Werk & Studie alle pijlers

Bijbaan niet leuk

25-02-2020 22:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verwijdert
anoniem1995 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 08:29
92.96% gewijzigd
Alsof er niet genoeg ander werk te vinden is op moment. Ik zou lekker naar oud werkgever gaan. En dan verder kijken.

En je vriend heeft helemaal niks te bepalen. Zou dat heel duidelijk maken. Ook naar jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je doen wat je vriend wil, terwijl je dat ongelukkig maakt?
Alle reacties Link kopieren
Waarom moet je vriend het er mee eens zijn? Je mag toch gewoon zelf bepalen wat je doet?
Je voelt je onbegrepen. Hij begrijpt niet waarom jij het niet leuk vindt. Ben je onduidelijk geweest in je uitleg? ( Ik neem tenminste aan dat je wel geprobeerd hebt om het uit te leggen. Niet dat dat moet, maar omdat ik dat op denk te maken uit je bericht)
Of is hij sowieso niet erg invoelend?
Wat speelt hier nog meer? Daar ben ik erg benieuwd naar, want het lijkt me op het eerste gezicht een nonprobleem: je wil je oude bijbaan terug en je vriend vindt dat stom. Nou en?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-02-2020 22:09
Waarom moet je vriend het er mee eens zijn? Je mag toch gewoon zelf bepalen wat je doet?
Je voelt je onbegrepen. Hij begrijpt niet waarom jij het niet leuk vindt. Ben je onduidelijk geweest in je uitleg? ( Ik neem tenminste aan dat je wel geprobeerd hebt om het uit te leggen. Niet dat dat moet, maar omdat ik dat op denk te maken uit je bericht)
Of is hij sowieso niet erg invoelend?
Wat speelt hier nog meer? Daar ben ik erg benieuwd naar, want het lijkt me op het eerste gezicht een nonprobleem: je wil je oude bijbaan terug en je vriend vindt dat stom. Nou en?

Ja ik trek me misschien teveel aan van zijn mening. Ik ben gewoon bang dat hij na de zomer gaat zeggen ja had je daar maar niet ontslag moeten nemen, nu heb je niks.
Soms komt hij hard over, dat heb ik hem ook wel duidelijk gemaakt en dat weet hij ook van zichzelf.
Is het nog steeds diezelfde bijbaan bij LB, waar je niet goed bent opgeleid om klanten te adviseren?

Ik werk zelf met klanten en vind het heel frustrerend als ik te weinig (vak)kennis heb om iemand naar behoren te informeren.

Ik kan me wel voorstellen dat je teruggaat naar je oude werkgever.

En daarna lekker bij Albert Heijn gaat werken: vakken vullen, achter de kassa, bij het brood, enz. (Daar zie ik regelmatig vacatures voor bijbanen staan.) Of bij de MacDonalds. Of productiewerk.
Alle reacties Link kopieren
anoniem1995 schreef:
25-02-2020 22:12
Ja ik trek me misschien teveel aan van zijn mening. Ik ben gewoon bang dat hij na de zomer gaat zeggen ja had je daar maar niet ontslag moeten nemen, nu heb je niks.
Soms komt hij hard over, dat heb ik hem ook wel duidelijk gemaakt en dat weet hij ook van zichzelf.

Dat klinkt niet zo liefdevol.
Alle reacties Link kopieren
En als je geen vriend had gehad, wat had je dan gedaan?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Misschien hebben ze daarna toch wat voor je en anders heb je nog maanden vanaf nu om alvast rond te kijken.

Er is echt best veel werk, ook als bijbaantje.

En je vriend is niet 'hard', hij is een pannenkoek die denkt dat hij dingen voor je mag bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
25-02-2020 22:13
Is het nog steeds diezelfde bijbaan bij LB, waar je niet goed bent opgeleid om klanten te adviseren?

Ik werk zelf met klanten en vind het heel frustrerend als ik te weinig (vak)kennis heb om iemand naar behoren te informeren.

Ik kan me wel voorstellen dat je teruggaat naar je oude werkgever.

En daarna lekker bij Albert Heijn gaat werken: vakken vullen, achter de kassa, bij het brood, enz. (Daar zie ik regelmatig vacatures voor bijbanen staan.) Of bij de MacDonalds. Of productiewerk.
Ja klopt, nog steeds die baan. Helaas ben ik inmiddels te oud voor achter de kassa en macdonalds. Maar er is vast wel wat anders.
anoniem1995 schreef:
25-02-2020 22:12
Ja ik trek me misschien teveel aan van zijn mening. Ik ben gewoon bang dat hij na de zomer gaat zeggen ja had je daar maar niet ontslag moeten nemen, nu heb je niks.
Soms komt hij hard over, dat heb ik hem ook wel duidelijk gemaakt en dat weet hij ook van zichzelf.

Heb je samen met je vriend financiële verplichtingen? Zo ja, dan is het aan jou om te zorgen dat je daaraan kunt voldoen. Kun je dat niet dan mag hij dat natuurlijk een mening over hebben. Of en hoe hij die mening ventileert moet hij dan nog wel heel goed over nadenken. Zo nee, dan heeft hij er niks over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
25-02-2020 22:24
Heb je samen met je vriend financiële verplichtingen? Zo ja, dan is het aan jou om te zorgen dat je daaraan kunt voldoen. Kun je dat niet dan mag hij dat natuurlijk een mening over hebben. Of en hoe hij die mening ventileert moet hij dan nog wel heel goed over nadenken. Zo nee, dan heeft hij er niks over te zeggen.
Nee ik woon op mezelf, zeer goedkoop dus ik kom prima rond. Ook heb ik veel gespaard dus ik heb ook echt wel een buffer. Ik studeer nog en hoef daarbij ook niks te lenen. Dus opzich heb ik mijn zaakjes prima op orde.
anoniem1995 schreef:
25-02-2020 22:29
Nee ik woon op mezelf, zeer goedkoop dus ik kom prima rond. Ook heb ik veel gespaard dus ik heb ook echt wel een buffer. Ik studeer nog en hoef daarbij ook niks te lenen. Dus opzich heb ik mijn zaakjes prima op orde.

Nou, niks van aantrekken dus! Als je ouders bijdragen aan jouw financiën zou ik hun mening wel in beschouwing nemen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je na de zomer niets hebben? Hier in de regio is, volgens mij, voldoende werk voor wanneer je een bijbaan zoekt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Doen wat jij wil, en gewoon voor die andere baan gaan! Je kunt daar fulltime werken in de zomer dus dat is dan lekker verdienen. En na de zomer vindt je echt wel wat hoor, dat komt zeker goed.
Vind het erg lullig dat je vriend zo reageert, hij heeft helemaal niks te zeggen over wat jij moet doen! En dat hij het naar zn zin heeft wil niet zeggen dat jij het ook maar leuk moet vinden.
Wees niet bang om voor jezelf op te komen, het is jouw leven
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar die andere job gaan en daarna weer wat anders zoeken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou solliciteren en een echte andere baan vinden die niet zomaar stopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Lekker naar je oude werkgever

Als je vriend moeilijk doet je vriend meteen ook heroverwegen.
Saartjepoes2 schreef:
26-02-2020 07:22
Lekker naar je oude werkgever

Als je vriend moeilijk doet je vriend meteen ook heroverwegen.

Dit dus!
Wil mooi dat dit nu gebeurt, nu krijg je inzicht in zijn denken over dit soort zaken. Mooi om dat een beetje te weten voor de toekomst. Of de keuze te maken dat dit je toekomst niet is.

Ik zou me van vriend niets aantrekken wat je baan voor nu betreft maar wel hier uitgebreid over praten om een beeld twee hebben over je toekomst met hem. Liggen jullie normen en waarden over werk/inkomen/zorg/studie wel op één lijn? Ook in de toekomst met mogelijk kinderen in het spel. Liggen jullie normen en waarden over in hoe verre je invloed hebt op de keuzes van de ander wel op een lijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog eens nadenken over hoe goed je vriend voor jou is.
Ik zou het gewoon doen. Het is maar een bijbaan. Je studeert. Je kunt er van nu tot eind zomer terecht, dat is een lange periode. Je weet dat je het leuk vindt. Het is niet je hoofd'taak' (dat is de studie).

Hoe reëel is het dat je na de zomer zonder werk komt te zitten? De arbeidsmarkt is goed en als je studeert is het waarschijnlijk dat je woont op een plek waar je niet afhankelijk bent van 2 werkgevers.

Ergens blijven uit angst voor het onbekende komt later wel, als je een hoge hypotheek en kinderen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik iets te veel overdreven. Mijn vriend geeft zijn mening over dit onderwerp, maar ik maak uiteindelijk mijn eigen keuzes.
Hij zegt ook wel dat hij wil dat ik minimaal een goede HBO functie moet hebben, maar ik geef dan ook altijd aan dat ik ga doen wat ik leuk vind en dat heeft hij maar te accepteren. Maarja dit botst inderdaad wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Werk is niet altijd leuk daarom krijg je er voor betaalt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
anoniem1995 schreef:
26-02-2020 08:23
Misschien heb ik iets te veel overdreven. Mijn vriend geeft zijn mening over dit onderwerp, maar ik maak uiteindelijk mijn eigen keuzes.
Hij zegt ook wel dat hij wil dat ik minimaal een goede HBO functie moet hebben, maar ik geef dan ook altijd aan dat ik ga doen wat ik leuk vind en dat heeft hij maar te accepteren. Maarja dit botst inderdaad wel eens.

Dat hij zulke dingen meerdere keren zegt maakt wel duidelijk dat het voor hem dus heel belangrijk is. Vraag is f dan of hij het op de lange termijn kan/wil accepteren als jij iets kiest dat niet in zijn plaatje past.

Hoe zien jullie de financiële toekomst voor jullie? Alles op één hoop, bijdragen naar rato van de inkomsten, ieder gelijk, ieder hetzelfde overhouden voor eigen uitgaven?

Ga het gesprek aan! In te veel relaties is geld en groot struikelblok.
De financiële toekomst-bespreking kan toch wel even wachten tot ze bijna gaan samenwonen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven