Werk & Studie alle pijlers

Stage valt zwaar tegen

13-02-2020 13:44 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik volg een opleiding aan het hbo (ben 3e jaars) en sinds maandag moet ik een half jaar stagelopen bij een bedrijf.
Nu valt stage mij erg zwaar. Ik ben hier sinds maandag en het is nu donderdagmiddag en ik heb echt een mental breakdown. Ik zie het niet meer zitten.....
Ik moet elke dag van 8.00 tot 16.30 aanwezig zijn. 6.45 van huis en 17.45 thuis. Het vroege opstaan valt mij erg zwaar en het reizen met ov. Alleen op vrijdag werk ik een halve dag tot 12.00.

Het is echter nu donderdagmiddag en ik zit er helemaal doorheen. Ik had gisteren (woensdsgmiddag) al een ellendige tijd omdat ik zo vermoeid was. Nu ben ik echter nog vermoeider en is mijn motivatieniveau gelijk aan 0..... ik zie het niet meer zitten. Ik vind de handelingen erg saai en het niveau niet heel hoog. En dan zit er nog geen eens 1 week op. Ik heb gevraagd of de stage nog uitdagender zou worden, maar volgens mijn begeleider zal het niet veel veranderen met nu.

Zelf ging ik altijd graag naar school en was het gezellig. Maar hier voel ik me niet zo op mn plaats en voelt het echt als overleven. Ik moet echter mijn diploma halen om mn lerarengraad te kunnen halen. Ik wilde namelijk graag mn lerarengraad halen en voor de klas komen. Dat hele bedrijfsleven elke dag hetzelfde is helemaal nika voor mij.... Het heeft me nog geen week tijd gekost om te beseffen dat ik niet mn hele leven in zon bedrijf wil werken en ik toch wil gaan voor die lerarengraad. Echter is hiervoor een hbo diploma noodzakelijk.....

Ik zal dus doormoeten na morgen nog 19 weken.... iemand die tips heeft om die tijd door te komen?
anoniem_395676 wijzigde dit bericht op 13-02-2020 13:53
Reden: Ik ben wat vergeten
4.64% gewijzigd
3 dagen
Mental breakdown
En nu je stage al zat????

Wat had je gedacht? Dat je maar een paar uurtjes per dag hoefde? Elke dag uit kan slapen en halverwege de middag al weer naar huis?
Dat je gelijk de meest uitdagende werkzaamheden zo in je schoot geworpen kreeg?

Beetje naief!

En dat wil straks leraar worden......?

nou bereid je er maar op voor dat het echte leven iets anders in elkaar steekt! Je zal onderaan de ladder moeten beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Je tijden zijn eigenlijk vrij normaal. Ik werk thuis, werk gemiddeld van 7 tot 18.30. Voorheen toen ik niet thuis werkte was ik incl. reistijd 11,5 uur onderweg.

Dat je eraan moet wennen dat kan en mag ook, maar geef het daar ook de tijd voor.
henkie heeft maar 1 berichie
Alle reacties Link kopieren
Ah een troll ...

ff een berichtje plaatsen waarvan je vooraf weet dat het felle reacties uitlokt en dan daarvan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit wie je bent, je zult momenten hebben waarop je het gevoel hebt dat je je motivatie kwijt bent en helemaal niets wilt doen. Zelfs zeer effectieve en succesvolle mensen zullen tijden hebben waarin ze zich ongemotiveerd voelen. Het is echter de manier waarop ze omgaan met deze "down" -tijd die hen vooruit houdt en hen helpt grote dingen te bereiken.

Onthoud waarom je het in eerste instantie wilt doen. Stel je het succes voor als je het doet en spijt voelt als je het niet doet. Het punt is dat wanneer je je dingen in je hoofd voorstelt en visualiseert, je je gemotiveerd zult voelen om het te doen. Als je droomt over de toekomst die je wilt en dat je daarvoor eerst je diploma moet behalen, creëer je de motivatie van binnenuit. Probeer dit te doen wanneer je met tegenzin op je stage zit en geen motivatie hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nou,ik zweer dat deze 'Henk', weer een topic heeft geopend over zn stage

'Stage stoppen om gezondheidsredenen',alleen daar zijn de reacties wat liever voor m🙈
rammie wijzigde dit bericht op 18-02-2020 15:48
Reden: Spelfoutjes
0.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
rammie schreef:
18-02-2020 15:47
Nou,ik zweer dat deze 'Henk', weer een topic heeft geopend over zn stage

'Stage stoppen om gezondheidsredenen',alleen daar zijn de reacties wat liever voor m🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven