht ik. Maar willen opletten en jetlag moet ik misschien meer aan denken dan ik nu doe.... misschien toch wat dichter bij huis denken en het bij europa houden...
Als je van wandelen houdt ga dan naar Oslo. Prachtige stad, overzichtelijk, groen, ruim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven