Werk & Studie alle pijlers

Welke cursus gaan doen?

26-02-2020 15:34 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een persoonlijk budget van 510 euro over bij mijn werkgever en dat wil ik eigenlijk toch wel opmaken voordat ik eind dit jaar ontslagen wordt. Dus ik zoek nog een opleiding tot dat bedrag. Iets meer mag ook, ik wil maximaal 200 euro bijbetalen.

Maar wat? Volgende maand begin ik met medische administratie, iets in die geest zou handig zijn voor de toekomst. Liefst beginnen in september. Wel klassikaal, omdat ik moeite heb met het leren van theorie en klassikaal is voor mij persoonlijk beter.

Iets met internet o.i.d. vind ik ook leuk.

Iemand een leuk idee? Omgeving Brabant/Zuid-Holland.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat je ontslagen wordt? En als dat zo os waarom zou jou werkgever dan nog €510 in je investeren?
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
26-02-2020 15:41
Hoe weet je dat je ontslagen wordt? En als dat zo os waarom zou jou werkgever dan nog €510 in je investeren?
Waarschijnlijk heeft ze een keuzebuget/persoonlijk budget waar ze gewoon recht op heeft. De werkgever zou dan niet mogen weigeren.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
wolkie schreef:
26-02-2020 15:41
Hoe weet je dat je ontslagen wordt? En als dat zo os waarom zou jou werkgever dan nog €510 in je investeren?
Omdat ik vanaf 1 juli vrijgesteld word van werk en vanaf 1 november ik daar niet meer werkzaam ben, samen met 5 anderen collega's. Wij hebben een persoonlijk budget wat je alleen kan gebruiken voor opleidingen en niet uitbetaald krijg. Via het afdelingsbudget wordt mijn andere opleiding betaald en ik wil dit ook nog graag gebruiken. Ik heb er recht op en iets leren kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Misschien even wat vacatures bekijken, banen die je wil na hr vertrek bij huidige werkgever
Waar zitten de gaten in jouw cv ten opzicht opzichte van je gewenste nieuwe baan
Een leuke talencursus? Bij mij werd die ook vergoed uit zo'n budget. Had wel m'n ABC-plan er een beetje op aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Misschien deelname aan een congres. Voor dit bedrag kun je amper 2 dagen op heftruckcursus. Mag het bedrag eventueel meenemen naar volgend jaar?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat je precies wil worden maar dit is een congres voor medisch administratief personeel, wellicht komen er ook werkgevers: https://www.aanmelder.nl/112574/subscribe

De workshops staan onder het aanmeldformulier.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-02-2020 15:49
Misschien even wat vacatures bekijken, banen die je wil na hr vertrek bij huidige werkgever
Waar zitten de gaten in jouw cv ten opzicht opzichte van je gewenste nieuwe baan
Dat ga ik doen!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-02-2020 16:01
Een leuke talencursus? Bij mij werd die ook vergoed uit zo'n budget. Had wel m'n ABC-plan er een beetje op aangepast.
Ik heb geen talenknobbel.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 16:07
Misschien deelname aan een congres. Voor dit bedrag kun je amper 2 dagen op heftruckcursus. Mag het bedrag eventueel meenemen naar volgend jaar?
Volgend jaar werk ik er niet meer. Ik zie genoeg opleidingen onder dag bedrag, alleen niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 16:10
Ik weet niet wat je precies wil worden maar dit is een congres voor medisch administratief personeel, wellicht komen er ook werkgevers: https://www.aanmelder.nl/112574/subscribe

De workshops staan onder het aanmeldformulier.
Dat krijg ik niet betaald.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
26-02-2020 16:28
Dat krijg ik niet betaald.
Waarom niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een klassikale training van 500 wel kunt vergeten tenzij een heel duidelijk iets hebt wat je in 1 of 2 dagen kunt doen. Wil je nog een bepaald computerprogramma leren?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor beroep heb je en wat ambieer je?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 16:30
Waarom niet?
Omdat het geen opleiding is. Het is een opleidingsbudget.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 16:30
Ik denk dat je een klassikale training van 500 wel kunt vergeten tenzij een heel duidelijk iets hebt wat je in 1 of 2 dagen kunt doen. Wil je nog een bepaald computerprogramma leren?
Ja zoiets, 1 of 2 dagen. Geen opleiding die lang duurt. Ik heb al Word, Excel en Outlook gevolgd. Ik heb zelfs bij mijn vorige opleiding medecursisten daarmee moeten helpen en zelfs de docent heb ik nog tips kunnen geven over Excel.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-02-2020 16:40
Wat voor beroep heb je en wat ambieer je?
Werk nu op kantoor en zou het leuk vinden om administratie in de zorg te doen. Vandaag de opleiding medische administratie.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
26-02-2020 16:44
Werk nu op kantoor en zou het leuk vinden om administratie in de zorg te doen. Vandaag de opleiding medische administratie.
Dan is kennis van Office (365) ook gewenst. Misschien een verdiepingscursus? Excel is ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens praten bij werkplein. Wat zijn jouw kansen op een baan, en met welke cursus/opleiding kunnen jouw banenkans versterken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-02-2020 16:53
Dan is kennis van Office (365) ook gewenst. Misschien een verdiepingscursus? Excel is ook belangrijk.
Oh ik zag dat je ondertussen gereageerd had op dat andere bericht.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
26-02-2020 16:53
Dan is kennis van Office (365) ook gewenst. Misschien een verdiepingscursus? Excel is ook belangrijk.
Ik heb al een opleiding Excel, Word en Outlook gedaan, Sterker nog: ik heb mijn docent nog dingen uit moeten leggen en mijn medecursisten moeten helpen.

Dit dus ;)
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
26-02-2020 16:55
Ga eens praten bij werkplein. Wat zijn jouw kansen op een baan, en met welke cursus/opleiding kunnen jouw banenkans versterken.
Tijdens de periode dat ik vrijgesteld ben van werk, krijgen we een coach hiervoor. Alleen weet ik niet of ik dan het budget nog kan gebruiken. Daarom wil ik liever nu al inschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook nog een verdieping doen op de medische terminologie oa te volgen bij AMC. Of iets anders wat je leuk vond in de opleiding verdiepen. Dan wel iets heel anders voor de lol of hobby. Een cursus cocktails maken, moestuin, mozaieken. origamie, schaken, go of bridge.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
26-02-2020 17:02
Tijdens de periode dat ik vrijgesteld ben van werk, krijgen we een coach hiervoor. Alleen weet ik niet of ik dan het budget nog kan gebruiken. Daarom wil ik liever nu al inschrijven.
Maar je kan nu toch ook zelf al naar werkplein gaan, of iets vergelijkbaars? Je hoeft toch niet te wachten tot dat er een keer een coach voorbij komt. Werkplein weet veel beter welke opleidingen er bij jou in de buurt zijn en waar vraag naar is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven