Werk & Studie alle pijlers

Indicatie banenafspraak

19-03-2020 21:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, als je m’n vorige topic gelezen hebt, ik ben aan het solliciteren geslagen. En hopelijk binnenkort een betere baan die wel alle uren betaald.

Maar ik heb sinds kort een indicatie banenafspraak bij het uwv. Dit houd in dat ik niet per se ben afgekeurd, maar ik kan momenteel voor minstens zes maanden niet meer dan 2 dagen werken. Of 4 halve. Met de indicatie heb ik een uren beperking gekregen. Hierdoor kan een werkgever mij niet meer inplannen. Als ze dat wel doen dan kan het uwv bemiddelen.
Maar werkgevers krijgen dus ook voordelen, zoals een no risk verzekering voor mij. Wanneer ik ziek ben neemt het uwv de kosten over.

Het is dus wel van belang dat ik het zeg tijdens de sollicitatie. Deze week heb ik er twee maar heb niks op mijn cv gezet of in de motivatie brief.
Nu zit ik al een beetje te stressen omdat ik niet weet hoe ik dit vertel. Het liefst zo positief mogelijk.
Want ik wil heel graag werken, maar meer dan +/- 16 u per week lukt mij niet.

Misschien heeft iemand tips? Of zelf ervaring met deze indicatie of een andere indicatie van het uwv (Wajong bijvoorbeeld)

(Ik heb uiteraard niet op vacatures gesolliciteerd voor 40 uur)
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Een vriendin van me wil ook 16 uur per week werken.
Zij is naar een uitzendbureau voor hoger opgeleiden gegaan.
Daar proberen ze haar, samen met een andere werkzoekende die ook 16 uur wil werken, op één functie te zetten.
Het uitzendbureau bemiddelt dus om twee medewerkers van elk 16 uur, gezamenlijk op een vacature van 28-32 uur te krijgen.

Misschien is dit iets voor jou?

Verder hebben sommige organisaties 'participatie vacatures', o.a. voor mensen met Wajong.
Alle reacties Link kopieren
Niet zo moeilijk doen.

Er zullen bedrijven zijn die je hierom niet willen. En er zullen bedrijven zijn die je juist hierom wel willen.
Ik heb een tijdlang voor een kleine bakkerij gewerkt. Die had een tweede bakker in dienst. Dat kon alleen omdat deze tweede man een rugzakje heeft, met bepaalde beperkingen maar daardoor ook gewoon een stuk goedkoper is en het uwv neemt de kosten over als er iets is.

En je brengt dat positief door er zelf positief tegenover te staan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Uitzendbureau Pernu bemiddelt ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Je zou eens op hun site kunnen kijken of er wat bij staat voor je. Er staat niet altijd wat op, maar dat zou je dan even in de gaten moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
De indicatie stellen dus het beoordelen doet het UWV maar het loopt verder via de gemeente die ook het register bij houdt.

Eerlijk gezegd, ik zou niet zo eigenwijs doen. Ik heb deze beoordelingen ooit in een verleden in bezwaar heroverwogen en er zijn zoveel mensen die in het register willen evt met een urenbeperking die het niet krijgen. De beoordeling is best streng, zeker voor een urenbeperking.

Je hebt nu recht op hulp bij reintegratie, hulp tijdens het werken en op subsidie/voordelen. Dat is niet voor niets. Dit betekent dat de beperkingen die uit jouw aandoening voort komen maken dat je dit nodig hebt.

Probeer om het te accepteren en maak het niet stuk door te ver over je grenzen te gaan. Toen je reguliere banen had was het ook steeds vallen en opstaan en is het je niet gelukt om langdurig ergens te blijven werken. Pak deze kans met beide handen aan en gooi niet je eigen glazen in.

Heb je geen jobcoach die mee gaat naar sollicitaties?

Zijn die banen parricipatieplaatsen want dan weet de werkgever toch al dat je een indicatie hebt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in zo'n situatie (Wajong-uitkering wegens Asperger syndroom) en ik vertel het ergens in het gesprek.
Dus ik vertel dat ik opgegroeid ben in XXX, en studeerde YYYY, en dat in jaar .... bij mij autisme geconstateerd is, en dat houdt in dat ik slecht deadlines in de gaten houd.
Daar staat tegenover dat ik enz...

Waarschijnlijk kunt u vertellen bij uw werkervaring dat uw laatste contract niet verlengd werd omdat u niet in staat bent 36 uur in de week te werken, en dat het UWV verstandig vindt om niet meer dan 16 uur per week te werken.

Er is natuurlijk een kans dat u daarom afvalt, maar als u toch al voor een gesprek gevraagd wordt, moet u gewoon het proberen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Maar als je hebt gereageerd op functies van 15 of 16 uur per week is het toch niet heel raar om je belastbaarheid te bespreken?
Wat is het probleem dan? Ze weten dat ze iemand aannemen die maar 16 uur kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties.

Ik heb gewoon nog nooit een indicatie of iets gehad dus merk dat ik het spannend vind. Vandaar dat ik op zoek ben/was naar tips.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven