Werk & Studie alle pijlers

De zorg uit, en nu?

26-02-2020 17:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Inmiddels werk ik al een jaar of 15 in de hulpverlening, en heb ik met mensen van verschillende achtergronden en doelgroepen gewerkt. Prachtige doelgroepen, waar ik graag voor werk. Maar ik merk steeds meer en meer dat ik er niet graag méé werk. Ik heb dit altijd al wel een beetje sluimerend gehad, maarja, je zet door, haalt energie uit de leuke kanten en gaat er gewoon voor.
Maar op dit moment breekt het me een beetje op. Mijn kwaliteit, kracht, energiebron, hoe je het ook noemt, ligt in het faciliteren, stukken schrijven, beleidsmatig, organiserend werken, uitleggen, etcetera. Er zijn tal van vacatures in mijn vakgebied en opleiding (hbo sociaal), maar ik wil niet hetzelfde werk bij een andere werkgever doen. Maar het werk wat ik graag zou willen, én waar ik goed in zou zijn, ligt niet voor het oprapen (ook niet bij huidige werkgever).

In mijn huidige baan zorg ik zoveel mogelijk voor extra werkzaamheden aan de zijlijn, waar ik mijn energie wél uit haal, denk aan een stukje beleidsmatig en zaken in die richting. Maar het grootste deel van wat ik doe, vreet inmiddels energie. Ik haal er te weinig voldoening uit, ik heb er geen plezier meer in, er ervaar er geen uitdaging meer in; het is een beetje op.

Het is niet dat ik dit gisteren bedacht heb, maar het is wel de tijd geworden om te gaan switchen, en de kans te pakken die hopelijk langs komt!
Wie zou er met mij mee willen denken, nieuwe ideeën, nieuwe input? Kritische vragen, nadenkertjes? Voorbeelden van hoe jij het hebt aangepakt? Nu zie ik vooral wat er niet mogelijk is, maar ik wil de mogelijkheden weer wat meer gaan zien!

Alvast bedankt!
Femmeke
Alle reacties Link kopieren
Wat is je opleidingsniveau?
Wil je eventueel ook leidinggevende worden?
Beleidsmatig werk is meer dan stukjes schrijven. Soms zal je ook projectmatig moeten samenwerken met verschillende partijen om tot een plan te komen waar meer spelers aan deelnemen. Omgaan met weerstanden en conflicterende belangen en soms ook met deadlines. wat vind je daarvan?
viva-amber wijzigde dit bericht op 26-02-2020 17:42
66.04% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je bent niet de enige.

Lees dit topic eens.

werk-studie/carrireswitch/list_messages ... #p31016881
Alle reacties Link kopieren
In dit soort organisaties stikt het toch van de beleids/staf/kwaliteits-functies? Is dat dan niks voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik mis ineens allerlei reacties in dit topic waaronder die van mij: hoe kan dat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je als eerste stap lid worden van jullie OR? Dan kun je meedenken over het beleid, stukken schrijven, ervaring opdoen, kijken of het je echt ligt. En het staat goed op je cv.
viva-amber schreef:
26-02-2020 18:31
Ik mis ineens allerlei reacties in dit topic waaronder die van mij: hoe kan dat?
Ik mis mijn reactie ook. Wat is dit ineens?
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
26-02-2020 18:10
In dit soort organisaties stikt het toch van de beleids/staf/kwaliteits-functies? Is dat dan niks voor jou?
In mijn organisatie niet zoveel meer hoor. Veel wegbezuinigd en veel zelfsturend geworden.
onderwijs?
Scholing? Een goed arbeidsburo kan jou misschien ook helpen?
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
27-02-2020 01:37
Scholing? Een goed arbeidsburo kan jou misschien ook helpen?
Arbeids buro, bestaat dat nog?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties allemaal! ik ga er even stap voor stap op reageren!
viva-amber schreef:
26-02-2020 17:41
Wat is je opleidingsniveau?
Wil je eventueel ook leidinggevende worden?
Beleidsmatig werk is meer dan stukjes schrijven. Soms zal je ook projectmatig moeten samenwerken met verschillende partijen om tot een plan te komen waar meer spelers aan deelnemen. Omgaan met weerstanden en conflicterende belangen en soms ook met deadlines. wat vind je daarvan?
Ik heb een mbo en hbo opleiding, allebei in de zorg.

Leidinggevende worden heb ik wel eens aan gedacht, maar in mijn ervaring heb je dan ook vaak nog wel met inhoudelijke casussen te maken cliëntgericht, en mijn interesse ligt veel meer op organisatie, processen, kwaliteit, beleid, etc.

Het samenwerken met meerdere partijen om tot een beleids(stuk) te komen lijkt me juist interessant, en een uitdaging, wel denk ik dat ik daar de nodige ervaring en kennis nog voor mis. En dat is kennis die lastig op te doen is als je niet in de functie kunt (op)werken, al heb ik er zijdelings wel mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
26-02-2020 17:42
Je bent niet de enige.

Lees dit topic eens.

werk-studie/carrireswitch/list_messages ... #p31016881
dankje, die ga ik eens doorlezen!
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
26-02-2020 18:10
In dit soort organisaties stikt het toch van de beleids/staf/kwaliteits-functies? Is dat dan niks voor jou?
helaas, was het maar zo! :) komen helaas ook maar zelden vrij!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
26-02-2020 18:31
Ik mis ineens allerlei reacties in dit topic waaronder die van mij: hoe kan dat?
ik zie jullie reacties gewoon staan hoor
Alle reacties Link kopieren
Hetismogelijk schreef:
26-02-2020 19:56
Misschien kun je als eerste stap lid worden van jullie OR? Dan kun je meedenken over het beleid, stukken schrijven, ervaring opdoen, kijken of het je echt ligt. En het staat goed op je cv.
Dat is zeker een goede, ben ik toevallig ook al lid van, en vind ik echt geweldig om te doen!
Ook zaken zoals beleid, organisatie en kwaliteit vervul ik wat werkzaamheden in.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
26-02-2020 21:29
onderwijs?
heb ik altijd wel een grote interesse in gehad als werkgebied (niet om voor de klas te staan), is wel een goed idee om ook in dat gebied rond te kijken. dankje,
Alle reacties Link kopieren
hijdie schreef:
27-02-2020 01:37
Scholing? Een goed arbeidsburo kan jou misschien ook helpen?
ik heb al wel verschillende keren gesprekken gehad met een jobcoach en loopbaanadviseur.
Ik weet redelijk goed welke kant ik op zou willen of waar ik goed in ben. Maar hoe daar te komen, is echt wel een zoektocht.
En sta natuurlijk nog steeds open voor ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan opleidingen voor beleidsmdw en voor een junior functie heb je geen ervaring nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven