Werk & Studie alle pijlers

Stage valt zwaar tegen

13-02-2020 13:44 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik volg een opleiding aan het hbo (ben 3e jaars) en sinds maandag moet ik een half jaar stagelopen bij een bedrijf.
Nu valt stage mij erg zwaar. Ik ben hier sinds maandag en het is nu donderdagmiddag en ik heb echt een mental breakdown. Ik zie het niet meer zitten.....
Ik moet elke dag van 8.00 tot 16.30 aanwezig zijn. 6.45 van huis en 17.45 thuis. Het vroege opstaan valt mij erg zwaar en het reizen met ov. Alleen op vrijdag werk ik een halve dag tot 12.00.

Het is echter nu donderdagmiddag en ik zit er helemaal doorheen. Ik had gisteren (woensdsgmiddag) al een ellendige tijd omdat ik zo vermoeid was. Nu ben ik echter nog vermoeider en is mijn motivatieniveau gelijk aan 0..... ik zie het niet meer zitten. Ik vind de handelingen erg saai en het niveau niet heel hoog. En dan zit er nog geen eens 1 week op. Ik heb gevraagd of de stage nog uitdagender zou worden, maar volgens mijn begeleider zal het niet veel veranderen met nu.

Zelf ging ik altijd graag naar school en was het gezellig. Maar hier voel ik me niet zo op mn plaats en voelt het echt als overleven. Ik moet echter mijn diploma halen om mn lerarengraad te kunnen halen. Ik wilde namelijk graag mn lerarengraad halen en voor de klas komen. Dat hele bedrijfsleven elke dag hetzelfde is helemaal nika voor mij.... Het heeft me nog geen week tijd gekost om te beseffen dat ik niet mn hele leven in zon bedrijf wil werken en ik toch wil gaan voor die lerarengraad. Echter is hiervoor een hbo diploma noodzakelijk.....

Ik zal dus doormoeten na morgen nog 19 weken.... iemand die tips heeft om die tijd door te komen?
anoniem_395676 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 13:53
Reden: Ik ben wat vergeten
4.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je zit er nog geen week. Logisch dat je moet wennen.

Ten tweede, bij een fulltime baan werk je ook gewoon 40 uur dus als dit dit al niet kan hoe wil je dan ooit gewoon gaan werken?

Dat de stage van laag niveau is, is wel vervelend natuurlijk. Wisselen levert waarschijnlijk studievertraging op, dus als ik toch al leraar wilde worden zou ik persoonlijk gewoon even doorbijten en vragen aan je collega's/begeleiders of je wat extra dingen mag doen en zelf dingen bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n conclusie na 3(!!) werkdagen vind ik wel erg vlot hoor!! Je bent ook moe omdat je nog moet wennen etc. Richt je op je leerdoelen, leg contact met collega’s, leer wat je wil gaan leren. (Dat kan ook op een saaie stage meestal wel, als je actief op zoek gaat naar leerdoelen etc die breder zijn dan sec de handelingen)
Als jij nu al niet in staat bent om een halve week stage te lopen zonder mental breakdown heb je in het onderwijs niets te zoeken. Dan stort je na 1 dag al finaal in.
Alle reacties Link kopieren
Nou welkom in het volwassen leven, zijn redelijk normale tijden hoor?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard moet je nog wennen en ben je in het begin moe.
Er zijn veel mensen die langer moeten pendelen/van huis zijn dan dat.
Welkom in het leven van volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
13-02-2020 14:08
Nou welkom in het volwassen leven, zijn redelijk normale tijden hoor?
yep.
Alle reacties Link kopieren
3 dagen en nu al moe en mental break down?
En je wil straks leraar worden? Met lange werkdagen?
Hoe moet dat dan?

En na 3 dagen sta je nog aan het begin van de stage ladder. Bewijs je eerst maar eens. En ja, dan krijg je de domme saaie klussen. Om mee te beginnen. Na drie dagen dodelijk vermoeid zijn maar wel om uitdagende klussen vragen is erg tegenstrijdig.

In het weekend mag je uitslapen. Nu moet je gewoon doorzetten. Ik heb echt weinig medelijden met je.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doe maar een slotje op dit topic, weer zo'n klagend sneeuwvlokje (ja helaas, ik ben pas 25 en dit zeg ik over mijn generatie.)
Eerste post + knuppel in het hoenderhok-onderwerp = ...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog dat ik het in het begin ook erg heftig vond. 40 uur op kantoor, nieuwe mensen, nieuwe processen en een omgeving die ik totaal niet gewend was. Ik hield mezelf in het begin vooral voor dat ik erdoorheen moest zodat ik mijn papiertje zou behalen. Maar toen ik de processen begon te snappen en mijn plek in de organisatie een beetje gevonden had, begon ik het echt leuk te vinden! Ik werk er nu nog steeds ;)

Het is nu eenmaal echt even flink wennen en dat kost veel energie in het begin.

Even doorbijten! Je weet waar je het voor doet. Vraag desnoods ook bij leidinggevenden of ze werk hebben waarbij je kunt ondersteunen en probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen. Vraag bijvoorbeeld of je mee mag naar klanten, bij een bepaald project aan mag sluiten. Alles om het interessant te houden voor jezelf :)

Als het echt tegen blijft zitten: beloningssysteem. Voor iedere maand die je doorzet gun je jezelf een cadeautje, een uitje of iets.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Ook bij iets wat tegenvalt kun je je schouders eronder zetten en doorzetten, als dit het is wat nodig is om je droom te verwezenlijken. Geef jezelf even tijd om te wennen; in een nieuwe baan stappen is altijd vermoeiend. Zorg dat ze tevreden over je zijn, zodat ze je serieus nemen als je naar meer uitdagend werk vraagt. Meer adviezen heb ik niet voor je; je zult het echt zelf moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het niet helemaal.
Woon je in Nederland?

Doe je een lerarenopleiding?
Of doe je een andere opleiding op hbo om dan daarna een lerarenopleiding te doen?

De lerarenopleidingen zijn hier HBO-opleidingen, dan kan je beter die opleiding gaan volgen toch? Waarom dan die omweg?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
13-02-2020 14:13
Eerste post + knuppel in het hoenderhok-onderwerp = ...
OP leeghalen? :lightbulb:
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-02-2020 14:17
Ik volg het niet helemaal.
Woon je in Nederland?

Doe je een lerarenopleiding?
Of doe je een andere opleiding op hbo om dan daarna een lerarenopleiding te doen?

De lerarenopleidingen zijn hier HBO-opleidingen, dan kan je beter die opleiding gaan volgen toch? Waarom dan die omweg?
Denk dat hij met een Master de lerarengraad wil halen?
Alle reacties Link kopieren
heel slecht gelezen
Gewoon volhouden. Het went vanzelf. En het is maar voor een half jaar.

Op een school met duizend kinderen is zo'n dag nog veel vermoeiender. Dus goeie training dit.

Wel even doorbijten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom in de wereld van de volwassen mensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En dan kom je thuis nadat je als leerkracht van 7:30tot 17 uur op school aanwezig bent geweest. Je eet wat en je trekt je tas open om tot 22 uur toetsen te maken, stof door te nemen en het altijd fijne nakijken nog even te doen.

Je krijgt nou eenmaal niet een prachtige baan in de schoot geworpen als je komt stage lopen. En ook niet als je je eerste baan hebt. En misschien moet je wel tot aan en pensioen iets niet geweldigs doen.
petra123456 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 16:19
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 11-07-2020 20:45
Reden: privacy
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je stagiaire zou zijn bij mijn bedrijf en je zou zo over ons werk en mijn bedrijf praten, dan zou ik eerlijk gezegd liever hebben dat je er mee stopte en een ander bedrijf ging zoeken. Dit zou ik ook zo met je mentor bespreken.

Als stagebedrijf stop ik een heleboel energie, tijd en werk in een stagiaire, dan zou ik wel graag zien dat ik als stagebegeleider en bedrijf wat serieuzer genomen word. De ervaring leert dat stagiaires die in de eerste week al zulke negatieve gedachten hebben over het werk en het bedrijf het bij mij niet redden; die komen zichzelf keihard tegen.
Mij op dag 3 al vragen of het werk nog uitdagender zal gaan worden; daar scoor je geen punten mee. Je komt net kijken, dus het mag allemaal wel wat bescheidener.
Dramaqueen: mental breakdown :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kortom, doorzetten en niet zo piepen.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
13-02-2020 14:19
Denk dat hij met een Master de lerarengraad wil halen?
Kan, maar dan kan hij met deze persoonlijke instelling echt beter zijn bevoegdheid in het hbo halen want daar krijg je veel meer pedagogiek en didactiek en dan nog een jaar of anderhalf voor zijn master gaan met een lerarenbeurs.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
13-02-2020 14:09
Uiteraard moet je nog wennen en ben je in het begin moe.
Er zijn veel mensen die langer moeten pendelen/van huis zijn dan dat.
Welkom in het leven van volwassenen.

Dit. Hele normale werktijden. Kun je het zelf niet wat uitdagender maken d.m.v. je leerdoelen? Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven