Werk & Studie alle pijlers

Baanswitch

12-02-2020 12:36 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Op dit moment werk ik in de zakelijke dienstverlening. Als bedrijf detacheert mijn werkgever ons naar andere bedrijven waar ze ondersteuning nodig hebben. zo heb ik de afgelopen 2 maanden 2/3 dagen per week bij een ander bedrijf gewerkt waar mijn moeder ook werkt. Hier is het zó goed bevallen dat ik zou willen blijven. Mijn moeder werkt in principe niet op de zelfde afdeling en zie haar ook niet vaak door de afspraken die zij heeft, zij is dus geen directe leidinggevende van mij daar.

Op mijn huidige werk heb ik simpelweg geen klik met de collega's en ga ik als het ware met tegenzin hier naartoe wat ik jammer vind. Ook de uitdaging en begeleiding maakt hier deel van uit.

Ik heb het thuis hierover gehad en heb bij de leidinggevende van het bedrijf waar ik voor 2 maanden heb gewerkt, aangesproken en vertelt dat ik interesse zou hebben om hier vast te gaan werken. Gelukkig was hij tevreden over mij en hadden ze eventueel iemand nodig in april en zou contact met mij houden.

Mijn vraag is, heb ik goed gehandeld? Na mijn idee heb ik prima gehandeld, maar toch blijf ik een schuldgevoel hebben naar mijn huidige werkgever ondanks ik het niet naar mijn zin heb.
Alle reacties Link kopieren
Staat er iets over in je contract? Over solliciteren bij werkgevers waar je gedetacheerd bent (geweest)?

Kies altijd voor je eigen geluk! Altijd!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
12-02-2020 12:44
Staat er iets over in je contract? Over solliciteren bij werkgevers waar je gedetacheerd bent (geweest)?

Kies altijd voor je eigen geluk! Altijd!
Nee, heb gelukkig nog een contract voor bepaalde tijd en zit dus niet vast aan een concurrentiebeding!
vanwaar dat schuldgevoel ?
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
12-02-2020 13:50
vanwaar dat schuldgevoel ?
Schuldgevoel omdat ik nooit heb besproken dat ik het hier niet naar mijn zin heb en geen klik heb met de collega's. collega's zijn heel erg extravert, ik normaal ook maar zij overtreffen me waardoor ik heel introvert word op kantoor, terwijl ik dat bij het andere bedrijf totaal niet had. Ik heb een schuldgevoel omdat ik zoiets nooit heb besproken met mijn werkgever.
Alle reacties Link kopieren
Dan zie ik helemaal het probleem niet. Ga werken daar waar je gelukkig bent. Dat ben je waard.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Is het niet meer het gevoel dat je denkt dat je eerst heel lang moet "klagen" tegen collega's zodat de boodschap dat je weggaat niet zo rauw op hun dak valt?

Zo ja, niet druk om maken. Zelfs al zou je klagen, dan nog zijn mensen verrast.
En niet klagen maar in stilte op zoek naar wat anders is voor collega's veel prettiger, qua sfeer en zo.

Dus lekker switchen en ach, collega's zijn vooral bezig met zichzelf. Kies voor je eigen geluk.
Je hebt een zakelijke relatie. Vind je het ergens anders leuker? Doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie totaal niet waarom je het niet zou doen en waarom je je schuldig zou moeten voelen. Het is je werk, je moet doen wat jij wil.
Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je nooit alles besproken hebt, dat hoeft helemaal niet. Ga er gewoon voor
Alle reacties Link kopieren
Voor een werkgever is het voor jou 10 anderen en andersom zou het net zo moeten zijn. Je wilt toch geen werk hebben waarbij je niet op je plek bent of fijn voelt? Sowieso ben je niks verplicht naar je huidige werkgever. Je moet gewoon schijt hebben. Als het puntje bij paaltje komt heeft je werkgever dat ook aan jou. Kies voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven