Werk & Studie alle pijlers

Goede doelen gevestigd in het noorden

23-01-2020 16:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zoekende qua werk en zou graag voor een goed doel willen werken. Ik heb geprobeerd uit te zoeken welke goede doelen in het noorden van Nederland (provincie Friesland, Groningen en Drenthe) gevestigd zijn en kreeg bijvoorbeeld de website: https://goededoelengroningen.nl/. Maar dit zijn doelen die niet per se in Groningen zijn gevestigd.

Nu zit ik er eigenlijk niet echt op te wachten om ieder goed doel bij langs te gaan en te kijken waar hun hoofdkantoor zit. Dus vandaar mijn vraag aan jullie:

Welke goede doelen hebben hun hoofdkantoor in het noorden van Nederland gevestigd? En waar?
Alle reacties Link kopieren
Kan je je vraag niet wat specificeren? Werken bij een dierenasiel is wel even wat anders dan een kleine stichting die een schooltje in Java ondersteunt of bij Stichting Doe Een Wens. Het lijkt me voor je sollicitatie ook wenselijk dat je kan aangeven waarom jij je juist voor hen wil inspannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet welke goede doelen er allemaal zijn, dus alle soorten goede doelen zijn welkom. Wellicht dat ik enthousiast raak als ik mij inlees.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zoekende qua werk, ik zag net wel een vacature voorbij komen van een goed doel gevestigd in stad Groningen, maar dat was een vrijwilligers functie. Dat wordt hem voor mij dus niet, ik wil gewoon betaald werk. Ik denk ook dat je meer succes hebt als je zoekt op functies die je wilt doen.
Landschapsbeheer Groningen
https://www.landschapsbeheergroningen.nl/re-integratie/
Alle reacties Link kopieren
Stichting Groninger kerken, zeehondenopvang Pieterburen.
Alle reacties Link kopieren
monpapouille schreef:
23-01-2020 16:15
Ik weet niet welke goede doelen er allemaal zijn, dus alle soorten goede doelen zijn welkom. Wellicht dat ik enthousiast raak als ik mij inlees.
Zo werkt het dus niet. En gaat het om een vrijwilligersfunctie of wil je echt betaald werk? Dat laatste zal bij kleinere stichtingen echt lastig worden en de groten zitten denk ik toch echt in de randstad.

Ik kwam de functie uit mijn eerste post trouwens gewoon tegen op LinkedIn.
Alle reacties Link kopieren
monpapouille schreef:
23-01-2020 16:15
Ik weet niet welke goede doelen er allemaal zijn, dus alle soorten goede doelen zijn welkom. Wellicht dat ik enthousiast raak als ik mij inlees.
Goede Doelen hebben een paar betaalde krachten en draaien verder op vrijwilligers
Je zou je als ZZP-er kunnen verhuren (NCNP) als bijvoorbeeld Fondsenwerver, Goede Doelen zijn dol op geld
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet het een hoofdkantoor zijn en niet gewoon een lokale vestiging?

Ook al zit een hoofdkantoor bij jou in de buurt, dan nog hebben ze misschien niet een functie beschikbaar.

En het ene goede doel is het andere niet. Moet het een anbi keurmerk hebben?

Ik vind het nogal gemakzuchtig overkomen. Als je iets graag wil, moet je soms even zoeken. Beter zoek je vanuit wat je aanspreekt.
Wat voor werk wil je doen bij een goed doel dan.

Veel goede doelen werken vooral met vrijwilligers. Vaak moet je om als vaste kracht aan t werk te komen bij zo’n organisatie wel ervaring hebben in werken bij goede doelen. Zo klinkt het bij jou niet aangezien je weinig bekend lijkt te zijn met verschillende organisaties.
monpapouille schreef:
23-01-2020 16:15
Ik weet niet welke goede doelen er allemaal zijn, dus alle soorten goede doelen zijn welkom. Wellicht dat ik enthousiast raak als ik mij inlees.
Wat denk je te vinden bij een goed doel?
Zinvol werk, een fijne sfeer, een zachte manier van met elkaar omgaan?
Verkijk je niet, vanuit idealisme.
Ik heb vrijwilligerswerk gedaan. Zelden zoveel krengerig gedrag gezien.


Bij bijvoorbeeld de Rabobank kan je ook heel zinvol werk doen, in een goede sfeer, bij een organisatie die maatschappelijk initiatieven ondersteunt en ernaar streeft om de lokale gemeenschap te versterken.

De RUG (Rijksuniversiteit Groningen) is één van de grootste werkgevers in jouw regio. Volop kansen, sociale initiatieven, een diversiteitsbeleid, enz.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO,
wat kom je brengen?
Waarom zou een Goed Doel zijn moeizaam bij elkaar gesprokkelde geld (wat eigenlijk naar het Doel zou moeten gaan) beter aan jou geven, dan aan het Doel?
Waarom moeten ze je salaris betalen? Wat kun jij, wat zo uniek is, dat het Goede Doel een nog Beter doel wordt??
Alle reacties Link kopieren
Werken voor een Goed Doel, op het hoofdbureau, is als werken voor een overheids- of welzijnsinstelling, commercieel bedrijf: wat is jouw expertise, opleiding, visie.
M.a.w. wat draag jij bij op gebied van programma management, projectontwikkeling, kennis van logistiek of fondsenwerving? En dan kijken of er vacatures zijn die bij jouw cv passen.

Je hebt geen zin om zelf uit te zoeken, welke organisaties in jouw regio zitten.
Dan kun je kleinschaliger zoeken, naar vrijwilligerswerk om een steentje bij te dragen als dat jouw intentie is.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Wat lilalinda dus zegt :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
23-01-2020 17:38
Wat lilalinda dus zegt :)
:cheers:
Zoek je vrijwilligerswerk of een betaalde baan?
Alle reacties Link kopieren
Bijna alle goede doelen zitten met het hoofdkantoor in de meest dure kantoorruimtes, bij voorkeur binnen de ring A'dam. Of anders in een van de andere grote steden. Dat heeft geen enkele reden, behalve dat het fijn is voor de medewerkers.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
23-01-2020 18:05
Bijna alle goede doelen zitten met het hoofdkantoor in de meest dure kantoorruimtes, bij voorkeur binnen de ring A'dam. Of anders in een van de andere grote steden. Dat heeft geen enkele reden, behalve dat het fijn is voor de medewerkers.

Je schrijft jouw onderbuikgevoelens als waarheid op?

Rode Kruis zit in Den Haag. Dierenbescherming zit in Den Haag. Jantje Beton in Utrecht. Nierstichting in Bussum. Zomaar wat namen. Er zullen er vast in Amsterdam zitten, maar zeker niet 'bijna alle'.
jo12345 schreef:
23-01-2020 18:05
Bijna alle goede doelen zitten met het hoofdkantoor in de meest dure kantoorruimtes, bij voorkeur binnen de ring A'dam. Of anders in een van de andere grote steden. Dat heeft geen enkele reden, behalve dat het fijn is voor de medewerkers.
Sommige mensen maken zinloos geluid wat geen enkel verband houdt met de werkelijkheid.

Wat goede doelen trouwens verplicht zijn, is het publiceren van hun jaarrekening. Daarop kun je precies zien wat het bestuur verdient, wat hun kantoorruimte kost, en waar het geld vandaan komt en naartoe gaat. Ik weet nog wel een zootje goede doelen in afbraakpanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het meer zoeken op vacaturesites en dan lokatie aanvinken. Bijv https://www.pifworld.com/en/discover/jobs of https://www.idealist.org/en/ en zo zijn er vast nog wel meer sites...
every journey starts with a single step
Ja: https://www.oneworld.nl/vacatures/
Alle reacties Link kopieren
is dit iets?
https://www.goededoelennederland.nl/vac ... -nederland
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook terecht in de Hortus Haren. Receptie, horeca, onderhoud, er is genoeg te doen.

Al het bestuur is gevestigd in Haren, thans Groningen.

https://www.hortusharen.nl/steun-de-hor ... vacatures/


Op dit moment hebben we de volgende vacature(s) voor vrijwilligers:

Tuin medewerkers
Fondsenwerver
Receptie medewerkers
Technische medewerkers
Educatie medewerker
Rondleider
Horeca medewerker
Voor meer informatie kunt u op de functie klikken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
23-01-2020 18:05
Bijna alle goede doelen zitten met het hoofdkantoor in de meest dure kantoorruimtes, bij voorkeur binnen de ring A'dam. Of anders in een van de andere grote steden. Dat heeft geen enkele reden, behalve dat het fijn is voor de medewerkers.
Wat een onzin, veel Goede Doelen organisaties hebben hun locatie buiten de grote steden. Juist in kleine steden, reden omdat het ooit uit een lokaal initiatief is ontstaan: Liliane Fonds, Ms fonds, Woord en Daad, Triodos Foundation, Maag darm lever Stichting, Ronals Mc Donald Kinderfonds enz. enz
Goede Doelen organisaties binnen de ring A'dam hebben in het verleden een huurcontact gekregen van de progressieve woningbouw coöperaties in goedkope kantoorruimtes, die zijn daar blij mee, als is het behelpen met trappen en keukentje.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Voedselbank
niks moet en alles mag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven